Εκατοντάδες καλλιτέχνες ανά τους αιώνες έχουν προσπαθήσει να αναδείξουν την γυναικεία φύση μέσω των έργων τους. Το ίδιο ισχύει και για την έβδομη τέχνη, τον κινηματογράφο, στoν οποίo η γυναίκα παρουσιαζόταν ως ένα αντικείμενο πόθου ή ως μία απλή νοικοκυρά, πάντα υποτακτική και υπάκουη στο σύζυγο της. Ωστόσο, από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 παρουσιάζεται μια μεταβολή και οι πρωταγωνίστριες αποκτούν ανεξαρτησία, τόλμη και μια αβάστακτη δυναμικότητα που τις κάνει ανίκητες και συχνά πιο ισχυρές σε σχέση με τους αρσενικούς συμπρωταγωνιστές τους. Με το πέρασμα του χρόνου και την άνοδο του φεμινιστικού κινήματος παγκοσμίως, η πλοκή της δυναμικής πρωταγωνίστριας άρχισε να εφαρμόζεται, δημιουργώντας την ανάγκη σχηματισμού μιας υποκατηγορίας ταινιών.
Η υποκατηγορία αυτή ονομάζεται “Good for Her” και αφορά τις ταινίες που επικεντρώνονται στην απελευθέρωση των πρωταγωνιστριών από τις κακοποιητικές και καταπιεστικές συμπεριφορές των συντρόφων τους ή γενικά των μελών του άμεσου κύκλου τους. Πολλές φορές η απελευθέρωση των γυναικών αυτών, γίνεται με έναν βίαιο και καταστροφικό τρόπο, που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν κατακριτέος. Ωστόσο γνωρίζοντας την ιστορία και τα πάθη τους, ο θεατής τις υποστηρίζει και σκέφτεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας «χαίρομαι για εκείνη»
Στις 7 Αυγούστου του 2020 ο λογαριασμός @cinematogrxphy στο Twitter κάνει την πρώτη αναφορά της συγκεκριμένης υποκατηγορίας ταινιών. Στο συγκεκριμένο tweet ο χρήστης δημοσιεύει μια σειρά στιγμιοτύπων από διάφορες ταινίες χρησιμοποιώντας στη λεζάντα τη φράση «the good for her cinematic universe»
https://twitter.com/cinematogrxphy/status/1291718097020301314
Η δημοσίευση έγινε γρήγορα viral και η χρήση του όρου good for her για αυτή την κινηματογραφική κατηγορία έγινε ευρέως διαδεδομένη. Ακολουθούν οι σημαντικότερες ταινίες σε αυτή τη κατηγορία.
1) Gone Girl
Πηγή Εικόνας: Slashfilm.com
Στη ταινία Gone Girl βασίστηκε η δημιουργία της υποκατηγορίας Good for Her. Η πρωταγωνίστρια προσπαθώντας να ξεφύγει -αλλά και για να εκδικηθεί- τον άπιστο και τεμπέλη σύζυγο της, σκηνοθέτησε τη δολοφονία της, αφήνοντας πίσω την παλιά της ταυτότητα και ζωή. Το βάρος για την υποτιθέμενη δολοφονία της πέφτει στους ώμους του συζύγου της, ο οποίος είναι ο νούμερο 1 ύποπτος για την εξαφάνιση της. Παρόλο που η πρωταγωνίστρια κατηγορεί ψευδώς τον σύζυγό της για ένα αδίκημα που δεν διέπραξε ποτέ, κερδίζει την συμπάθεια και την υποστήριξη των θεατών κατά τη διάρκεια της ταινίας.
2) Midsommar
Πηγή εικόνας: indiewire.com
Η ταινία αυτή παρουσιάζει την ψυχολογική κατάπτωση αλλά και το προσηλυτισμό της πρωταγωνίστριας από μια παραθρησκευτική οργάνωση στη σουηδική επαρχία. Η ίδια, μετά τον ξαφνικό χαμό της οικογένειάς της, κλείνεται στον εαυτό της, ενώ ο σύντροφος της δεν της προσφέρει καμία ψυχολογική υποστήριξη και εκφράζει την επιθυμία να την χωρίσει. Ωστόσο κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στην Σουηδία έρχονται σε επαφή με μια κοινότητα, η οποία εκμεταλλεύεται την ευάλωτη ψυχική κατάσταση της πρωταγωνίστριας και την χρήζουν ως βασίλισσα τους. Στο τέλος της ταινίας και προκειμένου να εκδικηθεί τον σύντροφό της, τον καίει ζωντανό στο πλαίσιο μιας θρησκευτικής τελετουργίας.
Το τέλος της ταινίας αφήνει τον θεατή διχασμένο. Από την μία νιώθει ανακούφιση για το λυτρωτικό τέλος της ταινίας, αλλά από την άλλη συνεχίζει να ανησυχεί για την πρωταγωνίστρια καθώς έχει επιλέξει να ζει στα πλαίσια αυτής της παραθρησκευτικής οργάνωσης. Το αμφιλεγόμενο τέλος της ταινίας, ωστόσο, είναι αυτό πού τη κάνει να ξεχωρίζει στο πλαίσιο της υποκατηγορίας.
3) Kill Bill Vol.1 & Vol.2
Πηγή Εικόνας: imdb.com
Η πονεμένη αλλά και λυτρωτική ιστορία της Beatrix Kiddo αποτελεί μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στην υποκατηγορία ταινιών “Good for Her”. Οι προσπάθειες τις πρωταγωνίστριας να εκδικηθεί τον Bill, ο οποίος κατέστρεψε την ευκαιρία της για μια ευτυχισμένη και ήρεμη ζωή, κάνουν τον θεατή να την υποστηρίζει σε όλη τη διάρκεια της ταινίας και να τη δικαιολογεί, όσο βίαιες και αν είναι οι πράξεις της.
4) Carrie
Πηγή Εικόνας: medium.com
Η ταινία Carrie είναι μία από τις ταινίες στην κατηγορία όπου η πρωταγωνίστρια δεν έρχεται αντιμέτωπη με σύντροφο ή άλλη αρσενική φιγούρα στο κύκλο της, αλλά με την μητέρα της και τους συμμαθητές της. Η νεαρή Carrie ζώντας καταπιεσμένη για χρόνια από τη θρησκόληπτη μητέρα της αλλά και απομονωμένη από τον σχολικό της περίγυρο λόγω του συνεχούς εκφοβισμού που δεχόταν, παίρνει εκδίκηση. Χρησιμοποιεί τις δυνάμεις της και σκοτώνει όλους όσους την αδίκησαν. Παρά την βίαιη συμπεριφορά της, οι θεατές υποστηρίζουν την Carrie και θεωρούν επάξια τη λύτρωση της .
5) Ex Machina
Πηγή εικόνας: gr.ign.com
Η Αva, η ρομποτική πρωταγωνίστρια της ταινίας, παρουσιάζει βίαιες συμπεριφορές και κερδίζει την συμπάθεια του κοινού μέσω της λυτρωτικής ιστορίας της. Η πρωταγωνίστρια σκοτώνει τον καταπιεστικό και χειριστικό δημιουργό της και εκμεταλλεύεται τις καταστάσεις, προκειμένου να απελευθερωθεί και να ζήσει μια κανονική ζωή στην ανθρώπινη κοινωνία.