Ο Χάρης Γεωργιάδης έχει εργαστεί στο χώρο του θεάματος ως σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας, σπαθογράφος, παραγωγός, μουσικός επιμελητής, σε πάνω από σαράντα παραστάσεις, σε οκτώ σειρές, σε έντεκα μικρού μήκους και εννέα μεγάλου μήκους ταινίες (ελληνικές & ξένες παραγωγές), ενώ έχει γράψει δώδεκα θεατρικά έργα, τρεις ταινίες και το πρώτο για την Ελλάδα βιβλίο θεατρικής ξιφασκίας/σκηνικής μάχης “Θεατρική Ξιφασκία, η ψευδαίσθηση της μάχης“, όπου διδάσκει και το ομώνυμο μάθημα σε δραματικές σχολές. Επίσης, διδάσκει και υποκριτική στο θεατρικό εργαστήρι ΔΙΑ-ΘΕΣΙΣ.
Φέτος, ο Χάρης Γεωργιάδης παίζει στη μεγάλη οθόνη στην «Αίθουσα αναμονής» του Αλέξανδρου Λεονταρίτη, ενώ οργανώνει το φεστιβάλ Κοινωνικής Ευαισθησίας «ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ 2019» της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων όπου θα παρουσιαστεί και η νέα του ταινία για την κακοποίηση των γυναικών “ΝΑΙ στο ΌΧΙ”, με μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Είναι καθολικά προσβάσιμη για ΑΜΕΑ, με ερμηνεία στην νοηματική γλώσσα.
Συζητώντας μαζί του, συνειδητοποίησα πόσο πολυδιάστατος καλλιτέχνης είναι και με πόση ευλάβεια υπηρετεί την τέχνη, εκφράζοντας το όραμά του βάζοντας την προσωπική του σφραγίδα και αισθητική.
Επιμέλεια συνέντευξης: Μαριλένα Πονηράκη

Κ. Γεωργιάδη, έχετε εργαστεί στο χώρο του θεάματος ως σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας, σπαθογράφος, παραγωγός, μουσικός επιμελητής σε πάνω από σαράντα παραστάσεις. Πώς ισορροπείτε σε όλα αυτά;
Με προσοχή στο καθένα ξεχωριστά! Συνήθως όταν σκηνοθετώ κάνω και την μουσική επιμέλεια γιατί είναι κομμάτι της σκηνοθεσίας μου η μουσική.
Φέτος επιμεληθήκατε το Φεστιβάλ Κοινωνικής Ευαισθησίας «ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ 2019» που διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων. Μιλήστε μας γι’ αυτό.
Είναι ένα φεστιβάλ, που θυμίζει στην κοινωνία μας, μια σκληρή πραγματικότητα, η οποία είναι καλά κρυμμένη πίσω από τον φόβο που έχουν οι κακοποιημένες γυναίκες.
Η ταινία μικρού μήκους «ΝΑΙ στο ΌΧΙ» εμπνευσμένη από το θεατρικό έργο της Μαρίας Κίτρα, σε δική σας κινηματογραφική διασκευή και σκηνοθεσίας θα ταξιδέψει σε φεστιβάλ όλου του κόσμου ενώ θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στην Αθήνα, στο «ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ 2019» Πείτε μας λίγα λόγια για αυτήν.
Είναι μία ταινία, καθολικά προσβάσιμη για ΑΜΕΑ, με ερμηνεία στην νοηματική γλώσσα (αυτή είναι και η πρωτοτυπία της), με ακουστική περιγραφή AD στα Ελληνικά και υπότιτλους SDH, που απεικονίζει την σκληρή και βίαιη πραγματικότητα για τις γυναίκες σε κάποιες χώρες, όπως το Πακιστάν, και μιλάει για τα βασανιστήρια που αντιμετωπίζουν όσες γυναίκες προσπαθούν να δραπετεύσουν από την αντρική τρομοκρατία που τους επιβάλλουν τα έθιμά τους.
https://www.youtube.com/watch?v=65n9fWtFGmU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1vCk8GDQGsUbIe5Md62RUfhVtQb8ai15gmcnJvIyYJFBQGNnmTzsdFNos
Σε τι κοινό πιστεύετε ότι απευθύνεται και γιατί;
Απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους. Γι’ αυτόν τον λόγο την έκανα καθολικά προσβάσιμη για ΑΜΕΑ. Μας αφορά όλους, και θα πρέπει όλοι μας να βοηθήσουμε στην εξάλειψη αυτού του φαινομένου, απ’ όλο τον κόσμο. Δεν είναι το πρόβλημα μόνο του ανθρώπου που κακοποιείται και φοβάται να μιλήσει, αλλά και αυτού που γνωρίζει κάποιον που κακοποιείται, αλλά δεν μιλάει.

Έχετε συνεργαστεί με πολλούς σπουδαίους καλλιτέχνες. Υπάρχει κάποια συνεργασία που είναι αξιομνημόνευτη;
Η κάθε μία ξεχωριστά, είναι αξιομνημόνευτη. Την μόνη που μπορώ να αναφέρω, είναι αυτή με τον Roger Moor στην ταινία “Boat trip”, γιατί από μόνο του είναι αξιομνημόνευτο να συνεργάζεσαι με ένα θρύλο του κινηματογράφου, που τον έβλεπες από μικρός στην τηλεόραση στην σειρά ”The Saint” και μετά ως “James Bond”. Η απλότητά του και ο επαγγελματισμός του ήταν τα βασικά που θυμάμαι από αυτή την συνάντηση, το 2002.
Τι άλλαξε για εσάς κατά τη διάρκεια των 20 χρόνων της επαγγελματικής σας πορείας;
Τα πάντα αλλάζουν μέσα σε 20 χρόνια πορείας, σε ότι κι αν κάνεις. Τουλάχιστον στον καλλιτεχνικό χώρο. Κάθε χρόνος που περνούσε μου άφηνε καινούργιες εμπειρίες και ωρίμασα μέσα από σημαντικές συνεργασίες.
Ποιοι Έλληνες ή ξένοι ηθοποιοί ή σκηνοθέτες σας έχουν επηρεάσει;
Επηρεασμένος θα μπορούσα να είμαι μόνο από ανθρώπους που με είχαν καθοδηγήσει ή συνεργαστεί στην αρχή της πορείας μου. Και αυτοί είναι: ο Θύμιος Καρακατσάνης, ο Γιάννης Ιορδανίδης, ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος και ο Γεννάδιος Πάτσης, από τους οποίους είναι επηρεασμένος ο τρόπος που σκηνοθετώ, παίζω και διδάσκω, σμιλεμένα με την προσωπική μου αίσθηση και αισθητική των πραγμάτων.
Τι θα λέγατε στα νέα παιδιά, στους νέους καλλιτέχνες;
Εξαρτάται από το τι θα με ρωτούσαν. Σαν γενική συμβουλή θα μπορούσα να τους πω, αυτό που λέω και στους μαθητές μου. Ο καλλιτεχνικός χώρος και ειδικά το θέατρο, δεν είναι για όλους. Είναι μόνο για τους εργατικούς και συνεπείς!

Ποιοι είναι οι στόχοι σας, τα όνειρά σας; Τι άλλο ετοιμάζετε στο μέλλον;
Στόχος μου είναι να κάνω καλά, ότι επιλέγω να κάνω. Το μεγάλο μου όνειρο, είναι να υπάρχει αφθονία σε όλους τους τομείς και σε όλους τους ανθρώπους και όπου μπορώ να συμβάλλω σε αυτό, το κάνω. Για το άμεσο μέλλον, αμέσως μετά το Πάσχα, θα ανεβάσω για τρίτη χρονιά, αλλά για λίγες παραστάσεις «Το φορτηγάκι της Αγάπης» στην Κηφισιά και από τώρα ετοιμάζω μια πρωτότυπη θεατρική παράσταση για όλες τις ηλικίες, σε ανοιχτούς χώρους, σε έμμετρο λόγο και κοστούμια εποχής 1610. Είναι ένα διαδραστικό θεατρικό δρώμενο εν κινήσει, όπου θα είναι έτοιμο τέλος Μαΐου κι έχω την εντύπωση ότι θα αφήσει εποχή… Ο τίτλος του: “Το κυνήγι της χαμένης Ευτυχίας”.
Ας κλείσουμε τη συνέντευξή μας με μια δική σας φράση. Πώς θα περιγράφατε την Ευτυχία με έναν τίτλο;
Δημιουργική συνεργασία!
Ευχαριστούμε πολύ τον Χάρη Γεωργιάδη για την παροχή του φωτογραφικού υλικού.
Τριήμερο Φεστιβάλ Ταινιών
«ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ 2019»

Το Τριήμερο Φεστιβάλ Ταινιών της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων «ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ 2019» πραγματοποιήθηκε στις 17, 18 & 19 Απριλίου 2019, στον Κινηματογράφο STUDIO, Σπάρτης & Σταυροπούλου 33, Πλατεία Αμερικής, στην Αθήνα, με ώρα έναρξης στις 16:00.
Στο Φεστιβάλ ταινιών προβλήθηκαν 6 με 7 ταινίες καθημερινά, με ελεύθερη είσοδο.
Πληροφορίες: http://www.isotita.gr/
Τηλ. Γραφείου Τύπου: 213 15 11 102
Ε-mail: gramggif@isotita.gr