Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

«Tesis»: Διδακτορική διατριβή στην διαστροφή

Αγωνία, παραπλανητικά plot twists, διαστροφή και πάλι αγωνία. Το ισπανικό θρίλερ «Tesis», ακολουθεί την διαδρομή μιας φοιτήτριας κινηματογράφου προς την εκπόνηση της πτυχιακής της εργασίας. Το θέμα της εστιάζει στην οπτικοακουστική βία, λέξη μέχρι πρότινος άγνωστη για την νεαρή πρωταγωνίστρια. Κατά την σύντομη έρευνα υλικού για την διατριβή της, η Ángela ανακαλύπτει ένα αποκρουστικό snuff φιλμ που θα την οδηγήσει σε υποψίες για την εμπλοκή φοιτητών και καθηγητών από την σχολή της στο έκτρωμα που μόλις παρακολούθησε. Στην ριψοκίνδυνη αποστολή της να ξεσκεπάσει τους θύτες, διατίθεται να την βοηθήσει ο Chema, ένας περιθωριοποιημένος συμφοιτητής της, ο οποίος κατέχει μια νοσηρή σχέση αγάπης με τις ταινίες τρόμου αλλά και μια έκδηλη αδυναμία σε εκείνη. Στο δίδυμο έρχεται να συμπεριληφθεί και ο Bosco, “καρδιοκατακτητής” της Ángela και βασικός ύποπτος για την δημιουργία του φιλμ αλλά και την εξαφάνιση της φίλης της κοπέλας του με την οποία πιθανώς σχετίζεται το εν λόγω snuff φιλμ.

Tesis
Πηγή εικόνας: imdb.com

Το 1996, ο βραβευμένος Χιλιανός σκηνοθέτης του «Abre los ojos» και του «Others» κάνει το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του και κατ’ επέκταση την εμφάνισή του στο κινηματογραφικό πανί, στο οποίο λίγα χρόνια αργότερα θα γράψει ιστορία. Το «Tesis» από την άλλη γράφει την δική του, όντας εντελώς διαφορετικό από τις μετέπειτα δουλειές του και ίσως η πρώτη και τελευταία του ενασχόληση περί κινηματογραφικών σπουδών, φανερώνοντας μια δική του ανησυχία για τον χώρο όπου επρόκειτο να εισέλθει. Εκτός από ένα τεχνικά αξιότιμο και εκπληκτικά ενδιαφέρον ξεκίνημα στο σκηνοθετικό κουπί από τον Alejandro Amenábar και παρά τις διττές κριτικές και αναγνώσεις του, το «Tesis» αναβλύζει ευφυΐα. Ο Amenábar “ζωγραφίζει” στα χρώματα της βιντεοκασέτας στα οποία και κινείται γενικότερα η ψυχρή φωτογραφία του και αναμειγνύει ύπουλα την αθωότητα της άγνοιας με τις πιο σκοτεινές φαντασιώσεις, μοιάζοντας η κατάληξή τους να μην έχει ευδιάκριτο τέλος. Μπερδεύει την μυθοπλασία με την πραγματικότητα προσπερνώντας επιδεικτικά τα όριά της και μένοντας επί τούτου στο πλαίσιο της προσωπικής οπτικής γωνίας, όπου το μυαλό έχει το ελεύθερο να παίξει τα πιο επικίνδυνα και αρρωστημένα παιχνίδια.

Tesis
Πηγή εικόνας: imdb.com

Μέσα από την Ángela, μπορούμε να διακρίνουμε έναν ακόμη άγουρο και ανήσυχο νεαρό δημιουργό που μόλις ξεκινά να διαμορφώνει τον χαρακτήρα του, ιδιαιτέρως περίεργο να ανακαλύψει τα έγκατα του τρόμου, ψάχνωντάς τα μέσω της πραγματικότητας. Παράλληλα, βλέπει τον έρωτα με μια πιο απελευθερωμένη και ενήλικη ματιά, που όμως τελικά δεν ξεφεύγει κατά πολύ από τα εφηβικά τερτίπια όπου ο “ομορφότερος” κερδίζει το κορίτσι. Η Ángela έρχεται αντιμέτωπη με αυτό που την γοητεύει και τυχόν ακόμη και την τρομάζει, χωρίς να έχει αντιληφθεί πως κινείται ανάμεσα στου “λύκου τα δόντια”. Με μια συνεχή εναλλαγή εστίασης στους δύο υποψήφιους θύτες και αμέτρητα ανάμεικτα συναισθήματα, η κάμερα εν τέλει εστιάζει αποκλειστικά στην πρωταγωνίστρια και στην ανθρώπινη και εν δυνάμει σκηνοθετική της ματιά.

Το «Tesis» ολοκληρώθηκε κατά την διάρκεια που ο Amenábar ήταν φοιτητής κινηματογράφου και προς μεγάλη του έκπληξη, το δημιούργημά του μέτρησε 7 ολόκληρα βραβεία Goya στην κατοχή του. Όσο η Ángela με ζήλο εντρυφεί στην βία, ο σκηνοθέτης κάνει το διδακτορικό του στο σασπένς και ετοιμάζεται να καταπλήξει τα πλήθη με την αξιοσημείωτη επιμονή του να απομακρύνει το βλέμμα των θεατών από τον θύτη, δημιουργώντας αναστολές για τον πραγματικό ένοχο ακόμη και στο τελευταίο λεπτό της ταινίας του.

 

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Γυναίκες δημιουργοί λάμπουν στο 9ο Φεστιβάλ WIFT GR!

  Το 9ο Φεστιβάλ WIFT GR, με θέμα «50/50 Ισότητα και στον Κινηματογράφο», επιστρέφει για…

Κινηματογράφος

Bugonia – Ο Λάνθιμος είναι δικαίως αγανακτισμένος

Ο Λάνθιμος στήνει ένα σκοτεινό παραμύθι για τη συντέλεια του κόσμου και την αυτοκαταστροφική φύση…

Κινηματογράφος

Το Black Phone 2 πιο πολύ κουράζει…παρά τρομάζει

Το The Black Phone 2 μιμείται μάλλον αποτυχημένα τη στοιχειωτική ατμόσφαιρα της πρώτης ταινίας, δοκιμάζοντας…

Κινηματογράφος

5 σκηνές αυτοσχεδιασμού που παρέμειναν στη ταινία

Σινεμά χωρίς σενάριο γίνεται; Όχι ακριβώς, αλλά μερικές φορές οι πιο αξέχαστες στιγμές γεννήθηκαν από…

Κινηματογράφος

3 ελληνικά διαμαντάκια στο TIFF66

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (TIFF66) είχε μια ενέργεια περίεργη, σχεδόν χαοτική. Ήταν μια γιορτή…

Κινηματογράφος

The Panic in Needle Park: Η καταθλιπτική πλευρά της ζωής

Το The Panic in Needle Park είναι μια αμερικανική δραματική ταινία του 1971, σε σκηνοθεσία…

Κινηματογράφος

La Chinoise: Όταν ο Godard συναντά Mao, Brecht και Dostoevsky

Το La Chinoise του Jean-Luc Godard αποτελεί μια από τις πιο αμφιλεγόμενες και απαιτητικές ταινίες…