Baldur’s Gate 3: Ας ρίξουμε μια πρώτη ματιά στο νέο RPG

Όταν μιλάμε για computer role playing games (cRPGs) φαντασίας, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει το σημείο αναφοράς που λέγεται Baldur’s Gate. Τον Δεκέμβριο του 1998, μία μικρή τότε εταιρία ονόματι Bioware, κυκλοφόρησε ένα cRPG  βασισμένο σε Dungeons & Dragons κανόνες που λάμβανε χώρα στα Forgotten Realms. Λίγους μήνες πριν, η Interplay είχε επίσης κυκλοφορήσει και το Fallout 2, εκκινώντας πλέον και επίσημα την ασημένια εποχή για τα παιχνίδια ρόλων που θα μας δώσει αριστουργήματα όπως το Planescape: Torment  και τα Icewind Dale I & II.

Δύο χρόνια αργότερα, το 2000 κυκλοφόρησε η συνέχεια, το Baldur’s Gate 2. Αρκεί ίσως να πούμε ότι βρίσκεται ανάμεσα στα δέκα παιχνίδια με τις υψηλότερες βαθμολογίες όλων των εποχών (σύμφωνα με το metacritic), και αποτελεί μία βελτιωμένη εκδοχή του προκατόχου του σε κάθε επίπεδο. Πραγματικά ένα παιχνίδι ορόσημο, που άλλαξε τα δεδομένα για ολόκληρο το είδος του.

Τα νέα για τρίτη συνέχεια του Baldur’s Gate μας ήρθαν τον Ιούνιο του 2019. Η Βελγική Larian Studios, που ανέκαθεν ενδιαφερόταν να αναλάβει την σειρά, μετά την τεράστια επιτυχία και του δεύτερου Divinity: Original Sin, πήρε το πράσινο φώς να φέρει εις πέρας τον άθλο που λέγεται Baldur’s Gate III.

Baldur's Gate 3

Κατά τη διάρκεια λοιπόν της έκθεσης PAX East 2020 (τον περασμένο Φλεβάρη), είχαμε τα αποκαλυπτήρια και την χαρά να απολαύσουμε gameplay από την αρχή του παιχνιδιού.  Με την πρώτη κιόλας ματιά, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το νέο Baldur’s Gate μοιάζει περισσότερο με την σειρά Divinity: Original Sin παρά με τα μεγάλα του αδέλφια. Προφανώς αυτό ήταν αναπόφευκτο καθώς  από τη μία, έχουν περάσει δύο ολόκληρες δεκαετίες από το τελευταίο Baldur’s Gate και από την άλλη, η Larian έχει αναλάβει την δημιουργία μόνη της και εξ’ ολοκλήρου. Αναμενόμενα κρατάει την συνταγή που χάρισε στα Divinity την επιτυχία τους.

Διαβάστε επίσης  Εισαγωγή στο Shin Megami Tensei

Για τους παίκτες, αυτό σημαίνει πρώτα απ’ όλα αλλαγές στο σύστημα μάχης. Τα παιχνίδια που χρησιμοποίησαν την infinity engine (Baldur’s Gate, Icewind Dale κτλ.) χρησιμοποιούσαν real-time μάχες τις οποίες μπορούσε ο παίκτης να παγώσει ανά πάσα στιγμή για να δώσει εντολές στους χαρακτήρες του. Έδινε λοιπόν την δυνατότητα στον καθένα να διαμορφώσει τον ρυθμό του και δημιουργούσε ένα υβρίδιο ουσιαστικά, turn-based και real-time μάχης. Αντ’ αυτού, τώρα θα έχουμε πλήρως turn-based μάχες με μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, όπως και στα άλλα παιχνίδια της Larian.  Αν και αυτή η επιλογή προσθέτει στρατηγικό βάθος, αλλά κάνει τις μάχες πολύ πιο χρονοβόρες, και σε ένα παιχνίδι πλούσιο σε περιεχόμενα μπορεί να εξαντλήσει τον παίκτη. Σε άλλα παιχνίδια, όπως τα XCOM, οι μάχες είναι το κεντρικό γεγονός. Μπορεί να είναι αγωνιώδεις και ώρες-ώρες απελπίστηκες, αλλά όλο το παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από την επιβίωση σε αυτά τα πεδία της σφαγής. Αντιθέτως ένα RPG εκ φύσεως έχει, πέρα από την πλούσια κεντρική ιστορία, σωρεία παράπλευρων δραστηριοτήτων που ο παίκτης μπορεί να προσεγγίσει με διάφορους τρόπους. Ειδικά η Larian στα παιχνίδια της έχει την τάση να μην τσιγκουνεύεται καθόλου το περιεχόμενο, καταλήγοντας να τα παραφορτώνει.

Baldur's Gate 3

Από την άλλη, κάθε λάτρης των Dungeons & Dragons εδώ θα βρει όλα όσα ζητάει και με το παραπάνω. Στη δημιουργία χαρακτήρα θα βρούμε όλες τις Φυλές και κλάσεις που υπάρχουν στην 5η έκδοση του Advanced Dungeons & Dragons, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα ξόρκια, τις ικανότητες και ιδιότητες. Πανταχού παρόν και το εικοσάπλευρο ζάρι που άμεσα ή έμμεσα θα καθορίζει το αποτέλεσμα των επιλογών σου.

Διαβάστε επίσης  Πιστεύοντας στην καρδιά των καρτών: Hearthstone

Όσον αφορά το σενάριο, ο χαρακτήρας που θα δημιουργήσεις (ή θα επιλέξεις), είναι ένας από του τους αιχμαλώτους που επέβαιναν στο Nautiloid, το ιπτάμενο σκάφος-κράκεν που βλέπουμε στην εισαγωγή. Ένας Mind flayer σας έχει αιχμαλωτίσει και μολύνει με μια προνύμφη. Το σκάφος που σας μεταφέρει καταρρίπτεται σε μία ακτή και από εκεί ξεκινάει η περιπέτεια. Πρωταρχικό σας μέλημα θα είναι να ξεφορτωθείτε την προνύμφη και στην πορεία θα συναντήσετε και άλλους με το ίδιο πρόβλημα που μπορείτε να επιστρατεύσετε στην ομάδα σας. Οι διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων αυτή την φορά διεξάγονται με χρήση cut-scenes όπως στα Witcher όπου η κάμερα ζουμάρει στα μοντέλα, πρακτική που θα ακολουθήσει και το Wasteland 3. Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα καλοδουλεμένο και το γεγονός ότι η Larian απασχολεί πλέον και πρώην εργαζόμενους της Telltale games, ίσως να οφείλεται και εκεί.

Baldur's Gate 3

Αισθητικά το παιχνίδι είναι άρτιο, με την εξαιρετική ποιότητα που μας έχει συνηθίσει η Larian και κάτι παραπάνω. Καθώς χρησιμοποιεί αναβαθμισμένη μηχανή γραφικών, το αποτέλεσμα είναι σαφώς σε ανώτερο επίπεδο και από το τελευταίο Divinity. Δυστυχώς αυτό σημαίνει ότι θα κυκλοφορήσει μόνο για τις κονσόλες επόμενες γενιάς (και εννοείται για PC!), άρα θα αργήσει ακόμα να έρθει στα «χέρια» μας.

Λίγη υπομονή ακόμα λοιπόν και είκοσι χρόνια μετά, προς το τέλος του 2020 αν όλα πάνε καλά, θα επισκεφθούμε και πάλι την μητρόπολη του Sword Coast. Η τρίτη και μεγαλύτερη περιπέτεια στην Baldur’s Gate είναι πλέον γεγονός.

Baldur's gate 3

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

catcalling

Catcalling: όχι, δεν είναι κοπλιμέντο!

Το catcalling ή αλλιώς street harassment πρόκειται για λεκτική παρενόχληση
Στην εικόνα απεικονίζονται τρεις γυναίκες και ένας νεαρός άνδρας. Η κοπέλα στην μέση φοράει ένα πολύχρωμο κασκόλ που κρύβει τη μύτη της από τη μια μεριά και από την άλλη το φοράει ο νεαρός άνδρας, ο οποίος κρατάει ένα ροζ λουλούδι.

Penelope: Αυτό το γουρουνάκι έχασε τη μύτη του για την αγάπη

Το Penelope είναι μια ρομαντική κωμωδία φαντασίας του 2006