«Tesis»: Διδακτορική διατριβή στην διαστροφή

Αγωνία, παραπλανητικά plot twists, διαστροφή και πάλι αγωνία. Το ισπανικό θρίλερ «Tesis», ακολουθεί την διαδρομή μιας φοιτήτριας κινηματογράφου προς την εκπόνηση της πτυχιακής της εργασίας. Το θέμα της εστιάζει στην οπτικοακουστική βία, λέξη μέχρι πρότινος άγνωστη για την νεαρή πρωταγωνίστρια. Κατά την σύντομη έρευνα υλικού για την διατριβή της, η Ángela ανακαλύπτει ένα αποκρουστικό snuff φιλμ που θα την οδηγήσει σε υποψίες για την εμπλοκή φοιτητών και καθηγητών από την σχολή της στο έκτρωμα που μόλις παρακολούθησε. Στην ριψοκίνδυνη αποστολή της να ξεσκεπάσει τους θύτες, διατίθεται να την βοηθήσει ο Chema, ένας περιθωριοποιημένος συμφοιτητής της, ο οποίος κατέχει μια νοσηρή σχέση αγάπης με τις ταινίες τρόμου αλλά και μια έκδηλη αδυναμία σε εκείνη. Στο δίδυμο έρχεται να συμπεριληφθεί και ο Bosco, “καρδιοκατακτητής” της Ángela και βασικός ύποπτος για την δημιουργία του φιλμ αλλά και την εξαφάνιση της φίλης της κοπέλας του με την οποία πιθανώς σχετίζεται το εν λόγω snuff φιλμ.

Tesis
Πηγή εικόνας: imdb.com

Το 1996, ο βραβευμένος Χιλιανός σκηνοθέτης του «Abre los ojos» και του «Others» κάνει το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του και κατ’ επέκταση την εμφάνισή του στο κινηματογραφικό πανί, στο οποίο λίγα χρόνια αργότερα θα γράψει ιστορία. Το «Tesis» από την άλλη γράφει την δική του, όντας εντελώς διαφορετικό από τις μετέπειτα δουλειές του και ίσως η πρώτη και τελευταία του ενασχόληση περί κινηματογραφικών σπουδών, φανερώνοντας μια δική του ανησυχία για τον χώρο όπου επρόκειτο να εισέλθει. Εκτός από ένα τεχνικά αξιότιμο και εκπληκτικά ενδιαφέρον ξεκίνημα στο σκηνοθετικό κουπί από τον Alejandro Amenábar και παρά τις διττές κριτικές και αναγνώσεις του, το «Tesis» αναβλύζει ευφυΐα. Ο Amenábar “ζωγραφίζει” στα χρώματα της βιντεοκασέτας στα οποία και κινείται γενικότερα η ψυχρή φωτογραφία του και αναμειγνύει ύπουλα την αθωότητα της άγνοιας με τις πιο σκοτεινές φαντασιώσεις, μοιάζοντας η κατάληξή τους να μην έχει ευδιάκριτο τέλος. Μπερδεύει την μυθοπλασία με την πραγματικότητα προσπερνώντας επιδεικτικά τα όριά της και μένοντας επί τούτου στο πλαίσιο της προσωπικής οπτικής γωνίας, όπου το μυαλό έχει το ελεύθερο να παίξει τα πιο επικίνδυνα και αρρωστημένα παιχνίδια.

Tesis
Πηγή εικόνας: imdb.com

Μέσα από την Ángela, μπορούμε να διακρίνουμε έναν ακόμη άγουρο και ανήσυχο νεαρό δημιουργό που μόλις ξεκινά να διαμορφώνει τον χαρακτήρα του, ιδιαιτέρως περίεργο να ανακαλύψει τα έγκατα του τρόμου, ψάχνωντάς τα μέσω της πραγματικότητας. Παράλληλα, βλέπει τον έρωτα με μια πιο απελευθερωμένη και ενήλικη ματιά, που όμως τελικά δεν ξεφεύγει κατά πολύ από τα εφηβικά τερτίπια όπου ο “ομορφότερος” κερδίζει το κορίτσι. Η Ángela έρχεται αντιμέτωπη με αυτό που την γοητεύει και τυχόν ακόμη και την τρομάζει, χωρίς να έχει αντιληφθεί πως κινείται ανάμεσα στου “λύκου τα δόντια”. Με μια συνεχή εναλλαγή εστίασης στους δύο υποψήφιους θύτες και αμέτρητα ανάμεικτα συναισθήματα, η κάμερα εν τέλει εστιάζει αποκλειστικά στην πρωταγωνίστρια και στην ανθρώπινη και εν δυνάμει σκηνοθετική της ματιά.

Το «Tesis» ολοκληρώθηκε κατά την διάρκεια που ο Amenábar ήταν φοιτητής κινηματογράφου και προς μεγάλη του έκπληξη, το δημιούργημά του μέτρησε 7 ολόκληρα βραβεία Goya στην κατοχή του. Όσο η Ángela με ζήλο εντρυφεί στην βία, ο σκηνοθέτης κάνει το διδακτορικό του στο σασπένς και ετοιμάζεται να καταπλήξει τα πλήθη με την αξιοσημείωτη επιμονή του να απομακρύνει το βλέμμα των θεατών από τον θύτη, δημιουργώντας αναστολές για τον πραγματικό ένοχο ακόμη και στο τελευταίο λεπτό της ταινίας του.

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

Η Μαρία Δήμου έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης και ασχολείται με τη σκηνοθεσία και την αρθρογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων για την Ανεξαρτησία και τη Διαφάνεια των ΜΜΕ.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

4ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου “Κύματα” στην Κεφαλονιά!

Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου “Κύματα” που θα λάβει χώρα στην Κεφαλονιά ξεκινάει στις 24…

Κινηματογράφος

Γιατί η τελετή των Όσκαρ τα τελευταία χρόνια είναι τόσο βαρετή;

Η Απονομή των Αμερικάνικων Βραβείων Όσκαρ τα τελευταία ιδίως χρόνια, είναι εξαιρετικά δύσκολη στην παρακολούθησή…

Κινηματογράφος

Materialists: Πώς ο καπιταλισμός αποίκισε στις καρδίες μας

Μετά το αριστουργηματικό κινηματογραφικό της ντεμπούτο “Past Lives“, η Celine Song επιστρέφει με το “Materialists”,…

Κινηματογράφος

5 καλοκαιρινές ταινίες που μυρίζουν ήλιο και θάλασσα

Το καλοκαίρι δεν είναι μόνο θάλασσα, παγωτά και θερινά σινεμά. Είναι και εκείνη η διάθεση…

Κινηματογράφος

Sorry, Baby: Όταν η ζωή συνεχίζεται

Σε κάθε κινηματογραφική σεζόν, υπάρχει μια ταινία που δεν προβάλλεται με τεράστια διαφημιστική καμπάνια, δεν…

Κινηματογράφος

Oι καλύτερες ταινίες του 2025 ως τώρα!

Μπορεί να βρισκόμαστε μόλις στα μισά του 2025, αλλά οι πρεμιέρες κι οι νέες κυκλοφορίες …

Κινηματογράφος

La Piscine: Ο Alain Delon σε «βγάζει» από την καλοκαιρινή φαντασίωση

Σίγουρα έχεις ακούσει το όνομα «Alain Delon». Αν αγαπάς το παλιό σινεμά των 60s, έστω…