Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Δυστοπία: Ο Δρόμος του Κόρμακ Μακάρθι

Κόρμακ Μακάρθι

Ο Δρόμος του Κόρμακ Μακάρθι: από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου

Ένας άντρας και ο μικρός γιος του διασχίζουν μια ερειπωμένη χώρα σέρνοντας ένα καρότσι με πράγματα που αποτελούν τη μόνη τους περιουσία. Σκοπός τους να φτάσουν στη θάλασσα. Στο δρόμο τους θα συναντήσουν άλλους κουρελήδες σαν αυτούς, που είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για να βρουν μια σκουριασμένη κονσέρβα και λίγο νερό για να επιζήσουν. Στο τραγικό φινάλε του ταξιδιού τους μια νέα μέρα, μια νέα χώρα, μια νέα ζωή θα φανεί στον ορίζοντα. Το νέο μυθιστόρημα ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους Αμερικανούς συγγραφείς, που βραβεύτηκε με το Βραβείο Πούλιτζερ 2007.

Όταν διάβασα τον Δρόμο, ένιωσα παγωμένη, μόνη, φοβισμένη από το σκοτάδι γύρω μου, από την ερημιά. Ο Κόρμακ Μακάρθι έχει δημιουργήσει με προσοχή έναν κόσμο που σε ρουφάει μέσα του από την πρώτη σελίδα και σε φτύνει στην τελευταία. Δεν μπορείς να ξεφύγεις, όπως δεν μπορούν και οι πρωταγωνιστές. Δεν μπορείς να σταματήσεις, ή να κάνεις διάλειμμα˙ δεν υπάρχουν κεφάλαια. Νιώθεις εντελώς βυθισμένος σε ένα αδίστακτο σύμπαν. Δεν μπορείς να προσανατολιστείς, δεν μπορείς να γυρίσεις πίσω σε ένα συγκεκριμένο σημείο του βιβλίου. Με άλλα λόγια, είσαι σαν τους χαρακτήρες. Μπορείς μόνο να προχωρήσεις μπροστά, αβέβαιος για το τι θα βρεις εκεί τελικά.

Δε διαβάζεις απλώς για ένα μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν. Ζεις μέσα σε αυτό!

Ο χρόνος είναι διαταραγμένος, δεν μπορείς να μετρήσεις τη μέρα, δεν υπάρχει κανονικότητα. Τα ονόματα έχουν χαθεί, τα πάντα είναι γυμνά. Για εμένα, η έλλειψη ονομάτων με έκανε να συνδεθώ περισσότερο με τους ήρωες. Θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να βρισκόταν στη θέση τους. Η ανωνυμία δημιουργεί επίσης και μια αίσθηση οικειότητας. Αν ξέρεις μονάδα δύο ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, τον εαυτό σου και τον πατέρα σου, γιατί χρειάζεσαι όνομα; Δεν υπάρχει κοινωνία. Όλα λειτουργούν διαφορετικά στο άδειο και νεκρό τοπίο του Δρόμου. Γκρι, έρημο, άχρωμο και καταθλιπτικό. Ένα είδος πεθαίνει, σε έναν πλανήτη που είναι ήδη νεκρός.

Η ιστορία ξεκινάει στη μέση. Τι έγινε πριν, τι θα γίνει μετά, μήτε ξέρουμε μήτε μας νοιάζει να μάθουμε. Δεν έχει να κάνει με τη δράση, αυτό το βιβλίο έχει να κάνει με τη γλώσσα, τόσο όμορφη που σου κόβει την ανάσα.

Οι διάλογοι είναι μινιμαλιστικοί, αλλά οι περιγραφές είναι ποιητικές. Κατά τη διάρκεια του βιβλίου, έχουμε πρόσβαση στις σκέψεις του πρωταγωνιστή, οι οποίες ανταγωνίζονται η μια την άλλη, επαναλαμβάνονται. Έχουν ρυθμό, μέτρο και δύναμη. Η γλώσσα του μυθιστορήματος μας βοηθάει να βρούμε ομορφιά στην ασχήμια, ελπίδα στην απόγνωση. Το τέλος αποτελεί μια στιγμή πρωτόγνωρης αισιοδοξίας (για τα δεδομένα του βιβλίου) τουλάχιστον για εμένα.

«Ο Δρόμος» είναι από τα πιο ωραία μετα-αποκαλυπτικά δυστοπικά βιβλία. Αξίζει σίγουρα να το διαβάσετε και να χαθείτε σε μια κρύα, νεκρή Γη. Περπατήστε στον δρόμο, ψάξτε για αποφάγια και απομεινάρια του παλιού πολιτισμού και προσέξτε: μη βιαστείτε να εμπιστευτείτε άλλους ανθρώπους αν τυχόν τους συναντήσετε!

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για δυστοπικά μυθιστορήματα εδώ και να ενημερωθείτε για τη μεταφορά του βιβλίου στη μεγάλη οθόνη εδώ.

 

Η Έλενα Παπαδοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ξεκίνησε να γράφει στην ηλικία των επτά ετών, όταν δημιούργησε τον δικό της φανταστικό κόσμο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της, παρακολούθησε το σεμινάριο δημιουργικής γραφής «Scripta Manent» και σύντομα ολοκλήρωσε το πρώτο της μυθιστόρημα. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι επιμελήτρια, συγγραφέας και διαχειρίστρια στο λογοτεχνικό blog Moonlight Tales. Το διήγημά της «Ένας άγγελος γεννιέται» έχει δημοσιευτεί σε τοπική εφημερίδα, ενώ το ποίημά της «Το Ρολόι Χτυπάει Μεσάνυχτα» έχει συμπεριληφθεί σε συλλογικό έργο. Το πρώτο της μυθιστόρημα (Ένα Μόνο Γράμμα) κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χάρτινη Πόλη. Όταν δεν γράφει, ασχολείται με ποικίλους δημιουργικούς τομείς, όπως ο χορός και η ζωγραφική, ή διαβάζει. Η ιδανική της μέρα περιλαμβάνει μια μεγάλη κούπα τσάι ή καφέ, μια πολύχρωμη κουβέρτα και ένα καλό βιβλίο.

Περισσότερα από τη στήλη: Βιβλίο

Βιβλίο

Πώς διαλέγω το επόμενο βιβλίο μου: το αιώνιο δίλημμα κάθε αναγνώστη

Το πώς διαλέγω το επόμενο βιβλίο μου είναι το αιώνιο δίλημμα κάθε αναγνώστη και αυτό…

Βιβλίο

Το κορίτσι του ημερολογίου: Η πρώτη επαφή με τον Sebastian Fitzek

Το νέο βιβλίο Το κορίτσι του ημερολογίου, του συγγραφέα φαινόμενο Sebastian Fitzek κυκλοφόρησε πρόσφατα από…

Βιβλίο

Αναγνωρίζοντας τα “Στ’χειά και τις Στοίχαινες”

Μια πρωτότυπη ιδέα από την ομάδα Δημιουργικής Γραφής Λιμεναρίων Θάσου, έλαβε σάρκα και οστά με…

Βιβλίο

Ruth Ware: Η σύγχρονη βασίλισσα του ψυχολογικού θρίλερ

Όταν σκέφτεσαι σκοτεινά μυστικά, απομονωμένα σπίτια και ιστορίες που σε κάνουν να κρατάς την ανάσα…

Βιβλίο

H στιγμή του θανάτου μου

Η στιγμή του θανάτου δεν είναι κάτι δεδομένο, κι ας τον αποκαλούν “μόνη βεβαιότητα”. Δεν…

Βιβλίο

Τρεις εκδοχές του Φάουστ

Για τον Φάουστ γενικά έχει γίνει αναλυτικά λόγος άλλου που μας καλύπτει. Η επιτομή, αν…

Βιβλίο

Ο Βασιλιάς του Τρόμου: 10 βιβλία του Stephen King που θα σε στοιχειώσουν

Οι νύχτες μεγαλώνουν, τα φώτα χαμηλώνουν και ο αέρας αποκτά εκείνη τη γνώριμη ψυχρή υφή…