«Τέλεση» του Φώτη Δούσου: ένα μυθιστόρημα για τα πολλαπλά προσωπεία του σύγχρονου ανθρώπου

"Τέλεση'', Φώτης Δούσος[Εικόνα:Ρίτα Μπαούση]
“Τέλεση”, Φώτης Δούσος
[Εικόνα: Ρίτα Μπαούση]
Το νέο μυθιστόρημα του συγγραφέα Φώτη Δούσου, με τίτλο «Τέλεση», είναι η τελευταία προσθήκη στη σειρά βιβλίων “λ” των εκδόσεων Νήσος. Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ που, μεταξύ άλλων, μιλά για τα πολλαπλά προσωπεία του σύγχρονου ανθρώπου, αυτά που ενίοτε υιοθετεί προκειμένου να επιβιώσει στο ανθρωποφαγικό σύμπαν που τον περιβάλλει. Κεντρικός και μοναδικός αφηγητής αυτής της ιλιγγιώδους ιστορίας, ο Άρης Τόσκας, ένας νεαρός ηθοποιός που φιλοδοξεί να αναρριχηθεί  στην επισφαλή θεατρική σκάλα, αγνοώντας το τοξικό περιβάλλον μέσα στο οποίο απαιτείται να δουλέψει ώστε να το επιτύχει. Η ουλή που διατρέχει όλη τη δεξιά πλευρά του προσώπου του, απόρροια ατυχήματος κατά τη διάρκεια γεωργικών εργασιών που εκτελούσε μαζί με τον πατέρα του, είναι μία από τις βασικές πηγές τροφοδοσίας της ανασφάλειας που τον διακατέχει. Ωστόσο, η θέληση του να λάμψει στο θεατρικό σανίδι, υπερισχύει αυτής και οδηγεί τα βήματά του στην οντισιόν για μια επικείμενη παράσταση για το έργο «Οθέλλος» του  William Shakespeare.

Έτσι, οι πρώτες σκηνές του μυθιστορήματος “Τέλεση”,  λαμβάνουν χώρα στον μυστηριακό χώρο του θεάτρου, όπου η οντισιόν διεξάγεται. Ο Δούσος, άριστος γνώστης του θεατρικού γίγνεσθαι, μας μεταφέρει με ιδιαίτερη αμεσότητα και παραστατικότητα την ατμόσφαιρα που επικρατεί κατά τη διάρκεια της επιλογής ηθοποιών, αλλά και το γενικότερο κλίμα στους χώρους του θεάτρου, ενόσω προετοιμάζεται μια παράσταση, καθώς πεδίο δράσης στο μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου, είναι το θέατρο. Ο Άρης, θα καταφέρει με έναν παράδοξο τρόπο- ο οποίος θα αποκαλυφθεί στο τέλος του βιβλίου- να κερδίσει τη συμμετοχή του στο θίασο και, πιο συγκεκριμένα, τον ρόλο του Ιάγου, έναν από τους σημαντικότερους ρόλους του έργου. Για να εκτελέσει άρτια τον ρόλο του, θα του δοθεί μια περίτεχνη μάσκα, μίξη αφρικάνικων στοιχείων που όλως παραδόξως, του δίνει την όψη ρομπότ. Μια μάσκα τόσο μη λειτουργική που, εκτός από την ορατότητα και τον ήχο, σχεδόν του στερεί και το οξυγόνο. Κατά τη διάρκεια τον προβών, φορώντας την περιβόητη μάσκα, ο Άρης θα έρθει πολλές φορές αντιμέτωπος με τα επικριτικά βλέμματα των καταξιωμένων συναδέλφων του, που αρνούνται να δεχτούν πως ένας άσημος ηθοποιός κατάφερε να πάρει έναν τόσο νευραλγικό ρόλο. Θα έρθει, όμως, αντιμέτωπος και με τα προσβλητικά σχόλια του σκηνοθέτη, τα βίαια ξεσπάσματά του, τις τρελές του απαιτήσεις, ώσπου, για να καταφέρει να «μπει» στον τόσο σημαντικό ρόλο που του ανατέθηκε, θα καταφύγει σε κάτι ακραίο. Να κολλήσει την μάσκα στο πρόσωπό του και να τη φορά παντού, τουλάχιστον μέχρι την πρεμιέρα της παράστασης.

Διαβάστε επίσης  Michelle Obama, η δική μου ιστορία

Η «Τέλεση» του Φώτη Δούσου, είναι ένα έντονα αλληγορικό μυθιστόρημα, γεμάτο συμβολισμούς, όπου τίποτα δεν περισσεύει κι οι λέξεις μοιάζουν να είναι τοποθετημένες με χειρουργική ακρίβεια για να αποδώσουν στο μέγιστο τις σκέψεις του ήρωα, τους φόβους και τα άγχη του, την αγωνία του να ξεπεράσει τον εαυτό του και να υλοποιήσει όσα ονειρεύεται. Η μάσκα και το αίσθημα εγκλεισμού που του δημιουργεί φορώντας τη, συμβολίζει κατ’ εμέ, το αίσθημα εγκλωβισμού που βιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος, μέσα στα δεκάδες προσωπεία που εφευρίσκει καθημερινά για τον εαυτό του προκειμένου να γίνει αρεστός. Κι ίσως τα καταφέρνει, όπως ο Άρης καταφέρνει να μπει στο ρόλο, τι γίνεται όμως όταν το προσωπείο μας γίνει τόσο απαραίτητο για την επιβίωση αλλά και τόσο αβάσταχτο για τη ψυχική μας υγεία; Και, μέχρι που είναι διατεθειμένος να φτάσει κάποιος για να επιτύχει;

O Φώτης Δούσος καταθέτει ένα ιδιαίτερα πρωτότυπο μυθιστόρημα με γρήγορη ροή και ρυθμό, που εγκλωβίζει τον αναγνώστη στις σελίδες του, όπως ο ήρωάς του εγκλωβίζεται στη μάσκα που φορά. Ακόμα κι ο ρόλος που του έχει ανατεθεί, αυτός του πολυμήχανου, χαιρέκακου Ιάγου, είναι εντελώς αντίθετος με την ιδιοσυγκρασία του ήρωα, κάνοντάς τον, πολλές φορές ,να αγγίξει τα όριά του. Η «Τέλεση» είναι ένα σύγχρονο μυθιστόρημα για τις αμέτρητες μορφές της καλλιτεχνικής δημιουργίας, τις ανεξερεύνητες πλευρές της ανθρώπινης φύσης αλλά και για τα προσωπεία, εκείνα που, όταν τα φοράμε για πολύ καιρό, ξεχνάμε την πραγματική μας όψη και την αληθινή αίσθηση ελευθερίας που συνοδεύει πάντα τον αληθινό μας εαυτό. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νήσος. Βρείτε το εδώ.

Διαβάστε επίσης  "Γάμος από Έρωτα" της Μόνικα Αλί: το πάντρεμα των κοινωνικών προτύπων

 

 

Γνωρίστε τον συγγραφέα:

Φώτης Δούσος[Πηγή:fb-fotisdousos]
Φώτης Δούσος
[Πηγή: facebook.com]
Ο Φώτης Δούσος γεννήθηκε στις Σέρρες το 1980. Σπούδασε θεατρολογία στο Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ. Την περίοδο 2005-2008 εργάστηκε ως θεατροπαιδαγωγός σε σχολεία Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης και ως βοηθός σκηνοθέτη στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών. Είναι από τα ιδρυτικά μέλη του συγκροτήματος “Δάρνακες” με τους οποίους έχει ηχογραφήσει τρεις δίσκους (Virgo, 2005, AnoKato Records, Libra – Το Προξενιό της Αντιγόνης, 2010, Παρουσία Records – Scorpio, 2013, ανεξάρτητη παραγωγή) και έχει κάνει πολλές συναυλίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το 2009 ίδρυσε μαζί με τον Αλέξη Ράπτη την θεατρική ομάδα “Hippo” που δραστηριοποιείται στον χώρο του παιδικού θεάτρου και του εκπαιδευτικού Δράματος. Το 2014 διοργάνωσε και εμψύχωσε με συνεργάτες του δύο theater camp με στόχο την υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας στο Belmont της California και στο Tenafly του New Jersey. To καλοκαίρι 2016 διοργάνωσε με συνεργάτες θεατρικό camp για παιδιά στη Μελβούρνη. Έχει κάνει περιοδείες με τη θεατρική του ομάδα σε Καναδά, Αμερική, Ευρώπη και Αυστραλία. Από τις Εκδόσεις Σαΐτα κυκλοφορεί το βιβλίο του “Χίμαιρα μικρά διηγήματα για μεγάλους”. Το 2018 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοπορία το βιβλίο του “Στη βιβλιοθήκη του Δον Κιχωτη”. Αρθρογραφεί τακτικά στο λογοτεχνικό περιοδικό “Νέο Πλανόδιον”. Η “Τέλεση” είναι το τελευταίο του μυθιστόρημα. [Πηγή: biblionet.gr]

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Cioran: Η ύπαρξη ως ατόπημα

“Να ζεις σημαίνει να χάνεις έδαφος.” Πόσο παράξενη και πόσο

James Dean: ο επαναστάτης ηθοποιός που άλλαξε το Hollywood

Ο James Dean είναι ο ηθοποιός- σύμβολο της επανάστασης. Είτε