The Last Emperor: Ανατολικός παράδεισος

The Last Emperor
Πηγή: MoveitMag

To “The Last Emperor”  είναι μία επική βιογραφική ταινία του 1987, σε σκηνοθεσία του τεράστιου Bernando Bertolucci και σενάριο του ίδιου μαζί με τον Mark Peploe. Η συγκεκριμένη ταινία είναι η πρώτη μεγάλη μήκους που εξουσιοδοτήθηκε από την Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, για να γίνουν τα γυρίσματα στην Απαγορευμένη Πόλη. Ακόμα, η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τόκιο την ίδια χρονιά και κέρδισε ευρείες θετικές κριτικές από τους κριτικούς, ενώ κέρδισε εννέα Όσκαρ και πολλές διακρίσεις.

Υπόθεση

To “The Last Emperor”  λαμβάνει χώρα κοντά στο 1908, όταν η ετοιμοθάνατη αυτοκράτειρα Dowager Cixi θα καλέσει στην Απαγορευμένη Πόλη ένα μικρό παιδί, το Puyi, να αναλάβει την θέση της. Μετά την διαδοχή, ο μικρός μεγαλώνει αποκλειστικά στο παλάτι, από το οποίο απαγοεύεται να φύγει. Ο δάσκαλος του νεαρού αυτοκράτορα τον εκπαιδεύει με τα δυτικά πρότυπα, με αποτέλεσμα να παντρευτεί την Wanrong και την Wenxiu σαν δεύτερη συζυγό του. Στην συνέχεια, μετά από ένα πραξικόπημα στο παλάτι εκδιώκεται και εξορίζεται στο Tientsin, ενώ θα πάρει το μέρος των Ιαπώνων μετά το περιστατικό Mudken. O Puyi μετά την συνθηκολόγηση της Ιαπωνίας με την Αμερική, καταλήγει στα χέρια των Ρώσων και τον παραδίνουν στους Κινέζους.

Κατά την διάρκεια της φυλάκισης του ο Puyi θα μπει σε ένα κουμουνιστικό προγράμμα επανεκπαίδευσης πολιτικών κρατουμένων, με σκοπό να αποκυρήξει τους Ιάπωνες. Μαζί με ένα φύλακα  θα δουν βίντεο με τις φρικαλέοτητες των Ιαπώνων, ενώ το 1959 θα βγει από την φυλακή. Το 1967 θα ζήσει σε μία αγροτική περιοχή, με την άνοδο του Mao Zedong στην εξουσία να είναι πια γεγονός. Η Απαγορευμένη Πόλη είναι πια μουσείο την οποία επισκέπτεται ο πρωταγωνιστής μας και μετά μεταφερόμαστε στο 1987. Ένας ξεναγός οδηγεί μια ομάδα στο παλάτι και παράλληλα συνοψίζει την ζωή του Puyi που δεν υπάρχει στην ζωή.

Διαβάστε επίσης  Horror vs Thriller: Γνωρίζεις σε τι διαφέρουν;
Advertising

Advertisements
Ad 14
The Last Emperor
Πηγή: SinemaTv

Κριτική

Ο σπουδαίος Ιταλός μετρ συνδυάζει το μεγαλείο των μεγάλων παραγωγών του παλιού Hollywood, με την αντίληψη της Ευρώπης. Επίσης, στο “The Last Emperor”  ο σκηνοθέτης μέσω του πρωταγωνιστή, παρουσιάζει τις εξελίξεις με μία μυθική γοητεία. Ο Puyi είναι η προσωποποίηση μιας σαστισμένης ψυχής, που από αυτοκράτορας ενός έθνους, μετατρέπεται σε έναν “μπον βίβερ” και καταλήγει κηπουρός της κουμμουνιστικής Κίνας. Να τονίσουμε πως, αν η λογοκρισία της Κίνας επέτρεπε μεγαλύτερες ελευθερίες, θα βλέπαμε και την ομοφυλοφιλική πλευρά του Puyi.

Η παραγωγή της ταινίας είναι από τις μεγαλύτερες στην ιστορία του κινηματογράφου, με αριθμούς και φημολογίες που άγγιζαν αστρονομικά νούμερα. Επιπρόσθετα, βλέπουμε ίσως την ομορφότερη φωτογραφία σε τανία που γυρίστηκε ποτέ, από τον τεράστιο Vittorio Storraro στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του. Το σενάριο υποδειγματικό και άριστα εκτελεσμένο από το επιτελείο της ταινίας, ενώ το αριστουργηματικό soundtrack του Sakamoto Ryūichi, μας ταξιδεύει σε άλλες εποχές.

Να την δω;

Advertising

Το “The Last Emperor”  είναι μία ταινία που δύσκολα θα βγει ξανά όμοια της. Με άλλα λόγια, θα δούμε με εξαιρετικό τρόπο τον παραλογισμό στης εξουσίας, ανεξάρτητα τις πολιτικές και γεωραφικές συντεταγμένες. Επίσης, παρουσιάζει πώς ο άνθρωπος περιστρέφεται στην δίνη της ιστορίας, είτε σαν παρείσκατος είτε σαν αυτοκράτορας ενός έθνους. « Πιστεύουμε πως ο μοναδικός τρόπος για να αλλάξει κανείς, είναι να ανακαλύψει την αλήθεια και να σταθεί απέναντι της», πολύ σωστά ανφέρει ο φύλακας στην ταινία… Δώστε βάση σε αυτό!!

Διαβάστε επίσης  «Out of the Past»: Ένα ξεχωριστό φιλμ νουάρ από τον Ζακ Τουρνέρ

Δείτε το τρέιλερ:

Ταινίες, ταινίες και πάλι ταινίες. Μόνος ή με παρέα. Από κωμωδία μέχρι σπλατεριά. Αγαπημένος ηθοποιός Denzel Washington. Αγαπημένη ταινία Μan on fire. Αγαπημένη ατάκα “What we do in life echoes in eternity.” – Maximus, “Gladiator”.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

“Έτερος Εγώ” – Απλό αστυνομικό ή κάτι παραπάνω;

Ένας εγκληματολόγος, ένας κατά συρροή δολοφόνος, ένα μαθηματικό θεώρημα και
Davila

Οι γλώσσες του Nicolás Gómez Dávila

Ο καταιγισμός της πληροφορίας δίνει το στίγμα της αντίστοιχης εποχής.