Μαγδαλένα ντελ Κάρμεν Φρίντα Κάλο ι Καλντερόν. Η γνωστή Φρίντα Κάλο εν συντομία. Ήταν ζωγράφος μεξικανικής καταγωγής. Γεννημένη 6 Ιουλίου του 1907. Στη διάρκεια της ζωής της δεν αναγνωρίστηκε όσο θα έπρεπε. Ο άντρας της Ντιέγκο Ριβέρα, ήταν γνωστός τοιχογράφος της εποχής. Με αποτέλεσμα να επισκιάζει κατά κάποιο τρόπο την Φρίντα. Είναι εύκολο να διακρίνεις τις δημιουργίες της. Κυριαρχούν μοτίβα που επαναλαμβάνονται. Υπάρχουν έντονα χρώματα και κατά κύριο λόγο αυτοπροσωπογραφίες της. Μέσα από τις ζωγραφιές της δήλωνε το δράμα τον πόνο και την σκληρή ζωή που είχε.
Μια ταινία που αφηγείται με πολύ όμορφο τη ζωή της είναι το “Frida“. Σε σκηνοθεσία Τζούλι Τέιμορ. Με πρωταγωνιστές την Σάλμα Χάγιεκ ως Φρίντα Κάλο και τον Άλφρεντ Μολίνα στο ρόλο του άντρα της Ντιέγκο Ριβέρα. Με πολύ καλές κριτικές , έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ και δύο νίκες.
Η ταινία ξεκινάει με την μεταφορά της Φρίντα μαζί με το κρεβάτι της. Κάνει αναδρομή στο παρελθόν της και αναλύει με ιδιαίτερο και αναλυτικό τρόπο πως έγινε το ατύχημα. Ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα οδήγησε την Φρίντα στο νοσοκομείο με πολλαπλά τραύματα σε όλο της το σώμα. Η νεαρή τότε Φρίντα πέρασε μεγάλο διάστημα αποκατάστασης. Όλο της το σώμα είχε σπασίματα. Με το σημαντικότερο να είναι στην σπονδυλική της στήλη. Καθηλώθηκε για καιρό στο κρεβάτι κι έπειτα σε αναπηρικό αμαξίδιο. Όμως είχε πολύ δύναμη μέσα της. Επιθυμούσε να περπατήσει και να μην είναι βάρος σε κανέναν όπως έλεγε. Μια μέρα τα κατάφερε, σηκώθηκε και περπάτησε. Στο διάστημα της αποκατάστασης της δημιουργούσε τους πίνακες της. Η μόνη οπτική που μπορούσε να έχει είναι του εαυτού της μέσα από ένα καθρέφτη που τοποθέτησαν στην οροφή του κρεβατιού της. Έτσι μετέφερε την αγωνία τον πόνο και την θλίψη της στους πίνακες της.
Είχε γνωρίσει τον Ντιέγκο Ριβέρα και είχαν συνευρεθεί πριν το ατύχημα. Έτσι όταν ξανά βρέθηκε ο Ντιέγκο στο δρόμο της ξεκίνησαν μια ζωή μαζί. Παντρεύονται. Αλλά δεν τον εμπιστεύεται λόγο της άστατης ερωτικής ζωής του. Κατά τη διάρκεια του γάμου τους, την απατάει με πολλές γυναίκες. Κι εκείνη κάνει το ίδιο με άντρες και γυναίκες. Έπειτα δέχεται μια επαγγελματική πρόταση ο Ντιέγκο που τους οδηγεί στην Νέα Υόρκη. Βρίσκονται στην Αμερική, η Φρίντα είναι έγκυος. Αποβάλλει. Και στο διάστημα εκείνο μαθαίνει ότι πέθανε η μητέρα της στο Μεξικό. Γυρίζουν πίσω καθώς δημιουργείται πρόβλημα με την δουλεία του Ντιέγκο στην Αμερική. Η σύνδεση του ζευγαριού έχει χαθεί. Παρ’όλα αυτά η αδελφή της Φρίντα μετακομίζει μαζί τους για να γίνει βοηθός του Ντιέγκο. Όμως άλλη μια φορά η Φρίντα πληγώνεται καθώς πιάνει τον άντρα της να την απατάει με την αδελφή της. Ψάχνει διαφυγή.
Τον εγκαταλείπει και το ποτό είναι αυτό που της κρατάει συντροφιά. Ο Ντιέγκο πηγαίνει να βρει την Φρίντα και της ζητάει μια χάρη. Θέλει να υποδυθούν το ζευγάρι διότι θέλει να φιλοξενήσουν τον Λέων Τρότσκι. Η Φρίντα ανέπτυξε μια σχέση μαζί του. Αρχικά πλατωνική, έπειτα και σαρκική. Το μαθαίνει ο Ντιέγκο και η Φρίντα “δραπετεύει” στο Παρίσι. Με την επιστροφή της ήρθε και ο χωρισμός του ζευγαριού. Μετά από καιρό και πολλά σκαμπανεβάσματα ο Ντιέγκο ξανά ζητάει σε γάμο τη Φρίντα. Η υγεία της βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση αφού προσβάλλεται από βρογχοπνεύμονα. Ενώ βρίσκεται βαριά άρρωστη γίνεται έκθεση με τα έργα της. Θέλει πολύ να πάει κι έτσι πηγαίνει στην έκθεση με το κρεβάτι της. Η νίκη και το τέλος της.
Η Φρίντα ήταν μια γυναίκα που πάλευε σε όλη της τη ζωή. Με τους δαίμονες της αλλά και με τα κοινωνικά πρότυπα. Τα προβλήματα που της έφερε το ατύχημα ήταν πολλά. Εκείνη το αντιμετώπιζε με χιούμορ, χρώμα και προσωπογραφίες. Η ταινία αποδίδει τέλεια τον δυναμισμό και το πείσμα της. Πήγαινε ενάντια σε ότι δεν της άρεσε. Τα πρότυπα της εποχής ήταν συγκεκριμένα. Εκείνη έζησε δίχως αυτές τις δεσμεύσεις. Είχε ερωτικές επαφές με γυναίκες. Οι δημιουργίες της είναι η βιογραφία της.
Κάθε πίνακας της είναι ένα στοιχείο της ζωής της. Τόλμησε να ζήσει ελεύθερα δίχως πρέπει και καλούπια. Έζησε έντονα και αντισυμβατικά. Ο πόνος της γινόταν σχήματα και χρώματα. Έσπασε τους κανόνες στη σεξουαλική αντίληψη της εποχής. Στα πρότυπα ομορφιάς. Αλλά και στη ζωή που την ήθελε παράλυτη. Μια γυναίκα σύμβολο για κάθε εποχή. Που δείχνει σε όλες τις γυναίκες ότι δεν πρέπει να αφήνουν κανέναν να τις καθορίζει. Να έχουν πείσμα και να παλεύουν για τα θέλω τους. Ενάντια σε κάθε στερεότυπο κι εμπόδιο.
Η Σάλμα Χάγιεκ μπαίνει κυριολεκτικά στο πετσί του ρόλου. Μας κάνει να την ταυτίζουμε με τη Φρίντα. Εξαιρετική ερμηνεία από την ηθοποιό. Εξαιρετική απόδοση βιογραφικού από την σκηνοθέτη.