Η νέα γενιά του design γκρεμίζει την τελειότητα και χτίζει χώρους με αυθεντικότητα και ψυχή.
Για πολλά χρόνια, η εσωτερική διακόσμηση ακολουθούσε συγκεκριμένα πρότυπα: ουδέτερα χρώματα, καθαρές γραμμές, συμμετρία, έπιπλα που “ταιριάζουν” και χώρους που έμοιαζαν περισσότερο με σκηνικά παρά με κατοικήσιμα σπίτια. Όμως κάτι αλλάζει. Μια νέα τάση που ακούει στο όνομα Ugly Chic (ή αλλιώς: “το άσχημο που είναι κουλ”) έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος παγκοσμίως. Και το κάνει με ένα απλό αλλά ισχυρό μήνυμα: δεν χρειάζεται να είναι όμορφο για να είναι ενδιαφέρον.

Το Ugly Chic δεν επιδιώκει να σοκάρει, αλλά να ελευθερώσει. Πρόκειται για μια αντίδραση στην υπερβολικά “φιλοτεχνημένη” αισθητική των social media και του design που μοιάζει περισσότερο με βιτρίνα παρά με σπίτι. Είναι μια προσέγγιση που αντλεί έμπνευση από το ιαπωνικό wabi-sabi (την ομορφιά της ατέλειας), τον μεταμοντερνισμό, και την νοσταλγία του kitsch. Σε έναν χώρο Ugly Chic, μπορείς να δεις παλιά, φθαρμένα έπιπλα δίπλα σε έντονα, παράταιρα διακοσμητικά. Μπορείς να βρεις έναν καναπέ που δεν ταιριάζει με τίποτα άλλο στο δωμάτιο — αλλά έχει μια ιστορία να πει.

Και αυτό είναι το κλειδί: η προσωπικότητα. Το Ugly Chic δεν προσπαθεί να κερδίσει πόντους αισθητικής τελειότητας, αλλά να εκφράσει το άτομο που ζει μέσα στον χώρο. Είναι ένας ύμνος στην ατομικότητα και την απελευθέρωση από την ανάγκη να “ταιριάζουμε”. Αυτός ο αντι-κανόνας έχει μια παράδοξη δύναμη: όσο πιο “λάθος” μοιάζει κάτι, τόσο πιο σωστό μπορεί να νιώσει.
Η πρακτική πλευρά του Ugly Chic το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό. Είναι οικονομικό, οικολογικό και προσκαλεί τον καθένα σε πειραματισμό και δημιουργικότητα. Δεν χρειάζεται να αγοράσεις καινούρια έπιπλα – μπορείς να αναπαλαιώσεις ένα παλιό ντουλάπι, να βάψεις έναν τοίχο με bold χρώμα ή να δημιουργήσεις κάτι δικό σου με υλικά που ήδη έχεις. Το DIY βρίσκει εδώ το τέλειο έδαφος για να ανθίσει.

Επιπλέον, το Ugly Chic είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη βιωσιμότητα. Αντί να πετάμε τα «παλιά» ή τα «άσχημα», τα επαναχρησιμοποιούμε, τα μεταμορφώνουμε και τους δίνουμε νέα ζωή. Έτσι, δημιουργούμε χώρους που είναι φιλικοί προς το περιβάλλον αλλά και μοναδικοί, γιατί δεν βασίζονται σε trends αλλά σε συναίσθημα.
Σε έναν κόσμο όπου όλα φιλτράρονται, διορθώνονται και παρουσιάζονται τέλεια, το Ugly Chic έρχεται να μας υπενθυμίσει κάτι θεμελιώδες: η ομορφιά δεν είναι πάντα τέλεια – και η ατέλεια είναι πιο ανθρώπινη από ποτέ.