Νέα Ημερομηνία για το «Θεάτρου του Καταπιεσμένου»

Καθώς λόγω βροχής αναβλήθηκε η προγραμματισμένη παρουσίαση του
«Θεάτρου του Καταπιεσμένου»,  από τους φοιτητές του τμήματος Θεάτρου (Α.Π.Θ.), σας ενημερώνουμε ότι η νέα ημερομηνία ορίζεται για αύριο

Τετάρτη 31 Μαΐου στις 18.30, στον Πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας

Η πρώτη δημόσια παρουσίαση του «Θεάτρου του Καταπιεσμένου» στη Θεσσαλονίκη.

Τη Δευτέρα 29 Μαΐου λόγω βροχής οι φοιτητές του τμήματος Θεάτρου κατάφεραν να παρουσιάσουν μόνο την τεχνική του Αόρατου Θεάτρου. Το Αόρατο Θέατρο είναι μια μέθοδος του «Θεάτρου του Καταπιεσμένου», που στόχο έχει να προκαλέσει, να προβληματίσει και να εμπλέξει το κοινό, το οποίο δεν γνωρίζει ότι παρακολουθεί ένα θεατρικό δρώμενο. Το θέμα είχε να κάνει με τη σεξουαλική παρενόχληση, η οποία κυριαρχεί ακόμη και με τη μορφή της κεκαλυμμένης παρενόχλησης στο δρόμο, μια μορφή έμφυλης καταπίεσης.

Την Τετάρτη 31 Μαΐου στις 18.30, στον Πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, θα παρουσιαστούν δύο άλλες τεχνικές του «Θεάτρου του Καταπιεσμένου», το Θέατρο της Εφημερίδας και το Θέατρο της Εικόνας.

Ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Augusto Boal, εισήγαγε τη δεκαετία του ’60  στη Βραζιλία, το «Θεάτρο του Καταπιεσμένου», το οποίο διέφερε από το μέχρι τότε παραδοσιακό θέατρο. Είναι ένα θέατρο παρεμβατικό, πολιτικό και χειραφετητικό όπου οι θεατές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της παράστασης.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Ριζικά επηρεασμένο από την παιδαγωγική του Paulo Freire, «το Θέατρο του Καταπιεσμένου», συνδέεται πάντα με μια κοινωνική σύγκρουση. Προωθεί τρόπους ενεργούς συμμετοχής του κοινού στη σκηνή, με στόχο την χειραφέτηση του καταπιεσμένου-θεατή, και τη μεταμόρφωσή του σε ενεργό θεατή-ηθοποιό (spect-actor). Με τον τρόπο αυτό, οι θεατές παρατηρούν, σκέφτονται και αναλύουν την καθημερινότητά τους με στόχο να την αλλάξουν.

Διαβάστε επίσης  Masterclass από τον Νικόλα Ανδρουλάκη στο θέατρο Αυλαία 29 Φεβρουαρίου/ Θεσσαλονίκη

Το θέατρο μπορεί και πρέπει να είναι αφορμή για αναστοχασμό και κριτική συνειδητοποίηση. Το θέατρο μπορεί να προτείνει την κοινωνική αλλαγή. Το θέατρο μπορεί να είναι ακόμη μια πρόβα για την επανάσταση.

“Ηθοποιοί είμαστε όλοι, πολίτης όμως δεν είναι όποιος ζει σε μια κοινωνία,

αλλά αυτός που την αλλάζει”

Advertising

(Augusto Boal).

Το «Θέατρο του Καταπιεσμένου» θα παρουσιασθεί στο πλαίσιο του μαθήματος «Παιδαγωγική του Θεάτρου: Το θέατρο του Α. Μποάλ» την επιμέλεια και την επίβλεψη του οποίου έχει η Χριστιάνα Μόσχου.

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Οι πιο σκληρά εργαζόμενες χώρες

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας
Brandy Sour

Brandy Sour: το κοκτέιλ του Λήδρα Πάλας που έγινε μυθιστόρημα -της Κωνσταντίας Σωτηρίου

Το Brandy Sour της Κωνσταντίας Σωτηρίου είναι ένα σύντομο, σπονδυλωτό