Δημήτρης Δημόπουλος: “Ο θεατής να έρθει χωρίς προσδοκίες και να αφεθεί στην Καφρόκρεμα”

Ο Δημήτρης Δημόπουλος παρουσιάζει το νέο σταντ-απ μονόλογό του με τίτλο «Καφρόκρεμα»!

Μετά το κλασικό πια Αντί Διδακτορικού και την άκρως πρωτότυπη Υπερπαραγωγή, ο Δημήτρης Δημόπουλος ανεβαίνει στη σκηνή με την Καφρόκρεμα. Ο γνωστός κωμικός παρουσιάζει τα πιο σκωπτικά και ανατρεπτικά ως τώρα κείμενά του, αντιμετωπίζοντας κάθε θέμα με αθώο ενθουσιασμό μα και ειρωνικό σκεπτικισμό ταυτόχρονα. Το αποτέλεσμα; Μια παράσταση που κινείται με την ίδια ευκολία από την καφρίλα των πιο κρυφών σκέψεων όλων μας, ως την αφρόκρεμα των πιο ευγενών προθέσεών μας, ένας σταντ-απ μονόλογος και του ύψους, και του βάθους!

Στη συνέντευξή του στο maxmag.gr μας μίλησε για το πώς ξεκίνησε, από που εμπνέεται και για τα μελλοντικά του σχέδια.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Επιμέλεια συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου

Πότε και πώς ξεκίνησε η ενασχόληση σου με το stand-up comedy;

Γνώριζα πως υπήρχαν οι «Νύχτες Κωμωδίας» και χωρίς να έχω πάει ποτέ να δω παράσταση σταντ-απ, αποφάσισα να πάω να δώσω ακρόαση και να δοκιμαστώ επί σκηνής στο είδος. Όλα αυτά έγιναν το 1996, όπου και ανέβηκα για πρώτη φορά επαγγελματικά στη σκηνή.

Τι σε ώθησε να ασχοληθείς με το stand-up συγκεκριμενα;

Advertising

Δεν ήταν το σταντ-απ συγκεκριμένα, αλλά η επιθυμία μου να ανέβω στη σκηνή, να ασχοληθώ με το θέατρο. Το σταντ-απ έτυχε να είναι εκείνη την περίοδο η μόνη ευκαιρία που μπορούσα να δημιουργήσω για τον εαυτό μου.

Διαβάστε επίσης  Το θέατρο ωφελεί σημαντικά την υγεία. Από την Ευφροσύνη Λούζη

Από πού αντλείς το υλικό για τα κείμενά σου;

Από θέματα που με απασχολούν, από περιστατικά που μου συμβαίνουν, από περίεργες συνδέσεις ιδεών που δεν με αφήνουν να κοιμηθώ το βράδυ!

Advertising

Ποιοι ήταν αυτοί που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη σύνθεση και στον χαρακτήρα των κειμένων σου και, κατ’ επέκταση, στη δουλειά σου;

Πραγματικά δεν μπορώ να απαντήσω σε κάτι τέτοιο, είναι τόσα πολλά τα ερεθίσματα! Στα κείμενα του σταντ-απ, σίγουρα επηρεάζομαι από την ανταπόκριση που έχουν στο κοινό. Σε άλλες συγγραφικές δουλειές, ειδικά όταν πρόκειται για την όπερα ή το θέατρο, έχω μάθει να εμπιστεύομαι τους συνεργάτες μου.

Από τη στιγμή που στο stand-up comedy δεν υποδύεσαι κάποιον ρόλο, αλλά εξωτερικεύεις ένα κομμάτι της προσωπικότητάς σου, τι σχέση έχει με τον εαυτό σου η περσόνα που βλέπουμε στην σκηνή;

Τη σχέση που επιλέγω και επιτρέπω να έχω εγώ ως δημιουργός. Αυτό ισχύει για όλους, θαρρώ, τους κωμικούς. Προσωπικά, θεωρώ σημαντική την προσωπική ζωή του δημιουργού, οπότε και πολύ συνειδητά επιλέγω να αφήνω συγκεκριμένα κομμάτια της ζωής μου για τη ζωή μου και μόνο.

Advertising

Ποια είναι η κατάσταση του stand-up comedy στην Ελλάδα; Κυκλοφορούν πολλά video από παραστάσεις stand-up. Κυρίως από ξένους κωμικούς. Θεωρείς ότι βοηθούν στην προώθηση του είδους στην χώρα μας;

Σαφέστατα! Τόσο το κοινό, όσο και νέοι κωμικοί είναι πολύ πιο ενημερωμένοι και διαβασμένοι πλέον, πάνε οι μέρες που έπρεπε να εξηγούμε τι είναι το σταντ-απ, όπως όταν πρωτοξεκίνησα εγώ…

Διαβάστε επίσης  Έρση Σωτηροπούλου: "Μπορώ να γράψω σαν γέρος, σαν άντρας, σαν παιδί, σαν κωφάλαλος, σαν γυναίκα και σαν ζόμπι"

Αυτήν την περίοδο, μετά τις σολντ-άουτ πρώτες παρουσιάσεις στο Athens Comedy Festival και το Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης, ανεβάζεις στη σκηνή του Θεάτρου Αυλαία στη Θεσσαλονίκη, τον stand up μονόλογο «Καφρόκρεμα». Τι να περιμένει ο θεατής που θα έρθει να δει την παράσταση;

Advertising

Να μην περιμένει τίποτα! Να έρθει χωρίς προσδοκίες και να αφεθεί να τον πάω μια βόλτα από την καφρίλα όσων φανταζόμαστε πως δεν πρέπει να λέγονται, μέχρι την αφρόκρεμα όσων φανταζόμαστε και δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε.

Εκτός από την «Καφρόκρεμα», ασχολείσαι και με κάτι άλλο καλλιτεχνικά αυτή την περίοδο; Και αν όχι, ποια είναι τα επόμενα σου σχέδια;

Περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία να έρθει ο Δεκέμβρης όπου θα κάνουν πρεμιέρα στην Αθήνα δύο μεταφράσεις μου: πρώτα η οπερέτα «ο Ορφέας στον Άδη» που θα εγκαινιάσει ξανά το θέατρο Ολύμπια με τα Μουσικά Σύνολα Δήμου Αθηναίων, και μετά το μιούζικαλ «Οnce» στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Επίσης, για το κοινό της Θεσσαλονίκης, ετοιμάζω κάτι πολύ ιδιαίτερο, το οποίο όμως ακόμα δεν μπορώ να ανακοινώσω, όμως στήνεται αποκλειστικά και μόνο για την πόλη, σημειώστε μόνο μια ημερομηνία: 8 Μαρτίου 2019.

Advertising

Βασιλική Ευαγγέλου- Παπαθανασίου
Γεννήθηκα ένα φθινόπωρο στην πιο καυτή πόλη της Κεντρικής Ελλάδας. Πρώτος μου έρωτας ήταν τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Από τότε, δε σταμάτησα να σχηματίζω μ' αυτά λέξεις, προτάσεις, δίνοντας δύναμη και ψυχή στο άδειο χαρτί. Τη γλώσσα μου δώσανε ελληνική κι αυτή θα κρατήσω.
Φιλόλογος και αρθρογράφος σε ηλεκτρονικά περιοδικά στην πραγματική ζωή, αλλά στα όνειρα μου ζωγράφος στη Μονμάρτη.
Σε ένα καλό βιβλίο και στη θέα της θάλασσας βρίσκω την απόλυτη γαλήνη.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

“Έτερος Εγώ” – Απλό αστυνομικό ή κάτι παραπάνω;

Ένας εγκληματολόγος, ένας κατά συρροή δολοφόνος, ένα μαθηματικό θεώρημα και
Davila

Οι γλώσσες του Nicolás Gómez Dávila

Ο καταιγισμός της πληροφορίας δίνει το στίγμα της αντίστοιχης εποχής.