Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Κορωνοϊός και ελληνική τέχνη: Η παράξενη σύνδεση τους

Κορωνοϊός και ελληνική τέχνη: Η παράξενη σύνδεση τους
Πηγή Εικόνας: Archisearch

Κορωνοϊός- Ακύρωση και Ματαίωση Πολιτιστικών Προγραμμάτων

Μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα η κατάσταση ήταν ρευστή σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονταν απέναντι στο ξέσπασμα  του κορωνοϊού. Κάποιες παραστάσεις αναβλήθηκαν, άλλες κατέβηκαν πρόωρα. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο (7-8 Μαρτίου), το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης υποδέχθηκε σχεδόν 5.000 επισκέπτες.

Διαδοχικές ακυρώσεις συναυλιών και παραστάσεων έγιναν αισθητές ήδη από αρχές Μαρτίου στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή. Οι περισσότερες εκδηλώσεις που αναβλήθηκαν ή ματαιώθηκαν ήταν εφήμερες. Ο λόγος ακύρωσης ο προφανής. Ο βάσιμος φόβος για την εξάπλωση του κορωνοϊού. Πιο συγκεκριμένα ο πυρήνας του προβλήματος ήταν η κάθετη πτώση στην αγορά των εισιτηρίων λόγω του παγκόσμιου κινδύνου.

Ρεκόρ Επισκέψεων στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Η Εθνική Λυρική Σκηνή ήταν ο πρώτος δημόσιος φορέας που πήρε την απόφαση να αναβάλλει τις παραστάσεις της το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, που περιελάμβαναν και την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της Πάπισσας Ιωάννας, σε σύνθεση Γιώργου Βασιλαντωνάκη, λιμπρέτο Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Αρμόδιοι εργαζόμενοι της Λυρικής αφιέρωσαν ώρες στα τηλέφωνα για να πληροφορήσουν αναλυτικά το κοινό για την αναμενόμενη ανατροπή.

Επιπλέον την προηγούμενη Πέμπτη είχε πραγματοποιηθεί η επετειακή παρουσίαση της Νυχτερίδας, με πλήθος ιστορικών προσωπικοτήτων του λυρικού θεάτρου να τιμώνται στην αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία της νέας Προέδρου της Δημοκρατίας Αικατερίνης Σακελλαροπούλου και της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.

Την ίδια ώρα, το ΕΜΣΤ σημείωνε ρεκόρ επισκέψεων (ρεκόρ για οποιαδήποτε φυσιολογική εποχή, χωρίς την φόρτιση του κορωνοϊού) μέσα στο Σαββατοκύριακο. Συγκεκριμένα το Σάββατο 07.03 επισκέφτηκαν το μουσείο 1.500 άτομα και την Κυριακή 08.03, 3.200 άτομα. Αυτό αποδεικνύει την πραγματική λαχτάρα του κοινού για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, τη δικαίωση και τον ενθουσιασμό που δείχνει τώρα που άνοιξε.

Οικονομικό κραχ στον πολιτισμό λόγω κορωνοϊού;

Ο κορωνοϊός, με το δεκαπενθήμερο κλείσιμο αιθουσών, φέρει μεγάλο οικονομικό πλήγμα στον κόσμο του πολιτισμού – θεάματος. Στην ελεύθερη αγορά, αναβολή, ή κλείσιμο σημαίνει ότι θα μείνουν απλήρωτοι οι συντελεστές, οι εργαζόμενοι συνολικά που θα χάσουν τη δουλειά τους. Αναφορικά με τους εποπτευόμενους φορείς, οι εργαζόμενοι και οι συντελεστές πληρώνονται κανονικά παρά την αναστολή. Παρ’ όλα αυτά υπάρχει η επιχορήγηση που τρέχει. Έτσι η μείωση των εσόδων λόγω κορωνοϊού αναμένεται να συνυπολογιστεί στους προϋπολογισμούς που θα εγκριθούν στο μέλλον γι αυτούς τους φορείς.

Αν αναλογιστούμε την τωρινή κατάσταση θα καταλάβουμε ότι η ελεύθερη αγορά κινδυνεύει. Ο Μάρτιος είναι παραδοσιακά ο πιο δημοφιλής μήνας για τα θέατρα, με την κίνηση να κορυφώνεται καθώς βρίσκεται πολύ κοντά στο Πάσχα. Όμως είναι σημαντική η τήρηση των μέτρων ασφαλείας προκειμένου να τιθασευτεί η εξάπλωση του κορωνοϊού.

Κλείνοντας είναι αξιοσημείωτη η κίνηση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Μπορεί να αναβλήθηκαν οι εκδηλώσεις του προσωρινά αλλά εξακολουθεί να παρουσιάζει τα πρότζεκτ του, διαδικτυακά, σε 16 χώρες, ενώ παράλληλα εξετάσει τα κόστη, τις ζημίες και τα έσοδα μέσα σε αυτή την πρωτοφανή συνθήκη.


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

Η παράδοξη ελληνική σχέση κορωνοϊού και τέχνης -Αλλοι ξεπουλάνε, άλλοι κλείνουν – www.iefimerida.gr(Τελευταία πρόσβαση 15/03/2020)

22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – hwww.filmfestival.gr

Φοιτήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αδυναμία μου τα ταξίδια, η εξερεύνηση, η φωτογραφία, η διασκέδαση. Με λίγα λόγια μου αρέσει να αποκτώ εμπειρίες και να δημιουργώ αναμνήσεις. Η συμβουλή μου προς όλους (και προς τον εαυτό μου) είναι να προσπαθείς να κάνεις πάντα αυτό που θες, αυτό που φοβάσαι ότι δεν μπορείς να κάνεις, να ρισκάρεις. Πετύχει δεν πετύχει τουλάχιστον θα ξέρεις πως προσπάθησες.

Περισσότερα από τη στήλη: Κοινωνία

Κοινωνία

Παγκόσμια μείωση στην ελευθερία του διαδικτύου

Και φέτος η παγκόσμια ελευθερία του διαδικτύου συνεχίζει να ακολουθεί μια καθοδική πορεία. Ένα εργαλείο…

Κοινωνία

Γαλλική Μετα-κατοχή: Οι “Κουρεμένες”

Βρισκόμαστε στον Αύγουστο του 1944- έντεκα μήνες πριν την οριστική λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου…

Κοινωνία

Μείωση θρησκευτικών γάμων στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια

Η εικόνα σε αριθμούς Η μείωση των θρησκευτικών γάμων στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια…

Κοινωνία

Πολιτιστική κρίση στην Ελλάδα: Το τίμημα της ύφεσης

  Η πολιτιστική κρίση στην Ελλάδα αποτελεί ένα γενικευμένο φαινόμενο που γίνεται ολοένα και πιο…

Κοινωνία

Η Ιρλανδία τιμά τον καλλιτέχνη

Στον απόηχο της υποβάθμισης των καλλιτεχνικών πτυχίων το 2022, ο ειδησεογραφικός φακός κατέγραψε χιλιάδες να…

Κοινωνία

Deepfakes: Η Δανία αντεπιτίθεται

Τους τελευταίους μήνες, τον κύκλο του Διαδικτύου κάνουν τόσο εικόνες όσο και βίντεο με δημόσια…

Κοινωνία

Το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στη νομοθεσία

Το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά σύμβολα της Ελλάδας, αφιερωμένο…