Φεστιβάλ Αντίβαρο
Είναι προφανές ότι σε θέματα που αφορούν παραστάσεις και γενικότερα το θέατρο, οι μεγάλες πόλεις έχουν την πρωτοκαθεδρία ενώ η επαρχία και η περιφέρεια γνωρίζει τα έργα των χειμερινών θεατρικών σκηνών από τις καλοκαιρινές περιοδείες. Η άνοιξη που ήρθε, πέρα από τις ανθισμένες αμυγδαλιές και τα ολάνθιστα λουλούδια, έφερε και ένα Αντίβαρο (κυριολεκτικό και μεταφορικό) σε αυτό το γεγονός το οποίο θα αποτελέσει την ”εξαίρεση” στον παραπάνω κατά κάποιο τρόπο κανόνα. Ο λόγος φυσικά για το Φεστιβάλ Αντίβαρο, το ”θεατρικό παιδί” του Ρεθύμνου από την ομώνυμη τοπική θεατρική ομάδα που θα φιλοξενηθεί στη μητέρα πόλη του για δεύτερη χρονιά από τις αρχές Μαρτίου έως και τις αρχές Απριλίου. Στην καρδιά της Παλιάς Πόλης, σε έναν χώρο προσαρμοσμένο από τα ίδια τα μέλη της Ομάδας Αντίβαρο στο Κέντρο Λαϊκής Κρητικής Τέχνης για έναν περίπου μήνα θα φιλοξενηθούν συνολικά 7 παραστάσεις τόσο από κρητικές θεατρικές ομάδες όσο και σχήματα από τη χειμερινή αθηναϊκή θεατρική σκηνή.
Οι παραστάσεις του 2ου Φεστιβάλ Αντίβαρο, όπως αναφέραμε, ανήκουν σε ομάδες εντός και εκτός της Κρήτης αλλά και με μια παράσταση για τους μικρούς μας φίλους. Σημαντικό και αξιοσημείωτο επίσης αποτελεί και η πανελλήνια πρεμιέρα του έργου της Σούζαν Γκλάσπελ με μετάφραση του Δημήτρη Βαρελά Στα Όρια (The Verge). Οι παραστάσεις θα λαμβάνουν χώρα στο Κέντρο Λαϊκής Κρητικής Τέχνης επί της οδού Κριτοβουλίδου 17. Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 6-8-10 ευρώ, διαρκείας 40-50 ευρώ| τηλέφωνο κρατήσεων 6980149371.
Λίγα Λόγια για τις Παραστάσεις..
3- 6 Μαρτίου
Στα Όρια, Σούζαν Γκλάσπελ
μετάφραση : Δημήτρης Βαρελάς
πανελλήνια πρεμιέρα
Ομάδα Αντίβαρο
Το πρωτοποριακό έργο της Αμερικανίδας φεμινίστριας Σούζαν Γκλάσπελ με τον τίτλο The Verge , έχει ως βάση του την αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα. Χώρος; Ένα θερμοκήπιο. Χρόνος; Αμερική λίγο μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Κλερ Άρτσερ ζει με τον 2ο σύζυγό της, Χάρι, σε έναν πύργο με κύρια ασχολία της το θερμοκήπιο και τα πειράματά της για νέα είδη φυτών. Το οικογενειακό περιβάλλον της ανησυχεί για την αδιάκοπη αφοσίωση ενώ οι τάσεις ανεβαίνουν έπειτα από την απόφαση της Κλερ να διοχετεύσει όλη τη θέρμανση του σπιτιού στο θερμοκήπιο στην πιο κρίσιμη καμπή των πειραματισμών. Η εισβολή στο προσωπικό ”άβατο” της Κλερ από την οικογένειά της και η παρεμπόδιση της εργασίαςτης θα επιφέρει τελικά τη ρήξη αλλά και απρόσμενες καταλήξεις.
11- 12 Μαρτίου
Αδαμαντία, Παναγιώτης Μέντης
με τη Μάνια Παπαδημητρίου
σκηνοθεσία Κωστής Καπελώνης
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Ο θεατρικός μονόλογος αυτός βασίζεται σε 120 περίπου γράμματα(την προσωπική ιστορία) της κυρίας Αδαμαντίας με παραλήπτη τον σύζυγό της , ο οποίος διαμένει στην Αίγυπτο. Η Αδαμαντία κρατάει στα χέρια της όχι μόνο την ευθύνη της επιβίωσης και ανατροφής της ίδιας και των τριών παιδιών της αλλά και τους ρόλους της μητέρας, του πατέρα, του άνδρα, της γυναίκας. Όλα αυτά στη δίνη πολιτικών καθεστώτων ,ιστορικών γεγονότων, διαφορετικών κοινωνικών συνθηκών και τόπων που την υποχρεώνουν στις εκάστοτε επιτάξεις των καιρών για συμβιβασμούς και συμβάσεις.
13-14 Μαρτίου
Ο γείτονάς μου ο Λαπαθιώτης
σε κείμενα Γιώργου Ιωάννου, Ναπολέοντα Λαπαθιώτη
με τον Αντώνη Γκρίτση
Ομάδα bijoux de kant
Το έργο ”Ο γείτονάς μου ο Λαπαθιώτης” είναι βασισμένο σε κείμενα του Γιώργου Ιωάννου και του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη.
Και ένα μικρό απόσπασμα.. ”Θεωρητικά, θα μπορούσαμε να είμαστε στην ίδια γειτονιά επί δεκάξι χρόνια, εφόσον τόσο ήμουν εγώ, όταν αυτός, πενηνταπεντάρης πια, αυτοκτόνησε στις 8 Ιανουαρίου 1944. Σε μένα έχει κάνει σπουδαία, συνταρακτική μπορώ να πω, εντύπωση η γειτνίαση και συχνά, καθώς περνώ μέσα στα μισοσκότεινα έξω από το σπίτι του Λαπαθιώτη, συλλογίζομαι πως ευχαρίστως θα κατοικούσα κι εγώ μέσα σ΄ αυτό”
18-19 Μαρτίου
Περσόνα, ‘Ιγκμαρ Μπέργκμαν
με τη Βασιλική Κατσίκα και τη Δέσποινα Κούρτη
σκηνοθεσία Δ.Αγαρτζίδης- Δ. Αναστάσογλου
Ομάδα Elephas Tiliensis
Το έργο αυτό αποτελεί θεατρική μεταφορά του ομώνυμου έργου του Σουηδού σκηνοθέτη Ίγκμαρ Μπέργκμαν. Η Ελίζαμπεθ Βόγκλερ, μια καταξιωμένη ηθοποιός , κατά τη διάρκεια της ερμηνείας της ως Ηλέκτρα στη θεατρική σκηνή, χάνει ξαφνικά τη φωνή της. Η συμβουλή του ιατρού της είναι να αποσυρθεί σε μια εξοχική κατοικία. Μόνη της συντροφιά, η νεαρή νοσοκόμα της Άλμα. Στην απομόνωση και τη σιωπή, η ζήλια, το άγχος, ο ερωτισμός και οι προβληματισμοί γύρω από την ταυτότητα θα ρίξουν και θα ανταλλάξουν τη μάσκα. Θα ρίξουν και θα ανταλλάξουν την ”περσόνα”..
21-22 Μαρτίου
Σκάσε ή Η Χαμένη παντόφλα του Μανώλη Καρέλη
Χριστίνα Σαμπανίκου με τον Στέφανο Κοσμίδη και τη Χριστίνα Σαμπανίκου
σκηνοθεσία Βίκυ Αδάμου
Life after death theatre company
Σε μια εποχή που οι εγκυκλοπαίδειες απλά καταλαμβάνουν χώρο σε ράφια, ο Μανώλης Καρέλης ψάχνει στις μηχανές αναζήτησης (”γκουγκλάρει”) τη συνταγή της ευτυχίας. Ταυτόχρονα, αλλάζει κανάλια στην τηλεόραση που βρίσκεται απέναντί του και αναρωτιέται που να έχουν φύγει με τα χρόνια η χαμένη του αισιοδοξία, καριέρα, δουλειά, σωματική διάπλαση, έρωτας και φυσικά η χαμένη του παντόφλα. Όμως, κάτι μέσα του τον προμηνύει ότι κάτι έχει κάνει λάθος σε όλη αυτή την αναζήτηση.
25-26 Μαρτίου
Εκλάπη το κλειδί του Σολ, Αιμιλία Βασιλακάκη.
Ντετεκτιβική κομεντί ή μουσικό θρίλερ.
Για παιδιά από 6 ετών
Ομάδα Έμιλυ και οι ΠαιζωΓράφει
Θρίλερ επικρατεί στον κόσμο της μουσικής! Στυγερό έγκλημα στο πεντάγραμμο καθώς το κλειδί του Σολ εξαφανίστηκε. Ποιος να είναι άραγε ο ένοχος; Μυστήρια, μπερδέματα, ίντριγκες και μυστικές συμφωνίες με μουσική φυσικά θα ξετυλιχθούν στη σκηνή με ντετέκτιβ τους μικρούς μας φίλους. Θα βρεθεί τελικά το κλειδί του Σολ;
1-2 Απριλίου
Πανωραία, Νάσος Βαγενάς
Δραματοποιημένο ποιητικό κείμενο, τραγούδι Στέλλα Σειραγάκη, ούτι Στέλιος Ζουμαδάκης
Ομάδα Αντίβαρο
Και η αυλαία του 2ου Φεστιβάλ Αντίβαρο θα κλείσει με το έργο Πανωραία, μια παράσταση ιδιαίτερα σημαντική για το Πανεπιστήμιο Κρήτης αλλά και το Ρέθυμνο. Ο Νίκος Βαγενάς επιστρέφει στην πόλη που του έδωσε τόσες εμπειρίες καθώς έχει αποτελέσει καθηγητής στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης , στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του. Η Πανωραία αποτελεί ένα αυτοβιογραφικό του έργο. Με αναδρομική αφήγηση μας μεταφέρει μέσα από τα μάτια ενός μικρού παιδιού, την τραγική ιστορία μιας γυναίκας που έκανε ποίηση χωρίς να το ξέρει, στη μαρτυρική πόλη της Δράμας του περασμένου αιώνα.