Σκαραβαίος: Το αμάξι που δημιουργήθηκε με εντολή του Χίτλερ

Ο Σκαραβαίος θεωρείται, πως είναι ένα από τα κορυφαία μοντέλα αυτοκινήτων, που εμφανίστηκαν ποτέ στη βιομηχανία των αυτοκινήτων. Εκατομμύρια οχήματα του συγκεκριμένου μοντέλου έχουν πουληθεί κατά το πέρασμα του χρόνου και έχουν εξυπηρετήσει εκατομμύρια πολίτες ανά τον κόσμο. Λίγοι είναι ,όμως, αυτοί που γνωρίζουν, από ποιον προήλθε η ιδέα της υλοποίησης του εν λόγω μοντέλου. 

Σκαραβαίος

Ήταν το έτος 1933, όταν το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα ανέλαβε την εξουσία. Μαζί με τα νέα μέτρα, που επέφερε η νέα κυβέρνηση στους πολίτες της Γερμανίας, ο πρωτεργάτης και “ηγέτης” της ναζιστικής Γερμανίας είχε την ιδέα να δημιουργήσει ένα μοντέλο αυτοκινήτου, το οποίο θα ήταν συμβατό για τους Γερμανούς πολίτες και φθηνό για τους εργάτες. Ζήτησε, λοιπόν, από τον Φερδινάνδο Πόρσε, να δημιουργήσει ένα μοντέλο το οποίο θα ικανοποιούσε τις εξής ανάγκες: Να είναι αξιόπιστο και φθηνό, έτσι ώστε οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να το αγοράσουν.

Σκαραβαίος

Advertising

Advertisements
Ad 14

Το 1938, δημιουργήθηκε το πρώτο μοντέλο Σκαραβαίου. Παρ’ όλα αυτά, το 1939 ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και, ενώ είχαν παραχθεί περίπου 200 αυτοκίνητα, οι πολίτες δεν πρόλαβαν να τα “χαρούν”. Κι αυτό, διότι, παραχωρήθηκαν στους αξιωματικούς και, γενικά, στην ανώτερη τάξη του στρατού για τις ανάγκες του πολέμου. Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν και άλλα αυτοκίνητα, αλλά παρά την αρχική ιδέα που ήταν να δοθούν στο λαό, αξιοποιήθηκαν σχεδόν καθ’ ολοκληρία από τη Βέρμαχτ. 

Μετά το τέλος του πολέμου ξεκίνησε η παραγωγή, αλλά αυτή τη φορά υπό την επίβλεψη των Συμμάχων, στη Βόλφσμπουργκ. Αρχικά, οι Βρετανοί (στους οποίους ανήκε η πόλη Βόλφσμπουργκ) , επιθυμούσαν να πουλήσουν τη βιομηχανία παραγωγής στην αμερικάνικη Φόρντ. Παρόλ’ αυτά, ο εγγονός του ιδρυτή, Χένρι Φόρντ B’, είχε αντίθετη άποψη, καθώς ήταν πεπεισμένος, πως ο Σκαραβαίος δεν θα πουλούσε καθόλου στην αγορά.

Γεγονός που, όπως είναι γνωστό, αποδείχθηκε λανθασμένο, καθώς ο Σκαραβαίος έγινε το πρώτο σε παραγγελίες εισαγόμενο αυτοκίνητο στις ΗΠΑ.

 

 

Πληροφορίες από Μηχανή του Χρόνου

Advertising

Απόφοιτος τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης και προπτυχιακός φοιτητής στο μεταπτυχιακό τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. Μ' αρέσει να ταξιδεύω στην ιστορία με όλους τους διαθέσιμους τρόπους(βιβλία, ντοκιμαντέρ, ταινίες ακόμα και να γράφω για αυτή) ενώ τα games και τα βιβλία επίσης γεμίζουν το χρόνο μου!

Περισσότερα από τη στήλη: Ιστορία

Ιστορία

Η Βυζαντινή Αθήνα

Η Βυζαντινή Αθήνα: Από την ύστερη αρχαιότητα στη μεσαιωνική πόλη Η Βυζαντινή Αθήνα υπήρξε ένα…

Ιστορία

Τα πρώτα σχολικά εγχειρίδια στην Ελλάδα (1830-1900)

Όλοι θυμόμαστε το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς και την αίσθηση, όταν παίρναμε τα καινούρια…

Ιστορία

Μία ματιά στην αθηναϊκή δημοκρατία

«Το πολίτευμα που έχουμε σε τίποτα δεν αντιγράφει τα ξένα πολιτεύματα. Αντίθετα, είμαστε πολύ περισσότερο…

Ιστορία

Η αθέατη όψη του Μινώταυρου

  Η αρχαία ελληνική γραμματεία, με κορυφαία έκφανσή της τη μυθολογία, συγκροτεί τον νοηματικό πυρήνα…

Ιστορία

Η εκπαίδευση στην Ελληνική Επανάσταση (1821-1830)

Η εκπαίδευση στην Ελληνική Επανάσταση (1821-1830) αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο για τη συγκρότηση του νέου…

Ιστορία

Το θρυλικό τρένο Orient Express: ιστορία, χλιδή και… έμπνευση

Το Orient Express πραγματοποίησε το πρώτο του δρομολόγιο στις 5 Ιουνίου του 1883. Ήταν το…

Ιστορία

Η πειρατεία στην αρχαία Ελλάδα

Η πειρατεία στην αρχαία Ελλάδα δεν αποτελούσε έγκλημα και οι πειρατές θεωρούνταν ανδρείοι και άξιοι…