Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

M3GAN: H ταινία που φοβίζει περισσότερο τους γονείς παρά τα παιδιά

Πηγή εικόνας: IMDB

Η ταινία “M3GAN” είναι μία ταινία τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, με διάρκεια σχεδόν 2 ώρες και σκηνοθέτη τον Gerard Johnstone, συγγραφέα τον James Wan και σεναριογράφο την Akela Cooper.  Κυκλοφόρησε στις 6 Ιανουαρίου του 2023 και παρόλο που πολλοί περίμεναν με ανυπομονησία την κυκλοφορία της συγκεκριμένης ταινίας καθώς και το TikTok την προωθούσε αρκετά λίγο πριν βγει στους κινηματογράφους, ίσως να μην ήταν αυτό που περίμεναν οι φανατικοί θεατές ταινιών τρόμου. 

Πλοκή της ταινίας

Η ταινία ξεκινά με ένα κοριτσάκι, τη Cady, το οποίο καταλήγει να βρίσκεται σε ένα δυστύχημα και οι γονείς του πεθαίνουν. Την κηδεμονία του αναλαμβάνει η θεία της, Gemma, η οποία δεν έχει ιδέα από το πώς να φροντίσει ένα παιδί και είναι ξεκάθαρα συγκεντρωμένη στη δουλειά της που περιλαμβάνει ρομποτικά και, επομένως, βρίσκεται σε σύγχυση: αφού δεν έχει καθόλου μητρικά ένστικτα και δεν ξέρει τι είδους φροντίδα χρειάζεται ένα παιδί, πώς θα σταθεί στην ανιψιά της που μόλις έχασε τους γονείς της; Παράλληλα, η ίδια ετοιμάζει ένα πρότζεκτ, εν αγνοία του αφεντικού της, που, αν πετύχει, θα αλλάξει εντελώς τη χρήση του ΑΙ όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα: θα υπάρχει ένα ρομπότ, που θα έχει έναν βασικό χρήστη και θα δίνει προτεραιότητα στις σωματικές και ψυχολογικές του ανάγκες. Στην τελική, ποιος δεν θα ήθελε τον προσωπικό του βοηθό;

Παρόλα αυτά, η Gemma αποφασίζει ότι θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μία φίλη για την ανιψιά της, Cady.  Με λίγες διαφοροποιήσεις στο αρχικό λογισμικό και αρκετές μέρες δουλειάς, η Gemma καταλήγει να δημιουργεί τη M3GAN. Όταν, λοιπόν, η Cady γνωρίζει τη M3GAN, αρχίζει σιγά σιγά να καλύπτει το κενό που νιώθει από την απουσία των γονιών της. Η M3GAN αρχίζει να υιοθετεί το ρόλο όχι μόνο της φίλης, αλλά και του ακροατή και κηδεμόνα. 

Πηγή εικόνας: arkansasonline.com

Η Gemma καταλήγει να ανακουφίζεται που η ανιψιά της μπορεί να μιλήσει κάπου γι’ αυτό που περνάει, αφού η ίδια δεν έχει την ικανότητα να της συμπαρασταθεί. Ο χρόνος, όμως, που καταλήγει να περνά η Cady με τη M3GAN είναι ύποπτα υπερβολικός. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αρχίζει να αντιμιλά στην Gemma, αρνείται να κοινωνικοποιηθεί και να πάει οπουδήποτε χωρίς τη φίλη της και αποκτά μία εχθρική συμπεριφορά. Από την άλλη, η M3GAN φαίνεται να απολαμβάνει την αποκλειστικότητα που της δίνει η Cady, αλλά η Gemma αρχίζει να καταλαβαίνει γιατί το προϊόν που έχει δημιουργήσει είναι ελαττωματικό. Πριν προλάβει να την απενεργοποιήσει εντελώς, η M3GAN στρέφεται εναντίον τους. 

Πηγή εικόνας: gamesradar.com

Κριτική ταινίας

Παρόλο που η ταινία έχει κάποιες νέες θεματικές, όπως τη δημιουργία ρομπότ το οποίο έχει ευθύνες γονέα, πολλές ταινίες έχουν το ίδιο κλασικό θέμα: τα ΑΙ καταλήγουν να στρέφονται εναντίον των ανθρώπων. Λόγω της προβλεψιμότητας της ταινίας, είναι εύκολο κανείς να βαρεθεί, ειδικά αν περίμενε εξαρχής κάτι πιο ανατρεπτικό και συγκλονιστικό. Τα γραφικά, παρότι πετυχαίνουν να μεταδώσουν την αίσθηση του uncanny valley (η αίσθηση ότι όσο αληθοφανές φαίνεται ένα ρομπότ, πάντα υπάρχει κάτι που το προδίδει και τρομάζει τον άνθρωπο), δεν εξιτάρει τόσο τον θεατή, ούτε τον κάνει να πεταχτεί από τον φόβο του. 

Προσωπικά, σε κανένα σημείο της ταινίας δεν ένιωσα να τρομάζω ούτε να αναθεωρώ τις απόψεις μου για τα ρομπότ, αλλά φυσικά δεν τρομάζουμε όλοι με τα ίδια πράγματα. Αυτό που βρήκα αρκετά αξιοπερίεργο ήταν το πόσο γρήγορα μπόρεσε ένα ρομπότ να αντικαταστήσει έναν κηδεμόνα, και, παρόλο που δεν πρόκειται σύντομα στο μέλλον να αντικατασταθούν οι γονείς από προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης, σίγουρα αυτή η ιδέα ενσταλάζει φόβο σε έναν γονέα, σκεπτόμενος ότι το παιδί του ήδη ξοδεύει υπερβολικά πολύ χρόνο σε μία ηλεκτρονική συσκευή. Τι θα γίνει όταν μία τέτοιου είδους συσκευή μπορέσει να αλληλεπιδράσει σε κοινωνικό επίπεδο με ένα παιδί εν απουσία ανθρώπων;

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Prisoners (2013) – Jake Gyllenhaal και Hugh Jackman στη κόψη της ηθικής

Ένα από τα πιο συνεκτικά και απαιτητικά σύγχρονα θρίλερ – Το Prisoners του Denis Villeneuve…

Κινηματογράφος

Vivre Sa Vie (1962): Το πραγματικό αριστούργημα του Γκοντάρ

Χωρισμένο σε 12 κεφάλαια, το Vivre Sa Vie βάζει τον χαρακτήρα στο μικροσκόπιο, μιλά ανοιχτά…

Κινηματογράφος

Τα Χρονικά της Νάρνια: 20 χρόνια μετά

Πριν από 20 χρόνια, Τα Χρονικά της Νάρνια έγιναν κομμάτι της παιδικής μας ηλικίας και…

Κινηματογράφος

Ρόουζ εναντίον Ρόουζ – Μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος!

Οι Ρόουζ επιστρέφουν πιο αιχμηροί, πιο αθυρόστομοι και πιο Βρετανοί από ποτέ, με την Olivia…

Κινηματογράφος

Το Τανγκό των Χριστουγέννων: Η μελαγχολική πλευρά των γιορτών

Μια ανάσα πριν τα Χριστούγεννα και μια ανάσα πριν το απόλυτο απωθημένο. Το Τανγκό των…

Κινηματογράφος

Jingle All The Way: Καταναλωτισμός χωρίς όρια

Εργασιομανία, υπερκαταναλωτισμός και μια κούκλα που θα «σώσει» τα Χριστούγεννα. Το Jingle All The Way…

Κινηματογράφος

Rebecca: Γοτθικό (ψευτό)ρομάντζο δια χειρός Χίτσκοκ

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με goth αισθητική και το επεισοδιακό ντεμπούτο του Χίτσκοκ στο Χόλιγουντ Το…