Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα: Μια ελληνική ταινία μαγικού ρεαλισμού


Ο θρυλικός Νίκος Παναγιωτόπουλος, ένας από τους πιο εγνωσμένους και παραγωγικούς Έλληνες σκηνοθέτες σπουδαίου εγχώριου διαμετρήματος και μη, θα αναζητήσει κι εδώ όπως σε πολλές ταινίες του μέσα από τα όνειρα και την διττή ερμηνεία τους, την ίδια την πραγματικότητα, θολώνοντας τις -ήδη- νοητές γραμμές που τα χωρίζουν και προκρίνοντας την αμφισημία τους. «Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα», είναι ένα οδοιπορικό στα απόκρυφα του μυαλού, ένα ταξίδι στις ψευδαισθήσεις της μνήμης και μια πραγματεία για την σχέση του ζευγαριού, μέσα από διάπυρες εικόνες φαντασίας και πραγματικότητας, που συγχέονται κάποιες φορές ακατανόητα και άλλες με μαθηματική αλληλουχία και μετατρέπονται βαθμηδόν σε μια ενιαία καινούργια πραγματικότητα. Επηρεασμένος αναφανδόν από ευρωπαϊκό κινηματογράφο σε μια εποχή που έχει φύγει ανεπιστρεπτί, πλάθει ένα ονειρικό δράμα με χιούμορ και παραδίδει μια υποτιμημένη, αποκρυφιστική ταινία μαγικού ρεαλισμού.

Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα
Πηγή εικόνας: filmy.gr

Ένα ζευγάρι θα περάσει κρίση όταν η γυναίκα θα αρχίσει να βλέπει περίεργα όνειρα και στην προσπάθειά της να τα εξιστορήσει στον άνδρα της, θα δημιουργηθούν στεγανά στην μεταξύ τους σχέση.

Η Άννα (Μυρτώ Παράσχη), είναι μια ανήσυχη γεμάτη ζωή γυναίκα που τελευταία βάλλεται από έναν ορυμαγδό αλλόκοτων ονείρων τα οποία προσπαθεί με την ίδια ζωηράδα να τα διηγηθεί στον εφεκτικό συζυγό της. Το ζευγάρι διέπεται από συναισθηματικά δίπολα. Συναίσθημα και λογική. Παρορμητικότητα και μεθοδικότητα. Η επιπόλαια, παιχνιδιάρα γυναίκα και ο τυπικός, ορθολογιστής άντρας. Η συνήθεια που έχει μετατραπεί σε εμμονή από πλευράς της γυναίκας να μιλάει με σχολαστική ακρίβεια ολημερίς για τα σουρεαλιστικά όνειρά της, έχει κλονίσει την σχέση με τον Αχιλλέα (Γιάννης Μπέζος), ο οποίος σταδιακά χάνει την προθυμία του να τα ακούσει και να τα ερμηνεύσει επαρκώς.

Ο δικηγόρος τεχνοκράτης σύζυγος της έχει αναλάβει μια υπόθεση δολοφονιας, στην οποία ο εντολέας του είναι ο κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία. Η υπόθεση αυτή, καθώς και ο εν λόγω κατηγορούμενος θα πυροδοτήσουν μια μεγαλύτερη ανάγκη στην Άννα να κάνει προβλέψεις μέσα από τα όνειρα-οράματά της και να μιλάει για αυτά όπου σταθεί και όπου βρεθεί. Η σχέση του ζευγαριού θα αρχίσει να παίρνει αποστάσεις και το παιχνίδι εν είδει αστείου που ήταν αρχικά, θα γίνει αφορμή για αναθεώρηση και ανάπλαση της σχέσης τους, μέσα από ένα κουβάρι πραγματικότητας και φαντασίας με τις εικόνες να δίνονται στο θεατή φύρδην-μίγδην από ένα σημείο και μετά.

Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα
Πηγή εικόνας: flix.grsv

Η ίδια θέλοντας διακαώς να εξομολογηθεί αυτόν τον συρφετό ονείρων που την ταλαιπωρούν και όντας -κυριολεκτικά- στον κόσμο της, θα επιχειρήσει να βρει άλλους, πιο πρόθυμους ακροατές, ενώ ταυτόχρονα κι ο άντρας έχει βαλθεί να δικαιώσει τον πελατη του σε μια πολύ σημαντική δίκη, σαν ένα στοίχημα με τον εαυτό του, όσο ταυτόχρονα «ξαναγνωρίζεται» με τον «εσωτερισμό» της γυναίκας του.

Ο Παναγιωτόπουλος με χιούμορ, έρωτα, παιχνίδι και διάθεση για περισυλλογή, θα δοκιμάσει να ταλαντευτεί και ο ίδιος ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα, με μια μόνιμη ρέμβη που δεν διακόπτεται για χάρη της επεξήγησης, με δύο εξαιρετικούς πρωταγωνιστές που μετασχηματίζονται σε νοήματικά σύμβολα, σε μια αιώνια πάλη συνύπαρξης των δύο φύλων.

 

 

Δείτε εδώ την ταινία «Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα»:

Ο Σωτήρης Χάιδας γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Μηχανικός Πληροφορικής και Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, αλλά η ροπή του προς τις τέχνες και δη το σινεμά ήταν αναπόδραστη, με αποτέλεσμα να βρεθεί αργότερα πάλι πίσω στην πόλη του για να σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Γράφει άρθρα για το σινεμά, τις τέχνες, τον πολιτισμό και την κοινωνία και προσπαθεί να «συλλάβει» την πραγματικότητα μέσα από την αναπαράστασή της.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Vivre Sa Vie (1962): Το πραγματικό αριστούργημα του Γκοντάρ

Χωρισμένο σε 12 κεφάλαια, το Vivre Sa Vie βάζει τον χαρακτήρα στο μικροσκόπιο, μιλά ανοιχτά…

Κινηματογράφος

Τα Χρονικά της Νάρνια: 20 χρόνια μετά

Πριν από 20 χρόνια, Τα Χρονικά της Νάρνια έγιναν κομμάτι της παιδικής μας ηλικίας και…

Κινηματογράφος

Ρόουζ εναντίον Ρόουζ – Μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος!

Οι Ρόουζ επιστρέφουν πιο αιχμηροί, πιο αθυρόστομοι και πιο Βρετανοί από ποτέ, με την Olivia…

Κινηματογράφος

Το Τανγκό των Χριστουγέννων: Η μελαγχολική πλευρά των γιορτών

Μια ανάσα πριν τα Χριστούγεννα και μια ανάσα πριν το απόλυτο απωθημένο. Το Τανγκό των…

Κινηματογράφος

Jingle All The Way: Καταναλωτισμός χωρίς όρια

Εργασιομανία, υπερκαταναλωτισμός και μια κούκλα που θα «σώσει» τα Χριστούγεννα. Το Jingle All The Way…

Κινηματογράφος

Rebecca: Γοτθικό (ψευτό)ρομάντζο δια χειρός Χίτσκοκ

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με goth αισθητική και το επεισοδιακό ντεμπούτο του Χίτσκοκ στο Χόλιγουντ Το…

Κινηματογράφος

«Χριστούγεννα για Όλους» στο ERTFLIX – Όλη η μαγεία των γιορτών στο σαλόνι μας!

Το ERTFLIX στολίζεται με την ειδική ενότητα «Χριστούγεννα για Όλους» – μια συλλογή προσεκτικά επιλεγμένων…