Οι συντάκτριες του MAXMAG, Αναστασία Μπότσογλου και Χριστίνα Χάσαν-Δογανίδου, είναι εδώ για να μας μιλήσουν για όλες τις λεπτομέρειες της μεγάλης βραδιάς των Όσκαρ!
- Χριστίνα:
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, από τη λαμπερή βραδιά δεν έλειπε τίποτα. Σε μία ταραγμένη παγκόσμια πολιτική σκηνή, καλλιτέχνες και συντελεστές εκμεταλλευόμενοι την απήχηση της τελετής, πέρασαν όλα εκείνα που έπρεπε να ειπωθούν. Όσον αφορά τους νικητές, τα πράγματα κινήθηκαν μέσα στις αναμενόμενες γραμμές χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις. Απολαυστικός ήταν και ο παρουσιαστής της βραδιάς, Jimmy Kimmel που κράτησε το ενδιαφέρον ζωντανό για όλους όσους ξενύχτησαν για να την παρακολουθήσουν.
- Αναστασία:
Άλλη μια σεζόν κινηματογραφικών βραβείων ολοκληρώθηκε με την 89η τελετή των βραβείων Όσκαρ που πραγματοποιήθηκε στο Dolby Theater, την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου. Ο οικοδεσπότης Jimmy Kimmel έφερε λίγο από το στυλ της εκπομπής του και στα Όσκαρ, βάζοντας τους υποψηφίους να διαβάσουν όχι-και-τόσο-ευγενικά tweets προς τους ίδιους και φέρνοντας μέσα στην αίθουσα τουρίστες τους οποίους… πάντρεψε ο Denzel Washington.
Φυσικά δεν έλειψαν οι αναφορές στον Donald Trump, είτε έμμεσα καλώντας όλο το κοινό να χειροκροτήσει την «υπερεκτιμημένη» Meryl Streep, είτε άμεσα, αφού ενώ είχε προχωρήσει η τελετή, o Kimmel άρχισε να στέλνει μηνύματα στο twitter του προέδρου, ο οποίος παραδόξως αποφάσισε να μην ασχοληθεί εκείνο το βράδυ.
Hey @realDonaldTrump u up?
— Jimmy Kimmel (@jimmykimmel) February 27, 2017
Advertising
Τα πολιτικά μηνύματα συνεχίστηκαν καθ’όλη τη διάρκεια της βραδιάς, όπου αν και όλα φαινόταν να πηγαίνουν σύμφωνα με το αναμενόμενο, τελικά είχε πολύ επεισοδιακό φινάλε!
Όσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου – Mahershala Ali, «Moonlight»
Τα προγνωστικά επιβεβαιώθηκαν και η πρώτη νίκη της βραδιάς ανήκε στον Ali που ερμήνευσε τον Juan, έναν Αφροκουβανό έμπορο ναρκωτικών που πήρε υπό την προστασία του τον μικρό πρωταγωνιστή του «Moonlight». Ο Ali είχε ένα σχετικά σύντομο, αλλά πολύ δυνατό πέρασμα από την ταινία, που του χάρισε και άλλα βραβεία πριν από τα Όσκαρ. Πριν παραλάβει το χρυσό αγαλματίδιο από την Alicia Vikander, έσφιξε το χέρι του «αντιπάλου» του στην κατηγορία Jeff Bridges, και αργότερα έβγαλε έναν συγκινητικό λόγο, όπου ευχαρίστησε τους ανθρώπους που τον ενέπνευσαν και κέρδισε ένα μεγάλο χειροκρότημα όταν ανέφερε ότι έγινε πατέρας μόλις τέσσερις ημέρες πριν την απονομή! Με αυτή του τη βράβευση, ο Ali έγινε ο πρώτος μουσουλμάνος ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ.
Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου – Viola Davis, «Fences»
Σε μια άλλη αναμενόμενη βράβευση, η νικήτρια αυτής της κατηγορίας ήταν η Viola Davis, για το ρόλο της στο «Fences» του Denzel Washington. H ταινία ήταν βασισμένη στο ομώνυμο πολυβραβευμένο θεατρικό έργο του August Wilson για τη ζωή μιας οικογένειας Αφροαμερικανών στη δεκαετία του ’50, και η Davis, που ερμήνευσε τη μητέρα, είχε παίξει τον ίδιο ρόλο και στο θέατρο. Σε έναν επίσης συναισθηματικά φορτισμένο λόγο, δεν έχασε την ευφράδειά της, μιλώντας για το πόσο σημαντικό είναι να λέγονται οι ιστορίες των ανθρώπων που τα όνειρά τους δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ, αλλά και για το πόσο ευγνώμων είναι για το γεγονός ότι είναι καλλιτέχνης, αφού «αυτό είναι το μόνο επάγγελμα που γιορτάζει πραγματικά τη ζωή».
Όσκαρ Σκηνοθεσίας – Damien Chazelle, «La La Land»
Καταφέρνοντας να κερδίσει βετεράνους, όπως τον Denis Villeneuve, τον Mel Gibson και τον Kenneth Lonergan, αλλά και τον Barry Jenkins του «Moonlight», ο Chazelle έγραψε ιστορία αφού έγινε ο νεότερος σκηνοθέτης που τιμήθηκε με αυτό το βραβείο, στα τριάντα δύο του χρόνια. Και όχι άδικα, αφού το «La La Land» ήταν ένας μικρός κινηματογραφικός θρίαμβος, που είχε γεννηθεί μέσα στο μυαλό του και σε αυτό του Justin Hurwitz, που έγραψε τη μουσική, αρκετά χρόνια νωρίτερα, και τελικά ήρθε εις πέρας με τον πιο άρτιο και γοητευτικό τρόπο.
Όσκαρ Α’ Αντρικού Ρόλου – Casey Affleck, «Manchester by the Sea» («Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα»)
Το συγκεκριμένο βραβείο είχε καταλήξει με δυο κύριους διεκδικητές προς το τέλος, τον Casey Affleck και τον Denzel Washington του «Fences». Ο μικρότερος αδερφός του Ben Affleck κατάφερε τελικά να επικρατήσει για τη χαμηλών τόνων ερμηνεία του στο ρόλο ενός άντρα που χάνοντας τον αδερφό του, καλείται να αναλάβει την επιμέλεια του ανήλικου γιου του. Το ζήτημα που είχε δημιουργηθεί για τις κατηγορίες που δέχτηκε για σεξουαλική παρενόχληση το 2010, δεν κατάφερε τελικά να επηρεάσει την πορεία του προς τη νίκη, με τον ίδιο να ευχαριστεί τον Denzel Washington ως έμπνευσή του κι εκείνον να έχει μια έκφραση που απλά παρακαλούσε να γίνει gif!
Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου – Emma Stone, «La La Land»
Στις αρχές της περιόδου των βραβείων, υπήρχε μια αβεβαιότητα για το κατά πόσο θα επικρατούσε η Emma Stone ή η Natalie Portman για το «Jackie», ενώ αργότερα μπήκε αρκετά δυναμικά στην κούρσα και η Isabelle Huppert για το «Elle». Κάπου στην πορεία η Portman παραμερίστηκε εντελώς, και αν και κάποιοι σινεφίλ διατηρούσαν ελπίδες για την Huppert, τελικά η Emma Stone έφυγε με το χρυσό αγαλματάκι, σε μια επίσης άξια νίκη, για την υπέροχη ερμηνεία της ως Mia, η ηθοποιός που προσπαθεί να πραγματοποιήσει τα όνειρά της και ερωτεύεται τον Sebastian του Ryan Gosling στο «La La Land». Παρέλαβε το Όσκαρ από τον Leonardo DiCaprio και εμφανώς συγκινημένη δήλωσε ότι το βραβείο θα είναι ένα όμορφο σύμβολο για όλα αυτά τα πράγματα που έχει ακόμα να μάθει.
Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (ή αλλιώς η πιο WTF στιγμή στην ιστορία των βραβείων!) – «Moonlight»
Κι ήταν τόσο ωραία ιδέα να δώσουν το βραβείο της Καλύτερης Ταινίας της χρονιάς οι «Μπόνι και Κλάιντ» Faye Dunaway και Warren Beatty, πενήντα χρόνια μετά την πρεμιέρα της θρυλικής ταινίας! Αλλά τους χάλασε τη στιγμή και έκανε όλη την αίθουσα και τα εκατομμύρια τηλεθεατών να τα χάσουν εντελώς το γεγονός ότι κάποιος στα παρασκήνια τους έδωσε το λάθος φάκελο, με αποτέλεσμα η Dunaway να ανακοινώσει πως κέρδισε το «La La Land». Οι συντελεστές του musical φιλήθηκαν, αγκαλιάστηκαν, έδωσαν ευχαριστήριους λόγους, για να αναγκαστούν να δώσουν στο τέλος τα αγαλματάκια τους στους παραγωγούς του «Moonlight», οι οποίοι ανέβηκαν στη σκηνή μην μπορώντας να πιστέψουν και οι ίδιοι τι είχε συμβεί.
Η παραγωγός Adele Romanski αφιέρωσε το βραβείο σε όλους όσοι νιώθουν περιθωριοποιημένοι και ο Barry Jenkins ευχαρίστησε την Ακαδημία, ενώ όλοι τους φρόντισαν να πουν έναν καλό λόγο για το «La La Land».
Ο έρμος Warren Beatty έσπευσε να διευκρινίσει ότι ο φάκελος που του έδωσαν είχε πάνω το όνομα της Emma Stone και το «La La Land» και ότι προφανώς είχε γίνει κάποιο λάθος. Ο Jimmy Kimmel ανακοίνωσε πως ήξερε ότι θα τα θαλάσσωνε κι ότι δεν πρόκειται να ξαναγυρίσει ποτέ σε αυτό το πόστο, κλείνοντας τη βραδιά ενώ το πάρτι στο twitter μόλις ξεκινούσε και οι παραγωγοί του «La La Land» προσπαθούσαν να παρηγορήσουν ο ένας τον άλλον.
Ασχέτως από αυτό το μπέρδεμα, πρόκειται για δύο εξαιρετικές ταινίες: η μία ανακατεύει το παλιό Hollywood με τη σύγχρονη πραγματικότητα, και με ίσες δόσεις ονείρου και ρεαλισμού, καταφέρνει να απεικονίσει πιστά τις θυσίες που κάνουν πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι για να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, μη ξέροντας αν θα πραγματοποιηθούν ποτέ. Η άλλη κάνει μια ισχυρή δήλωση για το πώς φέρεται η Αμερική στις μειονότητες, παρουσιάζοντας την ιστορία της ενηλικίωσης ενός νεαρού Αφροαμερικανού ομοφυλόφιλου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορεί να μιλήσει και σε οποιονδήποτε αισθάνθηκε έστω και για μια φορά να μπαίνει στο περιθώριο, δηλαδή στους περισσότερους ανθρώπους.
Πρωτότυπου Σεναρίου – «Manchester by the Sea»
Με τις ελπίδες μας συγκεντρωμένες στην ελληνική συμμετοχή του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμη Φιλίππου απογοητευτήκαμε ελαφρώς, από το αποτέλεσμα. Τελικά, το Oscar πήγε στο «Manchester by the Sea» μια εξίσου, εξαιρετική ταινία, που το άξιζε και με το παραπάνω. Όντας περήφανοι για το κατόρθωμα των δύο Ελλήνων που έφτασαν τόσο ψηλά ευελπιστούμε την επόμενη φορά-που σίγουρα θα υπάρξει, το αγαλματάκι να έρθει Ελλάδα.
Μοντάζ – «Hacksaw Ridge»
Σε αυτή την κατηγορία δεν υπήρξαν εκπλήξεις. Το ξέραμε, το περιμέναμε, το άξιζε και το πήρε ο John Gilbert, για την ταινία «Hacksaw Ridge». Με αντάξιους αντιπάλους, όπως το «Moonlight» και το «La La Land», όπου σάρωσαν στις υπόλοιπες κατηγορίες ήταν δίκαιο να βραβευτεί και αυτή η παραγωγή.
Οπτικών Εφέ – «The Jungle Book»
Σε αντίθεση με τις υποψηφιότητες τις παραπάνω κατηγορίας, οι συγκεκριμένες περιόρισαν τις βλέψεις τους σε ένα μόνο βραβείο, το οποίο και πήρε σπίτι της η ταινία «The Jungle Book». Ευχάριστο αποτέλεσμα,μιας και στη συγκεκριμένη, η χρήση των εφέ περιορίστηκε στη ρεαλιστική απόδοση του πραγματικού κόσμου και όχι στη δημιουργία ενός εντελώς καινούριου, όπως την έχουμε συνηθίσει.
Ξενόγλωσσης Ταινίας – «The Salesman»
Ξεκάθαρα, η συγκεκριμένη απονομή έφερε μεγάλο μέρος του πολιτικού συμβολισμού που αιωρούνταν στην ατμόσφαιρα της βραδιάς. Με τη δεύτερη (2012,2017) υποψηφιότητά του στα βραβεία, ο Ιρανός Asghar Farhadi κατάφερε να ακουστεί, δια της απουσίας του. Ο σκηνοθέτης της νικητήριας ταινίας «The Salesman» διαμαρτυρόμενος για τη μεταναστευτική πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών αρνήθηκε να παρευρεθεί στέλνοντας το λόγο του γραπτώς. Τα εύσημά μας στον κύριο, που έχει φωνή και τη χρησιμοποίησε!
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους – «Piper»
Με τις περισσότερες από τις φετινές υποψηφιότητες να είναι σοβαρότερες και μελαγχολικές, το «Piper» έκανε τη διαφορά. Η αγαπημένη Pixar ακολούθησε την πάντα επιτυχημένη συνταγή της και αναδείχθηκε νικήτρια. Μπορούμε να παραδεχτούμε πως μικροί και μεγάλοι απολαύσαμε το μικρό πουλάκι στην προσπάθειά του να ξεπεράσει τους φόβους του και να δει μπροστά.
Και του χρόνου (με τους σωστούς φακέλους αυτήν τη φορά)!
Συντάκτες:
Αναστασία Μπότσογλου
Χριστίνα Χάσαν-Δογανίδου