Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

“ΚΑΙ ΕΛ ΚΑΙ ΑΛ” μια παραγωγή του Onassis Culture!

ΚΑΙ ΕΛ ΚΑΙ ΑΛ

Το ντοκιμαντέρ «ΚΑΙ ΕΛ ΚΑΙ ΑΛ» του Ιλίρ Τσούκο έκανε πρεμιέρα στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στο πρόγραμμα «Ανοιχτοί Ορίζοντες», την Παρασκευή 7 Μαρτίου.

Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την πορεία των παιδιών και των εγγονών των Αλβανών μεταναστών που ήρθαν στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’90. Η Ντενίσα, ο Δημήτρης, η Στεφανία και ο Ορέστης μοιράζονται την προσωπική τους ιστορία, μια ιστορία που δεν είναι μόνο αλβανική ή ελληνική, αλλά ένα μοναδικό μείγμα των δύο. Μέσα από την αφήγηση αυτής της νέας γενιάς, αναδύεται κάτι νέο και ελπιδοφόρο. Ενώ οι πόλεμοι των ταυτοτήτων μαίνονται παγκοσμίως, το ντοκιμαντέρ εστιάζει στις πολλαπλές ταυτότητες αυτών των νέων ανθρώπων, βλέποντάς τες όχι ως βάρος από το παρελθόν, αλλά ως πυξίδες που μπορούν να καθοδηγήσουν προς ένα καλύτερο μέλλον.

ΚΑΙ ΕΛ ΚΑΙ ΑΛ

Το ντοκιμαντέρ “ΚΑΙ ΕΛ ΚΑΙ ΑΛ” του Ιλίρ Τσούκο, σε παραγωγή του Onassis Culture, εξερευνά τη διαμόρφωση μιας νέας, υβριδικής ταυτότητας που συνδυάζει στοιχεία τόσο από την αλβανική όσο και από την ελληνική κουλτούρα. Αυτή η ταυτότητα δεν είναι απλώς το άθροισμα των δύο, αλλά κάτι νέο και ελπιδοφόρο.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος Ωνάση, το ντοκιμαντέρ ήταν διαθέσιμο στην online πλατφόρμα του φεστιβάλ από το Σάββατο 8 Μαρτίου 2025.

Περισσότερες πληροφορίες, Onassis Foundation | Onassis Foundation

Ιλίρ Τσούκο

Ο Ιλίρ Τσούκο γεννήθηκε στην Αλβανία το 1990 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι οπτικός αφηγητής με εξειδίκευση στις ταινίες ντοκιμαντέρ και τη φωτογραφία. Σήμερα, ζει μεταξύ Βερολίνου και Τιράνων, δουλεύοντας κυρίως σε μακροχρόνια πρότζεκτ που εξετάζουν την αντίληψη και τη διαμόρφωση της ταυτότητας. Τα κύρια θέματα που ερευνά περιλαμβάνουν τη μετανάστευση, κοινωνικά ζητήματα και πολιτικά γεγονότα.

Ο Ιλίρ σπούδασε οπτική δημοσιογραφία και φωτογραφία ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών του Ανόβερου (Hochschule Hannover). Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, εργάστηκε με κορυφαίους φωτογράφους του πρακτορείου Magnum, όπως οι Enri Canaj και Chien-Chi Chang. Προτού ξεκινήσει την καριέρα του στη φωτογραφία, ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό στις Επιστήμες Υγείας στο Πανεπιστήμιο CNAM (Παρίσι/Αθήνα).

Ο Ιλίρ μιλά και γράφει άπταιστα Γερμανικά, Ελληνικά, Αγγλικά και Αλβανικά. Το έργο του έχει δημοσιευτεί σε σημαντικά διεθνή μέσα, όπως οι “The New York Times”, “Die Zeit Magazin”, “The Washington Post”, “The Guardian”, “Neue Zürcher Zeitung”, ARTE, ZDF, ARD, “Der Spiegel”, “Vogue”, “Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ), Republik, Süddeutsche Zeitung και άλλα καταξιωμένα περιοδικά και εφημερίδες. Επίσης, έχει συνεργαστεί με διάφορες ΜΚΟ και ιδρύματα, όπως τα Der Greif Organisation for Contemporary Photography, Διεθνής Αμνηστία, Friedrich Ebert Stiftung, Welthungerhilfe, Border Violence Monitoring Network, Heinrich-Böll-Stiftung, ERSTE Foundation και Bundeszentrale für politische Bildung.

Ο Ιλίρ είναι μέλος του Focus Agentur (Αμβούργο), του Futures 2024 (Άμστερνταμ) και του Διεθνούς Ινστιτούτου Τύπου (Βιέννη).

Με λένε Δήμητρα και είμαι φιλόλογος! Ακούω ραδιόφωνο κάθε πρωί, παρακολουθώ ταινίες και σειρές σχεδόν καθημερινά, μου αρέσουν τα ταξίδια και το διάβασμα και τώρα αρθρογραφώ εδώ!

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Γυναίκες δημιουργοί λάμπουν στο 9ο Φεστιβάλ WIFT GR!

  Το 9ο Φεστιβάλ WIFT GR, με θέμα «50/50 Ισότητα και στον Κινηματογράφο», επιστρέφει για…

Κινηματογράφος

Bugonia – Ο Λάνθιμος είναι δικαίως αγανακτισμένος

Ο Λάνθιμος στήνει ένα σκοτεινό παραμύθι για τη συντέλεια του κόσμου και την αυτοκαταστροφική φύση…

Κινηματογράφος

Το Black Phone 2 πιο πολύ κουράζει…παρά τρομάζει

Το The Black Phone 2 μιμείται μάλλον αποτυχημένα τη στοιχειωτική ατμόσφαιρα της πρώτης ταινίας, δοκιμάζοντας…

Κινηματογράφος

5 σκηνές αυτοσχεδιασμού που παρέμειναν στη ταινία

Σινεμά χωρίς σενάριο γίνεται; Όχι ακριβώς, αλλά μερικές φορές οι πιο αξέχαστες στιγμές γεννήθηκαν από…

Κινηματογράφος

3 ελληνικά διαμαντάκια στο TIFF66

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (TIFF66) είχε μια ενέργεια περίεργη, σχεδόν χαοτική. Ήταν μια γιορτή…

Κινηματογράφος

The Panic in Needle Park: Η καταθλιπτική πλευρά της ζωής

Το The Panic in Needle Park είναι μια αμερικανική δραματική ταινία του 1971, σε σκηνοθεσία…

Κινηματογράφος

La Chinoise: Όταν ο Godard συναντά Mao, Brecht και Dostoevsky

Το La Chinoise του Jean-Luc Godard αποτελεί μια από τις πιο αμφιλεγόμενες και απαιτητικές ταινίες…