Gillete: Η εταιρεία που έγραψε ιστορία στο ξύρισμα

Πηγή εικόνας: www.youtube.com

Ο Gillette ήταν ένας νεωτεριστής της εποχής, αφού εφάρμοσε μια πρωτοποριακή μέθοδο παραγωγής για «ξυραφάκια μίας χρήσης». Τόσο εξαιρετικά λεπτά και δυνατά που θα δημιουργούσαν μια ισχυρή έξη, έτσι ώστε ο καταναλωτής απλά δε θα μπορούσε να τα αποχωριστεί. Κόντρα στους καιρούς που ήθελαν μια τέτοια ιδέα να μην είναι υλοποιήσιμη από επιστημονικής και κατασκευαστικής πλευράς. Ο Gillete τα κατάφερε γιατί ακολούθησε τον χρυσό κανόνα του επιχειρείν: «Έλα στη θέση του πελάτη σου».

 Η μεγαλύτερη μας αδυναμία είναι να τα παρατάς. Ο πιο βέβαιος τρόπος για να πετύχεις είναι να δοκιμάσεις άλλη μια φορά!

Thomas A. Edison.


Η ιστορία της οικογένειας Gillete 

Gillete
Πηγή εικόνας: www.britannica | Στην φωτογραφία διακρίνουμε τον King Gillete.

Ο King Gamp Gillette γεννήθηκε στις 5 Ιανουαρίου του 1855 στη Fond du Lac του Winsconsin. Η οικογένεια μετακομίζει στο Chicago, όπου ξεσπά μια καταστροφική φωτιά το 1871 και εκεί χάνει κάθε περιουσιακό της στοιχείο, αφού ο απολογισμός της φωτιάς είναι 300 ανθρώπινες ζωές, 17.450 κτίρια και 100.000 άστεγοι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο Gillete να μπει από πολύ νωρίς στην βιοπάλη και να γίνει πωλητής μηχανημάτων.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ο εργοδότης του είχε παρατηρήσει πως ο Gillete είχε κλίση στο να μαστορεύει και να εμπνέεται εμπορικά κερδοφόρες εφευρεύσεις. Τον είχε συμβουλεύσει, λοιπόν, να εφεύρει «κάτι που ο καταναλωτής θα το χρησιμοποιούσε και στην συνέχεια θα το πετούσε», έτσι ώστε να ξαναερχόταν για να αγοράσει το ανταλλακτικό του.

Οι τρεις κανόνες του marketing είναι να έχεις ενδιαφέρον μήνυμα, να διαφοροποιείσαι από τους άλλους, να είσαι συνεπής.


Η έμπνευση του Gillete για την κατασκευή μιας λεπίδας με λαβή Τ

Gillete
Πηγή εικόνας: www.gillete.com

Το 1895 ο Gillete, καθώς επιδιορθώνει μια ξυριστική λεπίδα, έχει την ιδέα να αντικαταστήσει τις δύο πλάκες της με μια λαβή Τ. Έτσι, δεν θα χρειαζόταν ακόνισμα και ο καταναλωτής θα την πετούσε μόλις γινόταν θαμπή. Η κατασκευή, όμως, μια τέτοιας λεπίδας ήταν καθαρή πρόκληση, αφού και η μεταλλουργία ακόμη δεν είχε το απαραίτητο υπόβαθρο για να τη στηρίξει, μέχρι το 1901, όπου o William Nickerson αναπτύσει τον πρωτοπόρο τρόπο για τα δεδομένα της εποχής, μαζικής παραγωγής λεπίδων από λαμαρίνα!

Οι επιχειρήσεις δεν είναι πολύπλοκες. Έχει να κάνει με το να πουλάς με κέρδος και να έχεις ικανοποιημένους πελάτες.

Advertising


Ίδρυση της εταιρείας Gillete Safety Razor

Το 1903 η εταιρεία Gillete Safety Razor γίνεται πραγματικότητα και παράγει 51 ξυραφάκια και 168 λεπίδες. Μέχρι το 1904 οι παραγγελίες αγγίζουν το τρομακτικό νούμερο των 90.000 ξυραφιών και των 12.400.000 λεπίδων. Αυτή τη φορά ο Gillete τα είχε καταφέρει. Ο στρατηγικός σχεδιασμός των πωλήσεων βασιζόταν καθαρά στην δημιουργία μιας καινοτόμου λεπίδας, την οποία ο καταναλωτής δεν θα ήθελε να αποχωριστεί μόλις «πάλιωνε» και αναγκαστικά θα έπρεπε να αγοράσει το ανταλλακτικό της. Το 1915 οι πωλήσεις των λεπίδων ξεπέρασαν τα 70.000.000 εκατομύρια. Αυτό ήταν. Τα ξυραφάκια Gillete είχαν καθιερωθεί!

Θα σταματήσουμε να φτιάχνουμε ξυριστικές μηχανές, όταν δε θα μπορούμε να τις βελτιώσουμε άλλο.

King Gillete.


Gillette & A’ Παγκόσμιος Πόλεμος

Το 1917, και ενώ μαινόταν ο Ά Παγκόσμιος πόλεμος, η εταιρεία είχε την φαεινή ιδέα να παρέχει σε όλους τους Αμερικανούς στρατιώτες ένα σετ ξυριστικής μηχανής. Βέβαια, η παροχή δεν ήταν δωρεάν, όπως πολλοί ήθελαν να πιστεύουν, αλλά πληρώθηκε αδρά από την κυβέρνηση. Άλλωστε μπίζνες δεν είναι τίποτα άλλο από τα χρήματα των άλλων!

Διαβάστε επίσης  Κερδίστε 5 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση ''Το Ημερολόγιο ενός Τρελού'' για 16/1
Advertising


Η εξέλιξη των ξυριστικών λεπίδων κατά την πάροδο των ετών

Gillete
Πηγή εικόνας: www.gillete.com

1920: Η Gillete κατασκευάζει μια βελτιωμένη λαβή και αλλάζει τις ρυθμίσεις ανοίγματος –κλεισίματος.

1957: Κάνει την εμφάνιση του στην αγορά το πρώτο ρυθμιζόμενο ξυράφι με τρεις ρυθμίσεις για ελαφρά, μεσαία και βαριά γένια. Οι τρείς αναβαθμίστηκαν σε εννέα με τα χρόνια.

1965: Το πρώτο ξυράφι «συνεχόμενης ζώνης» που αναδιπλώνεται και περιστρέφεται είναι εδώ. Ο βιομηχανικός σχεδιασμός του προϊόντος περνάει σε άλλο επίπεδο!

1971: Η εταιρεία παρουσιάζει το προϊόν Trak ii και πρόκειται για ένα ξυραφάκι διπλής λεπίδας για βαθύ κόψιμο!

Advertising

1977: Ξυραφάκι AtraContour. Διπλή λεπίδα, περιστρεφόμενη κεφαλή που επιτρέπει καλύτερο κόψιμο, αλλά και τις λεπίδες να ακολουθούν καλύτερα τα περιγράμματα της όψης.

1985: Ξυραφάκι AtraPlus. Το μοναδικό με λεπίδα διπλής όψης και λωρίδα λίπανσης.

1990: Ξυραφάκι Sensor. Πλέον, το ξυράφι έχει διπλά πτερύγια, ελατήρια υψηλής απόκρισης, τα οποία προσαρμόζονται ανάλογα με το περίγραμμα του κάθε προσώπου.

1998: Mach3. Το φράγμα απόδοσης σπάει με την τεχνολογία MACH3, που περιλαμβάνει 3 λεπίδες για ακόμη πιο ομοιόμορφο ξύρισμα.

Advertising

2006: Fusion5 σε εκδόσεις Manual και Power. Με πέντε λεπίδες που κάνουν το ξύρισμα πιο άνετο και καλύτερο.

2014: Gillette Fusion5 ™ ProGlide® με τεχνολογία FlexBall ™. Μιλάμε πια για ένα ξυράφι που έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την κάθε επαφή με το περίγραμμα του προσώπου.

2015: Gillette Fusion5 ™ ProShield®. Το ξυράφι παρέχει λίπανση πριν και μετά το ξύρισμα και ασπίδες για τυχόν ερεθισμό. Επίσης και τεχνολογία FlexBall.


Το παράδοξο και ουτοπικό, ως προς το περιεχόμενο, βιβλίο του Gillete

Ο Gillete το 1894 δημοσίευσε ένα βιβλίο με τίτλο «The Human Drift», το οποίο ήταν θα λέγαμε παράδοξο και ουτοπικό ως προς το περιεχόμενο του, αφού υποστήριζε πως όλοι οι κλάδοι θα έπρεπε να διοικηθούν από μια Εταιρεία. Και όλοι οι Αμερικανοί να ζουν σε μια πόλη, η οποία θα ονομαζόταν «Metropolis», η οποία θα έπαιρνε ενέργεια από τους καταρράκτες του Νιαγάρα! Το 1910 ο Gillete γράφει το βιβλίο «World Corporation» και αναφερόταν σε μια εταιρεία, η οποία είχε ένα όραμα. Μάλιστα, προσφέρθηκε στον πρόεδρο Roosevelt η προεδρία με αμοιβή 1.000.000 δολλαρίων. Βέβαια, εκείνος απέρριψε την προσφορά, ενώ το 1924 κυκλοφόρησε το «The Peoples Corporation». Στην συνέχεια μυήθηκε στον μασονισμό…

Διαβάστε επίσης  Γούντι Άλεν: Ο πολυγραφότατος και υπερδραστήριος σκηνοθέτης
Advertising


Ο γάμος με την Alanta Lantie Ella Gaines 

Ο Gillete παντρεύτηκε στις 12 Οκτωβρίου του 1868 την Alanta Lantie Ella Gaines. Μαζί απέκτησαν έναν γιο, τον King Gaines Gillete, που γεννήθηε στις 18 Νοεμβρίου του 1891. Κατάφερε να αναγνωριστεί παγκοσμίως για την πατέντα της ξυριστικής μηχανής που εφήρευε. Άλλωστε, ο στόχος του ήταν ακριβώς αυτός, να ζητούν οι άνθρωποι από όλες τις χώρες του κόσμου τις δικές του ξυριστικές λεπίδες. Το 1922 έχτισε μια κατοικία, το 324 West Overloo Road στο Palm Springs. Παρ’ όλα αυτά, στα τέλη της δεκαετίας του 1920, πήγε να ζήσει σε ένα παλιό λόμπι στην έρημο. Όταν ρωτήθηκε για ποιο λόγο θέλει να ζήσει εκεί, όταν μπορεί να έχει τα πάντα, απάντησε: «Γιατί αυτός είναι ο King Gillete. Έχει κρατήσει την ουσία πρακτικά σε αυτή την θέση στο μαύρο τα τελευταία χρόνια».


Συγχώνευση Gillette με την Procter & Gamble

Η Εταιρεία Gillete είχε έδρα στη Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτειών μέχρι που συγχωνεύτηκε με την Procter & Gamble το 2005 και από Gillete πλέον γίνεται «Global Gillete». Τον Ιούλιο του 2007 διαλύεται και ενσωματώνεται σε δύο βασικά τμήματα της Procter & Gamble: Την Procter & Gamble Beauty και την Procter & Gamble Household Care.

Οι καλές εταιρείες ικανοποιούν ανάγκες. Οι μεγάλες εταιρείες δημιουργούν αγορές. 

Η στρατηγική της εταιρείας.

Advertising


Wilkinson Sword: «Οι διαφημίσεις της Gillete είναι ψευδείς»

Η Gillete, δημιουργώντας ολοένα και καλύτερα προϊόντα, τα οποία προσαρμόζονταν στις ανάγκες του κάθε πελάτη, κατάφερε να παρακάμψει κάθε δυνατό αντίπαλο της, αλλά και να δημιουργήσει υπερβολές. Το 2005 η Wilkinson Sword παραπέμφθηκε στα δικαστήρια, αφού υποστήριζε πως οι ισχυρισμοί της Gillete για τα προϊόντα της ήταν αβάσιμοι, ανακριβείς, καθώς και οι διαφημίσεις της ήταν υπερβολικές και κυριολεκτικά ψευδείς. Το δικαστήριο αποφάσισε πως η διαφήμιση έπρεπε να ξαναγραφεί, αλλά μόνο για τις ΗΠΑ.


Η διαφήμιση που οδήγησε σε μποϊκοτάζ από την πλευρά των καταναλωτών

Τον Ιανουάριο του 2019 η Gillete ξεκίνησε μια εκστρατεία μάρκετινγκ με σύνθημα: «Οι καλύτεροι άντρες μπορεί να είναι», για την 30η επέτειο, από το σύνθημα «Το καλύτερο άτομο μπορεί να πάρει». Η εμπορική ονομασία με την οποία εισήχθη ήταν «Εμείς Πιστεύουμε» ή «We Believe». Και είχε να κάνει με την προώθηση αξιών μεταξύ ανδρών και με το να καταδικάσει τον εκφοβισμό, τον σεξισμό, την σεξουαλική κακοποίηση και την τοξική ανδροπρέπεια. Η εκστρατεία πήγε πολύ καλά, αλλά αντιμετώπισε εξίσου και αρνητικές κριτικές που είχαν να κάνουν με την αριστερή προπαγάνδα και τον μισανδρισμό. Και ζητήθηκε από τους καταναλωτές να μποϊκοτάρουν τα προϊόντα.

Διαβάστε επίσης  Grace Kelly: Ένας πορφυρός θρόνος για μία εσωστρεφή πριγκίπισσα

Η Gillete έγραψε ιστορία στο ξύρισμα

Δε θα μπορούσαμε να μιλάμε για ιστορία του ξυρίσματος, αν δεν υπήρχε η Gillete, αφού σχεδίασε και εξέλιξε με αριστουργηματικό τρόπο τις ανδρικές ξυριστικές μηχανές, αλλάζοντας το σχήμα της κεφαλής και άλλες φορές τον αριθμό των λεπίδων ή προσθέτοντας μια κινούμενης κεφαλής, τόσο ικανής, που μπορούσε να μιμείται με μαθηματική ακρίβεια τις κινήσεις του καρπού του κουρέα και να επιτυχγχάνεται δεξιοτεχνικά η επαφή μεταξύ της λεπίδας και του προσώπου.

Advertising

Πάνω από 100 χρόνια, οι άνδρες, αλλά και οι γυναίκες απευθύνονται στη Gillete για να καλύψουν τις ανάγκες της επιδερμίδας τους. Με την πάροδο των ετών, η εταιρεία ενσωμάτωσε αφρούς και τζελ ξυρίσματος. Όσον αφορά τους άνδρες, η Gillete προσανατολίστηκε καθαρά στο βαθύτερο ξύρισμα, στην άνεση και στις λιγότερες τρίχες. Οι αλλαγές που κάνει η εταιρεία έχει να κάνει καθαρά με το πως θα προσφέρει «το τέλειο ξύρισμα».


Η Gillete και το τέλειο ξύρισμα

Το «τέλειο ξύρισμα» βοηθήθηκε και από τη ξυριστική μηχανή πολλαπλών λεπίδων. Εκείνη που κατανέμει ομοιόμορφα την πίεση από το χέρι σε κάθε λεπίδα. Να γιατί είναι τόσο σημαντική, αφού η επιδερμίδα του προσώπου είναι απαλή και όταν την πιέζετε με την κεφαλή της ξυριστικής μηχανής σας, ανασηκώνεται ανάμεσα στις λεπίδες. Αυτό το ανασήκωμα είναι που μπορεί να οδηγήσει σε ερεθισμούς, κοψίματα και αμυχές, το οποίο αποτρέπεται με την τεχνολογία της εταιρείας. Με το αποτέλεσμα να είναι το βαθύ και άνετο ξύρισμα.

Αν αυτή δεν είναι απόλαυση σ’ένα βαθύ ξύρισμα ακριβείας για έναν άνδρα, δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να είναι. Για την περίπτωση που μιλάμε για τρίχες…


Ακολουθεί βίντεο σχετικά με την Gillete.

Advertising

 

Πηγές

  • King Camp Gillette -American manufacturer. Ανακτήθηκε από https://www.britannica.com/biography/King-Camp-Gillette. Τελευταία προσπέλαση στις 12-11-2019.
  • King C. Gillette. Ανακτήθηκε από https://en.wikipedia.org/wiki/King_C._Gillette. Τελευταία προσπέλαση στις 12-11-2019.
  • Men’s Razors & Shaving Products | Gillette®. Ανακτήθηκε από https://gillette.com/. Τελευταία προσπέλαση στις 12-11-2019.
  • Gillete. Ανακτήθηκε από https://en.wikipedia.org/wiki/Gillette. Τελευταία προσπέλαση στις 12-11-2019.

Φωτεινή Μακρή: Έχει σπουδάσει Πληροφορική και μένει στο Σιδηρόκαστρο Σερρών. Παρακολούθησε το σεμινάριο «Χρηματοοικονομικής Τεχνολογίας – FinTech – Πληροφορική και Οικονομία» από τον Δρ. Σπύρο Φουντούκη στο City Unity College. Είναι κειμενογράφος στο www.maxmag.gr, στο www.mikrofwno.gr και freelancer παραμυθογράφος. Είχε επιλεγεί από τον Μάρκο Σαριμανώλη και πρόεδρο των Ελλήνων Λογοτεχνών για να συνεργαστεί μαζί του στο site •www.grafomichani.com. Εκεί ως επί το πλείστον σατίριζε την πολιτική επικαιρότητα. Μεταξύ άλλων, από τον Σεπτέμβριο του 2017 συμμετέχει ενεργά στον τομέα της αρθρογραφίας στα εξής site: •www.grafomichani.com, •www.creteonair.eu,•www.enfo.gr, •www.maxmag.gr. Επιπλέον, έχει δική της σατιρική στήλη, με το όνομα «Οι γλωσσοκοπάνες» με 177 άρθρα την οποία εικονογραφεί, στο •www.mikrofwno.gr. Από τον Αύγουστο του 2018 δημιουργεί τα «Daily Madness Stories», εικονογραφημένες, μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας, ενώ από το φθινόπωρο του 2020 ένα όνειρο της πήρε σάρκα και οστά, καθώς άρχισε να γράφει παιδικά παραμύθια για λογαριασμό του www.beastypress.com. Έτσι έγραψε το «Δεν ζεις χωρίς αγάπη» το 2020 και το 2021 το παραμύθι «Ο Bullys ήταν μπούλης». Τα δύο παραμύθια εντάσονται στο Giving Sight the Project και αφορούν το bullying. Τον Σεπτέμβριο του 2022 ξεκίνησε να παρακολουθεί Δημιουργική Γραφή στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει κάνει σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής με την Δημοσιογράφο ραδιοφωνική παραγωγό, εκπαιδεύτρια Λία Λάππα. Tον Οκτώβριο του 2022 έγινε μέλος της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων Ε.Σ.Ε www.senariografoi.grΤον Φεβρουάριο του 2023 παρακολούθησε ειδικό σεμινάριο στην Πληροφορική στο MEDITERRANEAN COLLEGE Αθηνών με τίτλο:
«Νέες Τεχνολογίες, Ασφάλεια, Άμυνα και Κυβερνοτρομοκρατία»θέματα ασφαλείας ψηφιακών συστημάτων και υποδομών 5g.Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ)-θέματα κυβερνοασφάλειας και κυβερνοτρομοκρατίας.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Η θεά της ομορφιάς Αφροδίτη και η απεικόνιση της στην τέχνη

Η θεά της ομορφιάς Αφροδίτη και η απεικόνιση της στην

Βραβευμένα ντοκιμαντέρ να απολαύσεις!

Δεν είναι λίγες οι φορές που αποφεύγουμε να παρακολουθήσουμε ένα