Γερμανία: Μαθητές σε άγνοια για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης

Μια έρευνα που έγινε από το Γερμανικό ινστιτούτο της Γερμανίας Körber, έδειξε ότι το 47% των μαθητών ηλικίας μεταξύ 14-16 ετών στη Γερμανία δεν γνωρίζει ότι υπήρξαν στρατόπεδα συγκέντρωσης και ότι εκεί πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι (και συγκεκριμένα οι περισσότεροι Εβραίοι) δολοφονήθηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Περισσότεροι από τους μισούς δεν γνωρίζουν τι ήταν το Άουσβιτς!

Ειδικότερα όπως προκύπτει από την μελέτη, περισσότεροι από τους μισούς μαθητές ηλικίας 14 έως και 16 ετών που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν γνωρίζουν τι ήταν το Άουσβιτς.  Οι συντάκτες της έκθεσης αποδίδουν την άγνοια στην ελλιπή διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία.

Άλλα ευρήματα που παρουσιάστηκαν σχετικά με την έρευνα, είναι ότι οι μαθητές ηλικίας 17 ετών και άνω έχουν ακουστά για το Άουσβιτς, αλλά οι 3 στους 10 δεν έχουν ιδέα περί τίνος πρόκειται. Ωστόσο, σε σύνολο πληθυσμού, το 86% των Γερμανών γνωρίζουν ποιος ήταν ο σκοπός των στρατοπέδων συγκέντρωσης.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ανησυχία για τα επίπεδα εκπαίδευσης στην Γερμανία.

Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της εκπαιδευτικής έρευνας Sven Tetzlaff, το επίπεδο σπουδών στα σχολεία όσον αφορά τα μαθήματα Ιστορίας είναι ανησυχητικό. Ο Tetzlaff επίσης εξέφρασε τον προβληματισμό του σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας. Επιπλέον υπογράμμισε ότι πρέπει να γίνουν μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, ούτως ώστε να ανατραπεί αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη.

Κάτι ενθαρρυντικό ήταν πως το 95% πιστεύει ότι τα μαθήματα ιστορίας στο γυμνάσιο και στο λύκειο είναι «σημαντικά» έως «πολύ σημαντικά». Επίσης το ίδιο ποσοστό εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα μαθήματα ιστορίας θα πρέπει να επιτρέπουν στους μαθητές να αντλούν διδάγματα από το παρελθόν για το παρόν.

Διαβάστε επίσης  Κολομβία: 254 άνθρωποι θάφτηκαν κάτω από τη λάσπη

Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες θέλουν το σχολείο να μαθαίνει στα παιδιά πως να αναπτύσσουν κριτική σκέψη και τους μαθητές να είναι ικανοί να μαθαίνουν πράγματα που βρίσκονται κοντά στη σύγχρονη εποχή.

Σύμφωνα με τον Tetzlaff «Τα νεαρά παιδιά μπορούν να παθιαστούν με την Ιστορία μόνο αν έχει κάποια σχέση με τα ίδια και με τις ζωές τους»

Advertising

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Μεταγνωστικές δεξιότητες και μείωση εκπαιδευτικών ανισοτήτων

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Μεταγνωστικές δεξιότητες και μείωση εκπαιδευτικών

Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Yποστήριξη παιδιών με ανάγκες ομιλίας,