Οι πρώτες αμαξοστοιχίες με υδρογόνο στον κόσμο άρχισαν να κυκλοφορούν στη Γερμανία. Άρχισαν να μεταφέρουν επιβάτες τη περασμένη Δευτέρα στη βόρεια επαρχία της Κάτω Σαξονίας της Γερμανίας. Τo νέo τρένo υδρογόνου θα εκτελεί δρομολόγια 100 χιλιομέτρων και θα μπορεί να ταξιδεύει μέχρι 140 χιλιόμετρα την ώρα.
Μια γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων που ονομάζεται Alstom έχτισε τα δύο τρένα. Ομάδες μηχανικών στη Γερμανία και τη Γαλλία συνεργάστηκαν για το έργο, το οποίο υποστηρίχθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση. Το νέο μοντέλο αμαξοστοιχίας, που ονομάζεται Coradia iLint, σηματοδοτεί την έναρξη προσπαθειών στη Γερμανία και σε άλλα κράτη για να καταργήσουν τα πετρελαιοκίνητα τρένα που παράγουν ρύπανση.
Τα αέρια υδρογόνου εναντίον των συρμών ντίζελ
Το Coradia iLint έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε μη ηλεκτροκίνητες γραμμές τρένων με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Χρησιμοποιεί μια διαδικασία που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Εάν το σύστημα παράγει περισσότερη ενέργεια από τις ανάγκες της αμαξοστοιχίας εκείνη τη στιγμή, μπορεί να αποθηκεύσει την πρόσθετη ενέργεια στις μπαταρίες . Οι μόνες εκπομπές είναι το νερό και ο ατμός.
Μια ενιαία δεξαμενή υδρογόνου μπορεί να τρέξει ένα τρένο Coradia iLint για περίπου 1.000 χιλιόμετρα. Αυτό είναι πολύ παρόμοιο με την απόσταση που ένα τραίνο με κινητήρα ντίζελ μπορεί να τρέξει με μια μόνο δεξαμενή.
Οι αμαξοστοιχίες με υδρογόνο κοστίζουν περισσότερο από τα τρένα ντίζελ που θα κατασκευαστούν. Αλλά οι αξιωματούχοι της Alstom αναφέρουν ότι το λειτουργικό κόστος είναι πολύ χαμηλότερο. Η εταιρεία σχεδιάζει να παράσχει άλλα 14 αμαξοστοιχίες Coradia iLint στην Κάτω Σαξονία μέχρι το 2021.
Η επικεφαλής των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην περιοχή, Carmen Schwabl, επαίνεσε την προσπάθεια να αντικατασταθούν τα ντίζελ με υδρογόνο. Είπε ότι η κίνηση ήταν ένα σημαντικό πρώτο βήμα στη χρήση τεχνολογιών καθαρού καύσης για την επίτευξη των στόχων προστασίας του κλίματος.
Η Schwabl πρόσθεσε: «Κάνουμε επίσης αυτό γιατί περίπου 120 τραίνο ντίζελ, οι αμαξοστοιχίες μας θα φθάσουν στο τέλος της ζωής τους μέσα στα επόμενα 30 χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να τα αντικαταστήσουμε. Η εμπειρία που αποκτήθηκε με αυτό το έργο μας βοηθά να βρούμε μια βιώσιμη και πρακτική λύση».
Οι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι οι πολλές ανεμογεννήτριες της περιοχής θα παράγουν μέρος της ενέργειας για τη δημιουργία του υδρογόνου για την τροφοδότηση των αμαξοστοιχιών. Σύμφωνα με την Alstom, πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες εξέφρασαν επίσης ενδιαφέρον για την ανάπτυξη συστημάτων υδρογόνου. Η Γαλλία έχει ήδη δηλώσει ότι επιθυμεί να λειτουργήσει το πρώτο τρένο υδρογόνου έως το 2022.