Χριστιάνα Γαλιάτσου: Φρέσκος μουσικός αέρας με κάτι από τα παλιά.

Επιμέλεια συνέντευξης Ντέμη Ρούσσα

Η Χριστιάνα Γαλιάτσου επανέρχεται δισκογραφικά με μια ακόμη ιδιαίτερη πρόταση. Η προικισμένη ερμηνεύτρια παρουσιάζει τη διασκευή ενός ιδιαίτερου τραγουδιού του ανεπανάληπτου Μανώλη Χιώτη. Το «Τραπουλόχαρτο» σε στίχους του μάστορα του λόγου Νίκου Φατσέα, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1952 σε ερμηνεία της Ελένης Λαμπίρη και του ίδιου του συνθέτη και βιρτουόζου μουσικού. Ο Λευτέρης Πουλιού υπογράφει τη διασκευή του τραγουδιού καθώς και την ενορχήστρωση προσδίδοντάς του μία εντελώς νέα, σύγχρονη διάσταση. Η Χριστιάνα Γαλιάτσου είναι μία πολυτάλαντη ερμηνεύτρια της νέας γενιάς που κινείται με άνεση σε όλο το φάσμα του καλού ελληνικού τραγουδιού. Το διακριτό ηχόχρωμα της φωνής της και η εξαιρετική της τεχνική, της δίνουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται άριστα σε κάθε ερμηνευτική πρόκληση. Στην πορεία της συναντάμε σπουδαίες συνεργασίες και εκλεκτικές επιλογές. Στο «Τραπουλόχαρτο», η ερμηνεία της ξεχωρίζει για την πληρότητα, τη νεανική ενέργεια και το μπρίο, που ακολουθεί αρμονικά και τονίζει τον χορευτικό ρυθμό που έχει δώσει στο τραγούδι ο Λευτέρης Πούλιος χαρίζοντάς του καινούρια πνοή, εβδομήντα χρόνια από την πρώτη του εκτέλεση.

Χριστιάνα καλώς ήρθες στο maxmag. Είναι χαρά μας να τα λέμε με αφορμή το release του τραπουλόχαρτου. Πρώτη εκτέλεση Ελένη Λαμπίρη – Μανώλης Χιώτης κι όμως η διασκευή πέτυχε και την αγαπήσαμε από το πρώτο άκουσμα, σε συνδυασμό με το υπέροχο videoclip. Πως γεννήθηκε η ιδέα;

Η Χαρά είναι δική μου και σας ευχαριστώ πολύ! Σχετικά με την ιδέα…ανέκαθεν, ήθελα να κάνω μια διασκευή και κατά καιρούς είχα σκεφτεί διάφορα τραγούδια, τα περισσότερα όμως είχαν ήδη διασκευαστεί κι εγώ συνέχιζα να αναζητώ κάτι ιδιαίτερο. Το Μ. Χιώτη τον αγαπώ ιδιαίτερα και έχω μελετήσει τη δισκογραφία του, καθώς τα τραγούδια του ηχούσαν στο σπίτι μας από όταν ήμουν παιδάκι. Η μητέρα μου, η οποία είναι τραγουδίστρια, επέλεγε να παίζουν τα τραγούδια του στο σπίτι μας. Αξίζει να αναφερθεί ότι η γιαγιά μου ήταν σωσίας της Μαίρη Λίντα κι αυτό από μόνο του μας δημιουργούσε μεγαλύτερη αδυναμία στα τραγούδια του.
Άκουσα αυτό το τραγούδι πριν χρόνια , για πρώτη φορά, σε ένα μεζεδοπωλείο με «ζωντανή» μουσική. Ομολογώ πως δεν το γνώριζα! Μου άρεσε από την πρώτη στιγμή κι έτσι απευθύνθηκα στην ορχήστρα να μάθω σε ποιον ανήκει! Μόλις μου είπαν ότι ήταν του Μανώλη Χιώτη κάτι «καρφώθηκε» μέσα μου και άρχισα να σκέφτομαι έναν άλλο ρυθμό, πιο σύγχρονο, ώστε να του δώσω μια πιο σημερινή προσέγγιση την οποία ο εξαιρετικός Λ.Πουλιού έφερε σε πέρας μοναδικά.

Διαβάστε επίσης  Athlenda | «Μιλάει» στην καρδιά των αθλητών και στην ανάγκη τους για δικτύωση και αναζήτηση ευκαιριών!

Από τα πολύ αγαπημένα μου τραγούδια είναι το δικό σου «Αν τύχει». Νιώθω πως έχεις καταθέσει κάτι πολύ προσωπικό σε αυτή την ερμηνεία. Αληθεύει;

Η αλήθεια είναι πως αυτό το τραγούδι με μάγεψε από την πρώτη στιγμή! Μάλιστα αξίζει να αναφέρω πως ο δημιουργός του, Πέτρος Βαγιόπουλος, δεν με άφησε να το τραγουδήσω δεύτερη φορά στο στούντιο. Βγήκε ψυχικό απόθεμα από την πρώτη στιγμή. Συνήθως αυτό συμβαίνει όταν ένα τραγούδι σε αγγίζει μουσικά αλλά και στιχουργικά. Δεν ταυτίστηκα για κάποιο συγκεκριμένο προσωπικό λόγο, ούτε το συνέδεσα με κάποια συγκεκριμένη κατάσταση, δεδομένου ότι τα βιώματά μας επηρεάζουν τις ερμηνείες μας, αλλά θεωρώ πως αμέσως το ένιωσα δικό μου. Η μελωδία του ήταν ένα ταξίδι για μένα, δίχως τέλος!

Όποιος επιθυμεί να κάνει καριέρα θα πρέπει να θυσιάσει προσωπικό χρόνο, να εργαστεί με αυταπάρνηση και φυσικά να αξιοποιήσει οποιεσδήποτε ευκαιρίες του φέρνει μπροστά του η τύχη. Βλέπεις, χρειάζεται να βρίσκεσαι τον κατάλληλο χρόνο, στην κατάλληλη θέση!

Χριστιάνα πώς ξεκίνησε το όνειρο στη μουσική. Στα δύσκολα αυτά μονοπάτια που απαιτούν πέρα από ταλέντο, τύχη και σθένος; Θεωρείς πως αποτέλεσμα στη δική σου προσπάθεια έφερε ποια συγκυρία;

Το έχω αναφέρει πολλές φορές και θα το πω πάλι ότι από παιδάκι δίπλα σε μητέρα τραγουδίστρια την οποία θαυμάζω απεριόριστα, έκανα όνειρα πως θα βρεθώ κι εγώ σε ένα πάλκο, σε μουσικές σκηνές και θα εισπράττω αυτό το μαγικό συναίσθημα, την αποδοχή του κόσμου τον θαυμασμό. Είναι μοναδικό αυτό που νιώθει ο καλλιτέχνης σε σχέση με το κοινό, αυτή η διαδραστικότητα και η επικοινωνία χωρίς να ανταλλάσσονται καν κουβέντες. Σχετικά με την ανέλιξη στο χώρο, πρωταρχικό ρόλο για εμένα έχει η τύχη. Δε λέω πως οι επιλογές μας και η σκληρή δουλειά δεν διαδραματίζουν κι αυτές σημαντικό ρόλο και δεν οδηγούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά όπως λέει και ο λαός «αν έχεις τύχη, διάβαινε». Προσωπικά, λοιπόν, μέχρι εδώ θεωρώ πως στάθηκα τυχερή που βρέθηκα δίπλα σε καταξιωμένους καλλιτέχνες και συνεργάτες αλλά με τη δουλειά μου και το ταλέντο μου κατάφερα να σταθώ δίπλα τους και να συνεχίζω την πορεία μου στο χώρο. Άλλωστε, όπως έχω ξαναπεί, τίποτα που αξίζει δεν είναι εύκολο. Όποιος επιθυμεί να κάνει καριέρα θα πρέπει να θυσιάσει προσωπικό χρόνο, να εργαστεί με αυταπάρνηση και φυσικά να αξιοποιήσει οποιεσδήποτε ευκαιρίες του φέρνει μπροστά του η τύχη. Βλέπεις, χρειάζεται να βρίσκεσαι τον κατάλληλο χρόνο, στην κατάλληλη θέση!

Διαβάστε επίσης  Φωτεινή Αριστακεσιάν (aka Fosbloque) : "Δεν είναι απλά νούμερα προβολών, αλλά άνθρωποι που απολαμβάνουν το υλικό σου."
Χριστιάνα Γαλιάτσου

Πόσο πειραματίζεσαι με τη μουσική; Πως επιλέγεις τα τραγούδια σου;

 

Η αλήθεια είναι ότι γενικά, ως άνθρωπος, μελετάω τις αλλαγές, τις ζυγίζω και δεν πειραματίζομαι ευκολα. Στη μουσική όμως όλα λειτουργούν αλλιώς. Το τραπουλόχαρτο, για παράδειγμα, προέκυψε ως ανάγκη για το νέο, το σύγχρονο, το διαφορετικό. Φυσικά, όλο αυτό, αν και πειραματισμός, έκρυβε αρκετή δουλειά από πίσω, αλλά σκέφτομαι ότι αν δεν τολμήσει ο καλλιτέχνης, τότε ποιος; Η μουσική δεν έχει σύνορα και αν κάτι με εκφράζει μελωδικά και με γεμίζει ψυχικά, δίνω όλη την ψυχή μου, πάντα με σεβασμό στην τέχνη.

Ποια ήταν η πιο δυνατή σου στιγμή μέχρι στιγμής σε live; Πόσο σημαντική είναι η διάδραση με τον κόσμο;

Σκοπός είναι να καταφέρεις να αγγίξεις την ψυχή του ακροατή, είτε σε μια σκηνή πολύ μακριά του είτε σε ένα πάλκο κάπου εκεί ανάμεσα. Σε κάθε περίπτωση είναι αυτό προείπα, ότι δηλαδή η μουσική καταφέρνει να σε κάνει να επικοινωνείς με το θεατή με μαγικό τρόπο. Απλά αυτό εξαρτάται και από το εύρος του χώρου, όπου γίνεται το live. Αυτή η διάδραση είναι που σου δίνει ενέργεια και σε κάνει καλύτερο από αυτό που είσαι.
Έχω πολλές και έντονες στιγμές να θυμάμαι, αλλά αξίζει να αναφέρω τις στιγμές που έχω τραγουδήσει σε Έλληνες της ομογένειας. Στο εξωτερικό, η αντίδραση του κόσμου, μεταξύ άλλων και λόγω της νοσταλγίας τους, ήταν τόσο μεγάλη που έκανε τη στιγμή πολύ δυνατή

Ποιες θεωρείς τις σημαντικότερες συνεργασίες σου μέχρι τώρα; Οι παλαιότεροι δίνουν χώρο στους νεότερους; Δίνουν ευκαιρίες και ώθηση;

Νιώθω ευγνώμων για όλες τις συνεργασίες που είχα μέχρι στιγμής, γιατί αποτέλεσαν οδηγό για την μετέπειτα πορεία μου. Πολλοί και αξιόλογοι καλλιτέχνες όπως ο Γ. Μαργαρίτης, ο Μ. Μητσιάς, η Γλυκερία και ο Δ. Μπάσης ο Β. Λέκκας μού έκαναν την τιμή να μοιραστούν τη σκηνή μαζί μου και τους χρωστάω πολλά. Αρκετοί καλλιτέχνες με βοήθησαν με όλη τους την αγάπη και αυτό για μένα είναι ένα σπουδαίο δώρο. Δεν θα σου κρύψω ότι υπήρξαν κι εκείνοι που, ενώ μπορούσαν, δεν θέλησαν να το κάνουν, αλλά πλέον έχω βγάλει το συμπέρασμα ότι είναι καθαρά θέμα ανθρώπου, όπως γίνεται σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας. Και μιας και μιλάμε γι αυτό, να αναφέρω ενδεικτικά ότι ο Μητσιάς άλλα και η Γλυκερία είναι ένα παράδειγμα καλλιτεχνών που δίνουν χώρο στους νεότερους καλλιτέχνες, θέλουν να βγαίνουν μπροστά και χαίρονται με την προβολή τους την οποία την στηρίζουν εμπράκτως.

Διαβάστε επίσης  Θεραστές: η θεατρική ομάδα που φέρνει "πολιτιστική καλοκαιρία"

 

Οι γυναίκες στο δρόμο προς την καταξίωση συνήθως καλούνται να προσπαθήσουν διπλά από τους άντρες. Στο χώρο της μουσικής ισχύει το ίδιο. Πόσο δύσκολο είναι Χριστιάνα μια γυναίκα να καταφέρει να προσπελάσει τα νοητά εμπόδια πατριαρχικών κατάλοιπων;

 

Νομίζω -ή τουλάχιστον έτσι θα ήθελα να συμβαίνει – ότι έχουμε πλέον ξεπεράσει αυτό το στάδιο. Σίγουρα, τα πράγματα για τις γυναίκες παλαιότερα ήταν πιο δύσκολα. Φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια, κάτι έχει αρχίζει να αλλάζει. Φυσικά, θα χρειαστούμε πολλή προσπάθεια για να φτάσουμε στο ιδανικό σημείο, αλλά τουλάχιστον πια υπάρχει φωνή. Η γυναίκα διεκδικεί, ζητά με αξιώσεις αυτό που αξίζει και κάθεται στο τραπέζι επί ίσοις όροις με τον άντρα. Κατάλοιπα Πατριαρχικού χαρακτήρα πάντα θα υπάρχουν, ιδιαίτερα σε συντηρητικές χώρες, όπως η δική μας. Το θέμα είναι κατά ποσό η κοινωνία τα καταδικάζει και τους δίνει τη θέση που τους πρέπει.

 

Μετά το τραπουλόχαρτο τι άλλο ετοιμάζεις; Θα σε απολαύσουμε κάπου ζωντανά;

Ετοιμάζω μια ολοκληρωμένη δουλειά, μια συλλογή τραγουδιών από πολύ αξιόλογους δημιουργούς και καλλιτέχνες, για την οποία ανυπομονώ! Θα είναι το πρώτο μου προσωπικό άλμπουμ. Το καλοκαίρι, δόξα τω θεώ, είναι γεμάτο μουσική. Θα εμφανίζομαι σε περιοδεία στο πλευρό της Γλυκερίας και άλλων σημαντικών καλλιτεχνών, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιήσω και δικά μου μουσικά Projcets, μουσικά βράδια σε περιοχές ανά την Ελλάδα .

Το «Τραπουλόχαρτο» που ερμηνεύει η Χριστιάνα Γαλιάτσου κυκλοφορεί ψηφιακά από το Ogdoo Music Group και είναι διαθέσιμο σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες: https://orcd.co/trapouloharto

Δείτε το OfficialMusic Video στοYouTube:

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Εφαρμογές και Κινητά

Οι 5 χρήσιμες εφαρμογές για κάθε ταξιδιώτη!

Πλέον, τα ταξίδια έχουν γίνει πιο εύκολα και προσβάσιμα χάρη
Misery

«Misery»: Όταν ούτε το Όσκαρ γλίτωσε από τα χέρια της Kathy Bates!

Ο Paul Sheldon (James Caan) είναι ο διάσημος συγγραφέας της