Ύπαιθρος Το Μέλλον: Mία έκθεση χωρίς έργα τέχνης

Ύπαιθρος Το Μέλλον
Πηγή εικόνας:archinect.com

«Οι πιο ριζικές αλλαγές του πολιτισμού έρχονται από την ύπαιθρο και όχι από τις πόλεις», υποστηρίζει ο Rem Koolhaas. Ο διάσημος Ολλανδός αρχιτέκτονας εξερεύνησε αυτό το θέμα σε μία έκθεση χωρίς έργα τέχνης. Η Ύπαιθρος Το Μέλλον εγκαινιάστηκε στις 20 Φεβρουαρίου στο Guggenheim Museum της Νέας Υόρκης.

«Σήμερα, η ύπαιθρος είναι ο τόπος στον οποίο συμβαίνουν τα πιο ριζοσπαστικά, σύγχρονα στοιχεία του πολιτισμού μας», επισημαίνει ο Koolhaas. «Μια έκθεση σαν κι αυτή θα ήταν αδύνατο να γίνει πριν 20 χρόνια», τονίζει. «Η Νέα Υόρκη είναι προφανώς μια φανταστική πλατφόρμα για να παρουσιαστεί ένα show, το οποίο είναι για το ακριβώς αντίθετο της Νέας Υόρκης. Ο εκτός πόλης χώρος στη Γη».

Το project χαρακτηρίζεται από τον Ολλανδό αρχιτέκτονα ως «παράδοξα φιλόδοξο» και αποτελεί την κορύφωση πολλών χρόνων έρευνας σε αγροτικές περιοχές. Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει το 2013 στο Dezeen, ο Koolhaas, είχε δηλώσει ότι το σημείο που εστιάζει το OMA (Office for Metropolitan Architecture), έχει μετατοπιστεί από τις κλισέ πόλεις, στις μη αστικές περιοχές. Σε άλλη συνέντευξή του στο Dezeen το 2017, είχε υποστηρίξει ότι η παραμέληση της υπαίθρου είχε συμβάλει στην εκλογή του Donald Trump.

Τα ευρήματα αυτής της πολυετούς έρευνας που διεξήχθη από το ΟΜΑ παρουσιάστηκαν με τη χρήση πολυ-αισθητηριακών μέσων, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών, βίντεο και αρχειακού υλικού. Για πρώτη φορά στο Guggenheim Museum δεν θα εκτεθεί τέχνη. Η έκθεση Ύπαιθρος Το Μέλλον είναι μία έκθεση χωρίς έργα τέχνης.

Advertising

Advertisements
Διαβάστε επίσης  Η σφαγή της Σρεμπρένιτσα: Ένα σύγχρονο έγκλημα πολέμου
Ad 14

«Είναι η πρώτη φορά που ένα μεγάλο ίδρυμα τέχνης θα αφιερωθεί εξ ολοκλήρου σε κάτι το οποίο δεν είναι τέχνη».

Η έκθεση Ύπαιθρος Το Μέλλον διερευνά τις ριζικές αλλαγές που συνέβησαν στο 98% της επιφάνειας της γης που δεν το καταλαμβάνουν οι πόλεις. Παρουσιάζονται περιπτωσιολογικές μελέτες που εστιάζουν σε επείγουσες περιβαλλοντικές, πολιτικές και κοινωνικο-οικονομικές αλλαγές σε υπαίθριες περιοχές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Νότιας Αμερικής και της Καλιφόρνιας. Ένα μεγάλο εύρος θεμάτων αγγίζεται όπως η  τεχνητή νοημοσύνη, η πολιτική ριζοσπαστικοποίηση, η  υπερθέρμανση του πλανήτη. Ακόμη η έκθεση αγγίζει θέματα όπως η μαζική ή σε μικροκλίμακα μετανάστευση, τα  ανθρωπο-ζωικά οικοσυστήματα, τον αντίκτυπο ενός ψηφιακού κόσμου, καθώς και επιδοτήσεις και φορολογικά κίνητρα.

«Κάποιες από τις απαντήσεις που αναζητούμε σχετικά με την κλιματική αλλαγή και τη μετανάστευση, την προστασία του περιβάλλοντος βρίσκονται στην ύπαιθρο» υπογράμμισε ο Samir Bantal, συνδιοργανωτής της έκθεσης. Για την έρευνα που προηγήθηκε της έκθεσης Ύπαιθρος Το Μέλλον ο Koolhaas και ο Bantal δούλεψαν μαζί με φοιτητές από το Harvard Graduate School Of Design, τη Κεντρική Ακαδημία Καλών Τεχνών στο Πεκίνο, το Wageningen University στην Ολλανδία και Πανεπιστήμιο του Ναϊρόμπι στην Κένυα.

Ο αρχιτέκτονας ίδρυσε το OMA, το 1975. Σήμερα, το διεθνώς αναγνωρισμένο OMA διαθέτει γραφεία στο Ρότερνταμ, τη Νέα Υόρκη, το Χονγκ Κονγκ, το Πεκίνο, τη Ντόχα στο Κατάρ, το Ντουμπάι και το Περθ στην Αυστραλία.

Advertising


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

See photos from “Countryside, The Future” at the Guggenheim Museum. Ανακτήθηκε από archinect.com (Τελευταία προβολή 10/03/2020)

Διαβάστε επίσης  Το ένδυμα στην Αρχαία Ελλάδα

Ύπαιθρος Το Μέλλον: Έκθεση στο Guggenheim, χωρίς έργα τέχνης. Ανακτήθηκε από www.cnn.gr (Τελευταία προβολή 10/03/2020)

Είμαι η Χριστίνα. Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσα στο Ηράκλειο, Κρήτης. Απόφοιτη Φιλοσοφικής Σχολής, του τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών. Μεγάλες μου αγάπες ο αθλητισμός, το διάβασμα, η μουσική και το γράψιμο.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Άγιοι Δέκα: το ιστορικό χωριό της Κέρκυρας

Άγιοι Δέκα Οι Άγιοι Δέκα είναι ηπειρωτικός οικισμός της Κεντρικής

Ο καθρέφτης στην τέχνη και ο συμβολισμός του στους πίνακες

Ο καθρέφτης υπάρχει ως θέμα σε πολλούς πίνακες ζωγραφικής. Πολλοί