Ασυνείδητα μηνύματα που θα μας φέρνουν πιο κοντά στα βιβλία

Τι ρόλο διαδραματίζουν τα ασυνείδητα μηνύματα της καθημερινότητάς μας στην φιλαναγνωσία; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πως προκύπτει η αγάπη μας προς την ανάγνωση βιβλίων; Η φιλαναγνωσία είναι στο DNA μας ή μήπως καλλιεργείται στην νεότερη κομβική μας ηλικία; Πιθανόν η φιλαναγνωσία να αποτελεί ένα κράμα πραγμάτων που μας ωθούν να ενδιαφερόμαστε για την πάσης φύσεως ανάγνωση. Είναι το αποτέλεσμα πολλών διαφορετικών γεγονότων που συνέβησαν κάποτε και μας ώθησαν να ανοίξουμε το πρώτο μας λογοτεχνικό βιβλίο. Θα μπορούσε για παράδειγμα, η αγάπη προς την λογοτεχνία να είναι αποτέλεσμα προώθησης από τους γονείς ή κάτι που προκύπτει από το σχολείο. Όμως, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι τα ασυνείδητα μηνύματα που λαμβάνουμε από το περιβάλλον μας μας φέρνουν πιο κοντά με τα βιβλία. Διάφορα γεγονότα που δεν είναι ξεκάθαρα σε πρώτη ανάλυση, είναι ικανά να μας κάνουν να ανοίξουμε το πρώτο μας βιβλίο και να διατηρήσουμε γόρδιους δεσμούς με αυτό.

Ποια μπορεί να είναι αυτά τα ασυνείδητα μηνύματα;

Όταν συναντάς διακοσμητικά σε σχήμα βιβλίων

Η τέχνη πολλές φορές αγκαλιάζει καθημερινά αντικείμενα και τα μορφοποιεί σε κάθε λογής διακοσμητικά αντικείμενα εξαιρετικής ομορφιάς. Αντικείμενα προς διακόσμηση, άξια θαυμασμού που αντικατοπτρίζουν συνήθη πράγματα σε απρόσμενη μορφή. Το βιβλίο, ως αντικείμενο για παράδειγμα, μπορεί να αποτελέσει έμπνευση και να μεταμορφωθεί σε παγκάκια σε σχήμα βιβλίου, σε βάζο, σε κούπες και σε κουτιά. Σίγουρα τέτοια όμορφα διακοσμητικά θα βρεις σε σπίτια φανατικών αναγνωστών βιβλίων, σε σπίτια ως καλαίσθητη προσθήκη αλλά και σε πάρκα ή ξενοδοχεία. Μάλιστα, αυτό αποτελεί ένα ισχυρό ασυνείδητο μήνυμα που μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των ανθρώπων και πιθανόν να τους ωθήσει να αγαπήσουν την ανάγνωση.

 

βιβλία
Πηγή: faretra.info

 

Όταν ακούς συχνά φράσεις από αγαπημένα βιβλία φίλων

Οι φίλοι που αγαπούν την λογοτεχνική ανάγνωση τείνουν να ξεσηκώνουν φράσεις από βιβλία ή ποιήματα και να τις αποτυπώνουν σε ευχετήριες κάρτες, σε κείμενα στα social media ή στον καθημερινό τους λόγο. Αυτή η πρακτική, κινεί την περιέργεια του ανθρώπινου νου να διαβάσει ή να παρατηρήσει τον λόγο του συνανθρώπου του και – γιατί όχι- να αναζητήσει την πηγή της έμπνευσης του.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Όταν βλέπεις ανθρώπους να κρατούν βιβλία

Στο μετρό, στο λεωφορείο, στο πάρκο ή στην καφετέρια άνθρωποι που κρατούν και ταξιδεύουν με ένα όμορφο βιβλίο. Μπορεί να τους παρατηρούμε (και ίσως να τους θαυμάζουμε) αλλά μπορεί και να μην γίνονται ποτέ αντιληπτοί συνειδητά. Όμως, ακόμα και εάν η όρασή μας δεν εστιάζει σε αυτούς, το μήνυμα φωλιάζει στον εγκέφαλό μας βάζοντας ένα μικρό λιθαράκι προς την φιλαναγνωσία.

 

μετρό βιβλία
Πηγή: now24.gr

 

Όταν βλέπεις διαφημίσεις για νέες κυκλοφορίες βιβλίων

Μια νέα τάση της εποχής που λατρεύω και επικροτώ, είναι η συχνή διαφήμιση βιβλίων σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και σε στάσεις λεωφορείων ή και στα ίδια τα λεωφορεία. Αφίσες στολίζουν βιτρίνες, οθόνες, οχήματα που περνούν μέσα στην πόλη και ενισχύουν – πιθανόν ασυνείδητα –  την αγάπη του κόσμου για τα βιβλία. Έτσι πιθανόν, ο περαστικός να διαβάσει βιαστικά την λεζάντα, τον τίτλο ή το περιεχόμενο. Έστω και με αυτή την μικρή πιθανότητα το μήνυμα να γίνει επιθυμία για ένα βιβλίο και αυτό να οδηγήσει στην αέναη αγάπη για την λογοτεχνική ανάγνωση.

 

σκουριά και χρυσάφι
Πηγή: interbus.gr

Όταν σταντ με βιβλία βρίσκονται ανάμεσα στους διαδρόμους του super market

Είναι συχνό πλέον, ανάμεσα στους διαδρόμους με τα προϊόντα στα super market  ή στα ταμία να τοποθετούν σταντ με βιβλία κάποιου εκδοτικού οίκου. Μερικές ματιές στα εξώφυλλα, ακόμα και εάν δεν ενδιαφέρουν τον πελάτη, αποτελούν τροφή για σκέψη και επεξεργασία του εγκεφάλου. Ένας τίτλος, ένα όμορφο με ζωηρά χρώματα εξώφυλλο γίνονται καμιά φορά η αιτία να αγαπήσει κάποιος τα βιβλία.

Όταν παρακολουθείς ταινίες και μαθαίνεις ότι βασίζονται σε ομώνυμα βιβλία

Το πιο συχνό και αγαπημένο κατ΄ εμέ ασυνείδητο μήνυμα που μπορεί να λάβει κάποιος άνθρωπος είναι η στιγμή εκείνη όπου στους τίτλους αρχής της ταινίας συναντά την φράση “βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο”. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως πως μπορεί να λειτουργήσει αυτό και να ωθήσει τους φανατικούς σινεφίλ να διαβάσουν το ομώνυμο βιβλίο ή άλλα βιβλία που έγιναν ταινίες.

Advertising

Η μαγεία των βιβλίων υπάρχει παντού. Από το σχολείο που καμιά φορά υπό πίεση οι μαθητές μελετούν λογοτεχνικά κείμενα, διηγήματα και ποιήματα ως και την ολιγόλεπτη χορηγούμενη διαφήμιση στο youtube ενός νέου best seller. Όπως μου αρέσει να λέω «δεν υπάρχουν άνθρωποι που δεν αγαπούν τα βιβλία, αλλά άνθρωποι που δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα την μαγεία της ανάγνωσης». Χαίρομαι λοιπόν που έστω μέσω ασυνείδητων μηνυμάτων άνθρωποι ωθούνται προς τη φιλαναγνωσία και επιτρέπον στον εαυτό τους όμορφα φανταστικά ταξίδια.

Γειά σας , είμαι η Δήμητρα.
Είμαι στην ομάδα του ΜAXMAG από το 2020.
Υπερ-αναλύω (σχεδόν) τα πάντα και σκέφτομαι πολύ.
Τα βιβλία με διάλεξαν.. και δεν μπορώ να φανταστώ μια μέρα χωρίς αυτά.

Περισσότερα από τη στήλη: Βιβλίο

Βιβλίο

Οργή, το απαγορευμένο βιβλίο του King

Τι 5, τι 10, τι 400 ευρώ – το βιβλίο Οργή του πολυγραφότατου και διάσημου…

Βιβλίο

Αισχύλεια ψήγματα

Είμαστε συνηθισμένοι να αναζητούμε τις ύψιστες στιγμές των λογοτεχνών σε μεγάλα -σε μέγεθος και σημασία-,…

Βιβλίο

Ανατομία: Ένα σκοτεινό βιβλίο για έρωτα και ανατομία

Ανατομία: Μια ιστορία αγάπης όπου το σκοτάδι της ιατρικής συναντά τον έρωτα Το «Ανατομία: Μια…

Βιβλίο

Οι Επιβάτες της Αποβάθρας 5: Η δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης

Πόσες φορές έχουμε προσπεράσει αγνώστους μέσα στο μετρό, χωρίς να φανταζόμαστε πόσα θα μπορούσαμε να…

Βιβλίο

5 Βιβλία που αξίζει να πάρεις μαζί σου στις διακοπές

Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι η ιδανική εποχή για να απολαύσεις το διάβασμα. Είτε πίνεις τον…

Βιβλίο

Ο Νίκος Δαββέτας «φυλακίζει» τη μνήμη στη νουβέλα του με τίτλο «Η δεσμοφύλακας»

Το πιο πρόσφατο έργο του βραβευμένου συγγραφέα Νίκου Δαββέτα είναι η νουβέλα με τίτλο «Η…

Βιβλίο

Βορράς και Νότος: Όταν η αγάπη συναντά την κοινωνική αντίθεση

Το «Βορράς και Νότος» της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια ρομαντική ιστορία.…