
Υπάρχουν ρομαντικές κομεντί που ξεκινούν με λουλούδια, ραντεβού σε καφέ και κουβέντες που στάζουν μέλι. Και υπάρχει το Oh, Hi!, που ξεκινά με έναν άντρα δεμένο στο κρεβάτι, να του χαμογελάει η κοπέλα του και να καταλαβαίνεις ότι αυτό το σαββατοκύριακο δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο. Από το πρώτο λεπτό η ταινία ξεκαθαρίζει ότι δεν θέλει να παίξει με τους «κανόνες» του είδους αλλά θέλει να τους τσαλακώσει, να τους γελοιοποιήσει και να φτιάξει κάτι εντελώς δικό της.
Η πλοκή
Η Iris (Molly Gordon) και ο Isaac (Logan Lerman) πηγαίνουν για ένα ρομαντικό getaway στην εξοχή. Όλα ξεκινούν σαν κλασική ιστορία αγάπης με λίγο spice. Σύντομα όμως, ο Isaac κάνει το λάθος να παραδεχτεί ότι δεν βλέπει μέλλον στη σχέση τους. Κι εκεί που περιμένεις να πέσει μια σιωπή και να φύγουν με κατεβασμένα μούτρα, η Iris αποφασίζει να τον κρατήσει δεμένο μέχρι να αλλάξει γνώμη. Και κάπως έτσι, από το «θα περάσουμε τέλεια» περνάμε στο «θα μείνεις εδώ μέχρι να σε πείσω».
Αν το διαβάζεις σαν υπόθεση θρίλερ, δεν έχεις άδικο. Αν όμως το δεις επί της οθόνης, συνειδητοποιείς ότι η ταινία παίζει με το πιο απίθανο χιούμορ: αυτό που γεννιέται από την αμηχανία, την απελπισία και την υπερβολή.
Οι φίλοι που φέρνουν το χάος
Στην εξίσωση μπαίνουν και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες: η Max (Geraldine Viswanathan) και ο Kenny (John Reynolds). Αν περίμενες ότι θα λειτουργήσουν ως «λογική φωνή», γελιέσαι. Αντί να λύσουν την κατάσταση, ρίχνουν λάδι στη φωτιά. Στην κυριολεξία: σε μια σκηνή καταλήγουν να χορεύουν γυμνοί γύρω από φλόγες, προσπαθώντας να κάνουν ξόρκια που θα σώσουν τον έρωτα της φίλης τους.
Εδώ η ταινία αγκαλιάζει τη φάρσα. Είναι το σημείο όπου δεν υπάρχει γυρισμός: είτε θα μπεις στο παιχνίδι και θα γελάσεις με τη γελοιότητα, είτε θα γκρινιάξεις πως όλα ξέφυγαν. Προσωπικά, θεωρώ ότι αυτές οι στιγμές δίνουν στην ταινία την πιο αυθεντική της μαύρη κωμωδία.
Ένας καθρέφτης για τις σχέσεις
Πίσω από τις υπερβολές, το Oh, Hi! κρύβει ένα σχόλιο για τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις σχέσεις. Ο Isaac είναι ο τυπικός τύπος που δεν θέλει δεσμεύσεις, ενώ η Iris είναι η γυναίκα που επιθυμεί μια σταθερότητα. Στις κλασικές ρομαντικές κομεντί, αν ένας άντρας κυνηγάει με μανία μια γυναίκα, θεωρείται ρομαντικός. Όταν όμως μια γυναίκα κάνει το ίδιο, την αποκαλούν «τρελή». Το φιλμ παίζει με αυτήν την αντίφαση και τη μετατρέπει σε πηγή χιούμορ.
Στην πραγματικότητα, η Iris δεν είναι τέρας· είναι απλώς η ενσάρκωση της ανάγκης για αγάπη σε μια εποχή όπου όλοι φοβούνται τη δέσμευση. Και το γεγονός ότι η ταινία μας κάνει να γελάμε με τον πόνο της, λέει πολλά για τον τρόπο που βλέπουμε τον έρωτα σήμερα.

Ειρωνικό φινάλε (spoiler!!)
Η ιστορία δεν καταλήγει σε «και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα». Ο Isaac βρίσκει τον δρόμο του προς την έξοδο, η Iris μένει πίσω με μια γλυκόπικρη γεύση, και το κοινό συνειδητοποιεί ότι είδε κάτι πιο αληθινό από ό,τι περιμένει από το είδος. Αντί για ένα φιλί στη βροχή, παίρνουμε μια ειρωνική φράση που θυμίζει παλιά χολιγουντιανά κλισέ, μόνο που εδώ λειτουργεί σαν ανέκδοτο.
Και κάπως έτσι, το Oh, Hi! κλείνει με μια αίσθηση ότι ναι μεν γελάσαμε, αλλά ταυτόχρονα πονέσαμε λίγο. Κι αυτή είναι η ουσία της μαύρης κωμωδίας: να σε κάνει να χαμογελάς με την αλήθεια που πονάει.
Αξίζει να τη δεις;
Το Oh, Hi! δεν είναι ταινία που θα βάλεις στο Instagram story σου, η μάλλον μπορει και να είναι αν σκεφτείς πως η Iris μας spoilάρει τη Casablanca (ναι, έπεσα θύμα). Το γέλιο προκύπτει επειδή η κατάσταση είναι τόσο παράλογη, που δεν μπορείς να την πάρεις στα σοβαρά. Ένας άντρας δεμένος, μια γυναίκα αποφασισμένη να τον «κερδίσει» πάση θυσία, και γύρω τους μια ατμόσφαιρα που αιωρείται ανάμεσα στην ερωτική ένταση και τον ψυχολογικό τρόμο.
Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία που βουτάει κατευθείαν στο άβολο, που γελάει με την εμμονή, που τρολάρει το ίδιο το είδος της ρομαντικής κομεντί. Κάποιοι θεατές θα τη βρουν κουραστική, άλλοι θα την αγαπήσουν για την τόλμη της. Αλλά σίγουρα κανείς δεν θα μείνει αδιάφορος. Γιατί μετά από αυτή την ταινία, δύσκολα θα ξανακούσεις τη φράση «πάμε για ένα ρομαντικό σαββατοκύριακο στο εξοχικό» χωρίς να σκεφτείς χειροπέδες, φωτιές και ένα χαμόγελο που λέει «όλα καλά θα πάνε… μάλλον».
Δείτε το trailer: