Μπορεί η πανδημία να μας έχει καθηλώσει στα σπίτια μας αλλά αυτό δεν μπορεί να μας κρατήσει μακριά από τις κινηματογραφικές μας δράσεις καθώς και τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Έτσι Οι Γυναίκες στον Κινηματογράφο και στην Τηλεόραση- Ελλάδα (WIFT GR) και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος συν-διοργανώνουν το 4ο Φεστιβάλ WIFT GR 50/50 ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών από Τετάρτη 25/11 μέχρι Κυριακή 29/11 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει δωρεάν ταινίες που αφορούν στην έμφυλη βία και σεξιστικές αντιλήψεις και πρακτικές που βρίσκονται πιο κοντά μας από ότι θα θέλαμε να πιστεύουμε.
Για τις παρακολουθήσει κάποιος τις ταινίες αρκεί να δημιουργήσει λογαριασμό στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ταινιoθήκης online.tainiothiki.gr. και εκεί θα έχει τη δυνατότητα να τις δει εντελώς δωρεάν.
Στα πλαίσια του 4ο Φεστιβάλ WIFT GR θα προβληθούν ταινίες ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, διαφόρων χωρών και διαφορετικών προσεγγίσεων. Πιο συγκεκριμένα:
Πέντε ταινίες μεγάλου μήκους
HVA VIL FOLK SI / WHAT WILL PEOPLE SAY [Τί θα πει ο κόσμος] της Iram Haq (2017)
H δεκαεξάχρονη Νίσα, κόρη Πακιστανών μεταναστών στη Νορβηγία θα βιώσει διπλή κοινωνική απομόνωση όταν η οικογένεια της επιβάλλει να επιστέψει στην πατρίδα μετά από το σκάνδαλο που προκλήθηκε όταν ο πατέρας της την βρήκε με ένα αγόρι στο κρεβάτι.

DESERT FLOWER [Το λουλούδι της ερήμου] της Sherry Hormann (2009)
Η αληθινή ιστορία της Waris Dirie, διεθνώς γνωστό μοντέλο, που γεννήθηκε στη Σομαλία και απέδρασε στα 13 της χρόνια για να αποφύγει έναν κανονισμένο γάμο με έναν 70χρονο άντρα. Η ταινία θίγει το ζήτημα της κλειτοριδεκτομής, μιας πρακτικής που μέχρι και σήμερα υπόκεινται πολλά κορίτσια σε χώρες της Μέσης Ανατολής, όπως υπέστη και η Waris Dirie.

TED OY MIS OJOS [Μέσα από τα μάτια σου] της Icíar Bollaín (2003)
Μία γυναίκα μαζί με τον γιό της αποδρά από τον βίαιο σύζυγό της αναζητώντας καταφύγιο στην αδερφή της, ο σύζυγος, όμως δεν θα αργήσει να βρει τα ίχνη της. Η ιστορία ενός γάμου που βασίζεται στην κακοποίηση, με μάρτυρα τον γιό, ο οποίος βλέπει και καταλαβαίνει τα πάντα αλλά αδυνατεί να αντιδράσει.

A BETTER MAN της Attiya Khan και του Lawrence Jackman (2017)
Σε αυτό το ντοκιμαντέρ παρακολουθούμε τις συζητήσεις μιας γυναίκας που υπήρξε θύμα ενδοοικογενειακής βίας με τον θύτη της, τον άνθρωπο που την κακοποιούσε, ο οποίος δεν είναι άλλος από τον πρώην σύντροφό της. Μέσα από τις συζητήσεις αυτές η ταινία εμβαθύνει όχι μόνο στη σχέση του συγκεκριμένου ζευγαριού αλλά και γενικότερα στο ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας.

PRIVATE VIOLENCE της Cynthia Hill (2014)
Ντοκιμαντέρ αμερικανικής παραγωγής που θίγει το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας μέσα από τις ιστορίες δύο γυναικών που επιβίωσαν από τέτοιες καταστάσεις. Στόχος του ντοκιμαντέρ είναι να καταρρίψει την κοινότοπη ερώτηση “Μα γιατί δεν έφευγε;”, που στην ουσία μεταφέρει την ευθύνη στο θύμα.

Δεκατέσσερις ταινίες μικρού μήκους
TESTING GRETA της Abbie Lucas (2017)
Μια γυναίκα εισάγεται σε μια ιδιωτική κλινική υπο περίεργες συνθήκες. Όταν, όμως, η ανάγκη για μια εξέταση αίματος έρχεται στην επιφάνεια η κατάσταση ξεφεύγει.

KUUNTELE / LISTEN [Άκουσε] του Hamy Ramezan και της Rungano Nyoni (2015)
Μία ξένη γυναίκα με μπούρκα φέρνει τον νεαρό γιο της σε ένα αστυνομικό τμήμα στην Κοπεγχάγη για να τη βοηθήσει να συμπληρώσει μια αναφορά εναντίον του βίαιου συζύγου της. Όμως ο μεταφραστής δείχνει απρόθυμος να μεταφέρει το πραγματικό νόημα των λέξεών της.

WHAT’S THE DAMAGE της Heather Phillipson ( 2018)
Μια πρόταση και μια πρόκληση· ένα κάλεσμα ενάντια στις κυρίαρχες δομές εξουσίας ως απάντηση στις επαναλαμβανόμενες κρίσεις υπό την καθοδήγηση της λευκής πατριαρχίας.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ (ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ) της Ζακλίν Λέντζου (2020)
Η Σοφία βρίσκεται για μια ακόμη φορά σε πανικό. Το Σύμπαν αποφασίζει να επικοινωνήσει μαζί της, προσκαλώντας την σε έναν άλλο κόσμο διάλογο…
GOADS της Ίριδας Μπαγλανέα (2020)
Ένας πατέρας επιχειρεί να συμφιλιώσει τις δυο του κόρες με το θάνατο, με αμφιλεγόμενο τρόπο. Η μικρή ηρωίδα, τη στιγμή της ενηλικίωσής της, τολμάει να σταθεί απέναντι ακόμα και στη φύση για να υπερασπιστεί αυτό που αγαπάει.

BELLA της Θέλγιας Πετράκη (2020)
Λίγο πριν την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και στο τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Η δεκαετία του ’80 μέσα από τα μάτια μιας γυναίκας.

37 ΗΜΕΡΕΣ της Νικολέτας Λεούση (2018)
Όταν η Μαρία, μια νεαρή έγκυος που δουλεύει σε ένα κατάστημα μανικιούρ-πεντικιούρ απολύεται, αποφασίζει να κάνει απεργία γέννας.

THIS IS RIGHT; ZAK LIFE AND AFTER της Γεύης Δημητροπούλου (2020)
Οι φωνές του στενού και αλληλέγγυου κύκλου του Ζακ Κωστόπουλου για τον ίδιο, τη ζωή και το μετά.

ΤΟ ΑΟΡΑΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΜΦΥΛΗΣ ΒΙΑΣ-ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑ (2019)
Το γύρισμα έγινε με κρυφή κάμερα σε πολυσύχναστους δρόμους της Ρόδου, όπου «στήνονταν» σκηνές έμφυλης βίας ανάμεσα σε ζευγάρια, μπροστά στα μάτια ανυποψίαστων θεατών. Πώς αντιδρά ο κόσμος;
Στο πλαίσιο συνεργασιών του Φεστιβάλ WIFT GR με άλλους φορείς θα προβληθούν μερικές ακόμα ταινίες -τροφή για σκέψη:
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
Στα πλαίσια του 4ο Φεστιβάλ WIFT GR το Σάββατο 28 Νοεμβρίου στις 19:00 θα λάβει χώρα ένα διαδικτυακό στρογγυλό τραπέζι για την «Εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών», στο οποίο θα μετέχουν διακεκριμένες ερευνήτριες και πανεπιστημιακοί, αλλά και ακτιβίστριες και εκπρόσωποι δομών υποστήριξης και συγκεκριμένα οι: