Πρόσφατα, το Facebook ξεπέρασε τα 1.5 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Οι περισσότεροι από αυτούς χρησιμοποιούν το διαδικτυακό αυτό μέσο για την διασκέδαση τους αλλά και για να συνομιλήσουν με άλλους χρήστες. To Facebook όμως, πέρα από όλα τα άλλα, είναι μια επιχείρηση. Και σκοπός αυτής της επιχείρησης είναι να βοηθήσει άλλες επιχειρήσεις, με το αζημίωτο φυσικά, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Σύμφωνα με τα στατιστικά του ίδιου του κοινωνικού μέσου, περισσότερες από 50 εκατομμύρια επιχειρήσεις έχουν παρουσία στις σελίδες του. Και είναι απολύτως λογικό. Το Facebook δίνει τη δυνατότητα σε μια επιχείρηση να διαφημιστεί και μάλιστα αρκετά αποτελεσματικά. Μια διαφήμιση κοστολογείται από 10 ευρώ και φτάνει σε εκατομμύρια ευρώ. Ακόμη όμως και μια δεκάευρη διαφήμιση μπορεί να είναι αρκετή για μια θεαματική αύξηση των πωλήσεων σε μια εταιρεία.
Το παράδοξο είναι πως, σύμφωνα με έρευνες, οι επιχειρήσεις που αυξάνουν θεαματικά τα κέρδη τους λόγω του Facebook δεν είναι οι πολυεθνικές, αλλά οι μικρομεσαίες. Όλοι ξέρουμε την Adidas, την Nike, την Apple κλπ. Λίγοι όμως θα γνωρίζαμε κάποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν σαφώς μειωμένο πελατειακό κοινό, συγκριτικά με μια πολυεθνική. Μέσα από τις σελίδες του κοινωνικού αυτού δικτύου, ο επιχειρηματίας μπορεί να εκθέσει το προϊόν του και να προσελκύσει το κοινό που εκείνος επιθυμεί. Επιπλέον, μπορεί συνομιλήσει, ακόμη και απευθείας, με τον καταναλωτή κάτι που η Addidas, για παράδειγμα, θα ήταν αδύνατον να κάνει. Μπορεί για παράδειγμα μια εταιρεία να βγάλει σε προσφορά κάποιο προϊόν της και να το διαφημίσει μέσα από το Facebook. Μια προσφορά που ο καταναλωτής θα μπορεί να δει άμεσα, να σχολιάσει και να ρωτήσει και όλα αυτά μέσα από τον υπολογιστή του. Χωρίς το Facebook, τίποτα από αυτά δεν θα ήταν δυνατό.
Σε σύγκριση με άλλους παροχείς διαφημίσεων, το Facebook είναι μακράν ο καλύτερος. Εκτός από τις προσιτές τιμές στις διαφημίσεις (από 10 ευρώ), το κοινωνικό αυτό δίκτυο προσφέρει στον επιχειρηματία έναν άκρο λεπτομερή έλεγχο της επιχείρησής του. Ο επιχειρηματίας μπορεί να εκμεταλλευτεί σε βάθος τα αμέτρητα στοιχεία που έχει καταχωρήσει το Facebook για κάθε χρήστη του. Έτσι, η κάθε εταιρεία που διαφημίζεται μπορεί να στοχεύσει με μεγάλη ακρίβεια στο κοινό που θέλει να προσελκύσει χρησιμοποιώντας λεπτομέρειες όπως ηλικία, φύλλο, ενδιαφέροντα, κοινοποιήσεις, likes κτλ.
Σύμφωνα με έρευνες, μια μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί να αυξήσει τα κέρδη της έως και 50% λόγω του Facebook. Από την πιο μεγάλη πολυεθνική εταιρεία έως και το πιο απλό υπόδειγμα μάρκετινγκ, ο ρόλος του Facebook είναι αδιαμφισβήτητα σημαντικός. Στη σημερινή εποχή, σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις έχουν ως τμήμα του μάρκετινγκ τους το Facebook ενώ πολλές έχουν προσλάβει ακόμη και ειδικούς αναλυτές. Πλέον, μια εταιρεία δεν στοχεύει στην επισκεψιμότητα του site της αλλά στο πόσα likes έχει η σελίδα της στο Facebook.