Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

Πηγή εικόνας: blog.usejournal.com

Τα τελευταία χρόνια είναι έντονη η ανάγκη εκσυγχρονισμού των μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης, για αυτό το λόγο πολλοί εκπαιδευτικοί προσπαθούν να εντάξουν στην εκπαιδευτική διαδικασία τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών.


Σύμφωνα με μελέτες οι Έλληνες μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν θετικά τη χρήση των ΤΠΕ. Συγκεκριμένα:


1) Έχουν αυξημένα κίνητρα για μάθηση στα τεχνολογικά υποστηριζόμενα περιβάλλοντα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό αν σκεφτούμε ότι
αυξημένα κίνητρα για μάθηση σημαίνει ότι οι μαθητές είναι πρόθυμοι να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο και να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια και προσοχή για να μάθουν κάτι.

2) Προσαρμόζονται με ευκολία στα τεχνολογικά περιβάλλοντα και γρήγορα αναπτύσσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για το χειρισμό τους.

3) Έχουν δυσκολία στο να συνεργάζονται, αλλά με τις κατάλληλες παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών σταδιακά μαθαίνουν πώς να ακούν τι λένε οι συμμαθητές τους και να το λαμβάνουν υπόψη τους στη διαμόρφωση των δικών τους απόψεων.

4) Έχουν δυσκολία στο να κατευθύνουν από μόνοι τους τη μάθηση τους χωρίς  τη συνεχή καθοδήγηση και επιβεβαίωση των καθηγητών. Και εδώ όμως, με την κατάλληλη παρέμβαση των εκπαιδευτικών καθίστανται σταδιακά ικανοί να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να εκτελέσουν με αξιοθαύμαστο τρόπο πολύπλοκα, συνεργατικά projects.

5) Αναπτύσσουν γνωστικές και μεταγνωστικές ικανότητες που δεν είναι εύκολο να αναπτυχθούν στα παραδοσιακά περιβάλλοντα μάθησης, ικανότητες ιδιαίτερα χρήσιμες για την Κοινωνία της Μάθησης, όπως: α) Να βρίσκουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για την εκτέλεση ενός έργου, β) να αξιολογούν τη χρησιμότητα των πληροφοριών σε σχέση το έργο που έχουν να εκτελέσουν, γ) να προγραμματίζουν, να σχεδιάζουν και να εκτελούν πολύπλοκα έργα κ.α.

 

Πηγή εικόνας: Brainscape


Ο υπολογιστής είναι  το πιο κατάλληλο εργαλείο το οποίο μπορεί να μας οδηγήσει από την διδακτική θεωρία στην πράξη. Οι υπολογιστές παρουσιάζουν πολλές εκπαιδευτικές δυνατότητες. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής:

 

• Καθιστούν τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική
• Παρουσιάζουν τα γεγονότα και τις πληροφορίες με ποικίλο τρόπο (κείμενο – ήχος – εικόνα)
• Τονίζουν τον ενεργητικό ρόλο του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης (διαφορές παθητικής και ενεργητικής μάθησης)
• Εξατομικεύουν τη διδασκαλία και παρέχουν την κατάλληλη επανατροφοδότηση σε σύντομο χρονικό διάστημα
• Συνδέουν τη μαθησιακή δραστηριότητα με την καθημερινή ζωή
• Δημιουργούν συνθήκες συνεργατικής μάθησης (ομαδοκεντρική διδασκαλία)
• Ενισχύουν το παροτρυντικό, συντονιστικό και διαμεσολαβητικό ρόλο του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία.

 

Καταληκτικά, για να είναι αποτελεσματική η χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση απαιτεί τόσο τοπικές μεταβολές όσο και γενικές αναδιοργανώσεις στα αναλυτικά προγράμματα και μεθόδους εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.


Οι τοπικές αλλαγές αφορούν:

α) στη βασική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ
β) στην υποστήριξη της χρήσης των ΤΠΕ από τη διοίκηση του σχολείου και ιδιαίτερα τον διευθυντή
γ) στη συνεχή αναβάθμιση του εξοπλισμού των σχολείων και στην κατάλληλη τεχνική υποστήριξη του σχολείου.
Σχετικά με τα Αναλυτικά Προγράμματα :
Πρέπει να προσδιοριστεί ο ρόλος των ΤΠΕ στη διδασκαλία των διαφόρων μαθημάτων. Ιδιαίτερα:
α)να καλύπτονται λιγότερα θέματα σε μεγαλύτερο βάθος
β) να χρησιμοποιούνται εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έχουν νόημα για τους μαθητές και συνδέουν τη διδακτέα ύλη με την καθημερινή ζωή.

Πηγές:

Ματσαγγούρας Η. (1997). «Στρατηγικές διδασκαλίας : Από την πληροφόρηση στην κριτική σκέψη». Αθήνα, εκδ. Guteberg

Σπαντιδάκης Ιωάννης. «Η χρήση του Η/Υ στην αντιμετώπιση των δυσκολιών της παραγωγής γραπτού λόγου»

Γεια σας!! Είμαι φιλόλογος, απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Αγαπώ την εκπαίδευση, τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, την ιστορία, τον εθελοντισμό και τα ταξίδια. Μου αρέσει η αρθρογραφία,γιατί είναι ένας όμορφος τρόπος για να συλλογιζόμαστε και να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας. Η φράση που με εκφράζει περισσότερο είναι του Σόλωνα: «Γηράσκω αεί διδασκόμενος» .

Περισσότερα από τη στήλη: Πολιτισμός

Πολιτισμός

Γυναίκες ηγεμόνες στην αρχαία Ελλάδα

Ως γνωστόν η θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα ήταν αρκετά περιορισμένη. Ασχολούνταν κυρίως με το…

Πολιτισμός

Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο: Το στολίδι της Γκίζας

Λίγες ημέρες μετά τα πολυαναμενόμενα εγκαίνια στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο (Grand Egyptian Museum – GEM),…

Πολιτισμός

Τα Ευαγγελικά: Η μετάφραση που συντάραξε τη χώρα

Στην ελληνική πολιτική ιστορία, ορισμένα γεγονότα αναδεικνύονται άλλοτε ως παρασκηνιακές δυνάμεις που συμπληρώνουν το ιστορικό…

Πολιτισμός

Deepfakes: Η Δανία αντεπιτίθεται

Τους τελευταίους μήνες, τον κύκλο του Διαδικτύου κάνουν τόσο εικόνες όσο και βίντεο με δημόσια…

Πολιτισμός

Εργαλεία της αρχαιότητας που άλλαξαν τον κόσμο

Όλοι γνωρίζουν τις σπουδαίες εφευρέσεις και μνημειώδεις κατασκευές των αρχαίων χρόνων, όπως, για παράδειγμα, ο…

Πολιτισμός

Σασμός: από τη βεντέτα στη συμφιλίωση

Ο Σασμός είναι το αντίθετο της βεντέτας. Προέρχεται από τη λέξη σάζω = φτιάχνω, και…

Πολιτισμός

Ελληνικό κράτος: Από τη μοναρχία στη δημοκρατία

Στις 3 Φεβρουαρίου 1830 με εγγυήτριες τις τρεις μεγάλες δυνάμεις, Αγγλία, Γαλλία και Ρωσία, υπεγράφη…