Το Instagram είναι μια εφαρμογή που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα άτομα. Και γιατί να μην το κάνουν άλλωστε; Σου επιτρέπει μεταξύ άλλων να δημιουργήσεις τον δικό σου λογαριασμό -είτε ιδιωτικό είτε δημόσιο-, να ανεβάζεις φωτογραφίες ή βίντεο –επεξεργασμένες ή ανεπεξέργαστες- είτε ως “stories” (=ιστορίες), είτε ως κανονικές δημοσιεύσεις.
Τα “stories” επιτρέπουν στο κάθε άτομο που έχει λογαριασμό στο Instagram να ανεβάσει πληθώρα φωτογραφιών ή βίντεο στον λογαριασμό του, χωρίς όμως να «γεμίζει» με δημοσιεύσεις το προφίλ του. Έτσι τα στιγμιότυπα που θα επιλέξει να μοιραστεί ο καθένας από τη μέρα του μπορούν με τη μορφή “stories” να υπάρχουν διακριτικά σε μια γωνιά του λογαριασμού του και ταυτόχρονα να μπορούν αναλόγως οι ακόλουθοί του ή και όχι μόνο να τα βλέπουν. Πλέον αυτά τα “stories” υπάρχει η δυνατότητα να μη χάνονται μετά από 24 ώρες –όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί και εφαρμοστεί-, αλλά να τοποθετούνται σε κατηγορίες από τον εκάστοτε διαχειριστή του λογαριασμού. Κατηγοριοποιώντας τα λοιπόν, οι λογαριασμοί του Instagram μπόρεσαν να γίνουν πιο «ζωντανοί» και διαδραστικοί, μιας και με το πάτημα της οθόνης και την προσθήκη ενός σχολίου, όποιος βλέπει το εκάστοτε “story” μπορεί να επικοινωνεί με τον κάτοχο του λογαριασμού και να του γνωστοποιεί την άποψή του ή και τα συναισθήματά του για τη φωτογραφία.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν όμως και οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται στον εκάστοτε λογαριασμό στο Instagram. Εκτός από πολύ λίγους περιορισμούς που θέτει η ίδια η εφαρμογή στους χρήστες της, ο κάθε ένας από αυτούς μπορεί να επιλέξει ποιες φωτογραφίες θα δημοσιεύει, τι θεματική θα έχει ο λογαριασμός του – αν θα έχει κάποια συγκεκριμένη θεματική, αν θα επεξεργαστεί ή όχι την εκάστοτε φωτογραφία που έχει επιλέξει, αν θα την επεξεργαστεί με ποια εφαρμογή θα την επεξεργαστεί προηγουμένως, ποιο φίλτρο του ίδιου του Instagram θα χρησιμοποιήσει, τι περιγραφή θα βάλει, αν θελήσει να βάλει, καθώς και ποια hashtags θα συνοδεύουν τη συγκεκριμένη φωτογραφία –αν βεβαίως επιλέξει να τα χρησιμοποιήσει. Υπάρχει μια τεράστια πληθώρα διαφορετικών λογαριασμών στο Instagram επομένως, μιας και όλοι οι άνθρωποι διαφέρουν μεταξύ τους, καθώς και η αισθητική τους, οι απόψεις τους και οι προτιμήσεις τους.
Αυτή η ποικιλία είναι και η ομορφιά του Instagram. «Επισκεπτόμενος» κανείς άλλους λογαριασμούς είναι σαν να κάνει ένα ταξίδι, είτε σε άλλα μέρη, είτε στην ιστορία, είτε στην τέχνη, είτε στη μουσική… μπορεί να εκφραστεί και να αντιδράσει σε αυτά που βλέπει και να αλληλεπιδράσει έτσι με άλλα άτομα, να μάθει από αυτά και γιατί όχι να αναθεωρήσει κάποιες θέσεις ή αντιλήψεις του. Πρόκειται για μια δημιουργική ενασχόληση, μια διαδικασία μάθησης και έκφρασης του εαυτού, μια μορφή τέχνης, γιατί έτσι καταλήγει να είναι το προφίλ του κάθε λογαριασμού: Πρόκειται για μια δημιουργική ενασχόληση, μια διαδικασία μάθησης και έκφρασης του εαυτού, μια μορφή τέχνης, γιατί έτσι καταλήγει να είναι το προφίλ του κάθε λογαριασμού: ένα κολλάζ από εικόνες, μνήμες, ταξίδια, χρώματα, ήχους, σκέψεις, λέξεις, συναισθήματα, βιώματα που οι άνθρωποι καταθέτουν, ανοίγοντας ταυτόχρονα την καρδιά τους και το μυαλό τους στον κόσμο.