Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Απεβίωσε η ηθοποιός Piper Laurie

Piper Laurie
Πηγή εικόνας: blogspot.com

Σήμερα ανακοινώθηκε πως χθες, 14 Οκτωβρίου 2023, η Αμερικανίδα ηθοποιός Piper Laurie απεβίωσε σε ηλικία 91 ετών. Στις απαρχές της δεκαετίας του ‘50, μια γλυκύτατη παρουσία ονόματι Rosetta Jacobs υπέγραψε συμβόλαιο με τα στούντιο της Universal και αμέσως ξεκίνησε μια πολυετή καριέρα που παραπέμπει σε «καρδιογράφημα» υπό το καλλιτεχνικό πλέον όνομα, Piper Laurie. Μια καριέρα με τα πάνω της και τα κάτω της, μια καριέρα με περιόδους ανομβρίας και άλλες εξαιρετικά καρποφόρες. Στα 50’s ξεκινά το κινηματογραφικό της ταξίδι στην κωμωδία με ταινίες όπως: «The Milkman», «No Room for the Groom» και «Has Anybody Seen My Gal?» ενώ στην πορεία, οι υποκριτικές της ικανότητες είχαν ήδη αρχίσει να ξεδιπλώνονται σε δράματα, περιπέτειες και western («Donnie Socorro», «Until They Sail») πριν η δεκαετία να φτάσει στο τέλος της.

Piper Laurie
Πηγή εικόνας: imdb.com

Όμως το ‘61 έρχεται η πρώτη και πιο σημαδιακή αλλαγή για την καριέρα της ως ηθοποιού, όταν ο Robert Rossen σκηνοθετεί το «Hustler» όπου υποδύεται το ερωτικό ενδιαφέρον του «Fast Eddie», την Sarah Packard απέναντι στον θρυλικό Paul Newman, ένας ρόλος που τις χάρισε και τις πρώτες της σημαντικές υποψηφιότητες ανάμεσα στις οποίες υπήρξε και εκείνη για Όσκαρ. Την αμέσως επόμενη χρονιά, η Laurie παντρεύεται τον κριτικό κινηματογράφου Joe Morgenstern μαζί με τον οποίο υιοθετούν μια κόρη. Σε εκείνο το σημείο η αναδυόμενη σταρ, που με ευχέρεια μεταπήδησε πολλάκις από την κωμωδία στο δράμα και από την μετριοπαθή επιτυχία στον δρόμο για τα Όσκαρ, αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από το σινεμά και να αφοσιωθεί στην οικογένειά της.

Πηγή εικόνας: pinterest.com

Έχοντας πια μια πιο πλήρη εικόνα για το σύνολο της εξελικτικής της πορείας, αντιλαμβανόμαστε ότι κάτι τέτοιο ίσως και να της έδωσε το έναυσμα για κάτι μεγαλύτερο. Μια αλλαγή που θα σηματοδοτούσε την εικόνα ενός χαρακτήρα που την στιγμάτισε αλλά και της έδωσε μια άλλου βεληνεκούς ποιότητα στη δουλειά της. Το 1976, στα χέρια της πέφτει το σενάριο της κινηματογραφικής προσαρμογής του μυθιστορήματος του Stephen King, ένα βιβλίο το οποίο περικλείει μια πολυτάραχη ιστορία και που κάτω από διαφορετικές συνθήκες μπορεί ακόμη και να μην είχε κυκλοφορήσει, με τίτλο: «Carrie». Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του μυθικού Brian De Palma. η Piper Laurie αποκτά μια άκρως ανανεωμένη φήμη ενώ η υποκριτική της πια χαρακτηρίζεται από ένα λιγότερο χαριτωμένο προσωπείο, οριακά σαν να επρόκειτο για μια ολική μεταμόρφωση για το μέχρι τώρα υποκριτικό της έργο. Εδώ η Laurie έπρεπε να πάρει απόφαση ότι η κωμική της περίοδος είχε μείνει οριστικά στο παρελθόν και την θέση της παίρνει μια δυναμική περσόνα με επιβολή και κυρίαρχο λόγο στην οθόνη.

Πηγή εικόνας: imdb.com

Την αρχή σε αυτή την αλλαγή κάνει ο ρόλος της Margaret White, μητέρα της Carrie White (Sissy Spacek), ο οποίος για ακόμη μια φορά μετά το εποικοδομητικό της διάλειμμα της χαρίζει άλλες δύο υποψηφιότητες, μια για Χρυσή Σφαίρα και μια για Όσκαρ. Η φιλμογραφία της ξαφνικά αποκτά μια ροπή προς το μυστήριο και τον τρόμο αλλά προπαντός σε πιο μεγαλεπήβολους ρόλος, οι περισσότεροι εκ των οποίων στην μνήμη μας έχουν «κολλήσει» ως εκείνοι της μαμάς. Το ‘86 ενσαρκώνει μια ακόμη «μαμά» κι αυτή την φορά εκείνη της κωφάλαλης Sarah στην ταινία «Children of a Lesser God», με την οποία φτάνει και πάλι στην πηγή των Όσκαρ αλλά για ακόμη μια φορά δεν πίνει νερό.

Piper Laurie
Πηγή εικόνας: independent.com

Παράλληλα η επιτυχία της στην μικρή οθόνη ακολουθεί μια ταυτόχρονη ανοδική πορεία με αυτή της μεγάλης. Το ‘90 γίνεται μέλος της πρωταγωνιστικής ομάδας του «Twin Peaks» στον ρόλο της επιβλητικής Catherine Martell, η οποία είναι και η χαρακτήρας που την εξοπλίζει για πρώτη και μοναδική φορά με Χρυσή Σφαίρα.

Τα τελευταία της χρόνια στο σανίδι συμμετείχε σε πιο ανεξάρτητες παραγωγές και με αυτό τον τρόπο μπορούμε δικαίως να παραδεχτούμε ότι η Laurie πέρασε από όλα τα υποκριτικά και χρονολογικά στάδια. Ενώ λίγα είναι γνωστά για τον θάνατό της, η διάσημη «μαμά» του σινεμά έφυγε διακριτικά από την ζωή και για μια τελευταία φορά επικύρωσε πως το κεφάλαιο της προσωπικής της ζωής, για εκείνη γράφεται με Π κεφαλαίο…!

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Prisoners (2013) – Jake Gyllenhaal και Hugh Jackman στη κόψη της ηθικής

Ένα από τα πιο συνεκτικά και απαιτητικά σύγχρονα θρίλερ – Το Prisoners του Denis Villeneuve…

Κινηματογράφος

Vivre Sa Vie (1962): Το πραγματικό αριστούργημα του Γκοντάρ

Χωρισμένο σε 12 κεφάλαια, το Vivre Sa Vie βάζει τον χαρακτήρα στο μικροσκόπιο, μιλά ανοιχτά…

Κινηματογράφος

Τα Χρονικά της Νάρνια: 20 χρόνια μετά

Πριν από 20 χρόνια, Τα Χρονικά της Νάρνια έγιναν κομμάτι της παιδικής μας ηλικίας και…

Κινηματογράφος

Ρόουζ εναντίον Ρόουζ – Μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος!

Οι Ρόουζ επιστρέφουν πιο αιχμηροί, πιο αθυρόστομοι και πιο Βρετανοί από ποτέ, με την Olivia…

Κινηματογράφος

Το Τανγκό των Χριστουγέννων: Η μελαγχολική πλευρά των γιορτών

Μια ανάσα πριν τα Χριστούγεννα και μια ανάσα πριν το απόλυτο απωθημένο. Το Τανγκό των…

Κινηματογράφος

Jingle All The Way: Καταναλωτισμός χωρίς όρια

Εργασιομανία, υπερκαταναλωτισμός και μια κούκλα που θα «σώσει» τα Χριστούγεννα. Το Jingle All The Way…

Κινηματογράφος

Rebecca: Γοτθικό (ψευτό)ρομάντζο δια χειρός Χίτσκοκ

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με goth αισθητική και το επεισοδιακό ντεμπούτο του Χίτσκοκ στο Χόλιγουντ Το…