Νέες κυκλοφορίες από τις εκδόσεις Ίκαρος

Σας παρουσιάζουμε τις νέες κυκλοφορίες βιβλίων από τις εκδόσεις Ίκαρος. Οι νέες κυκλοφορίες των εκδόσεων Ίκαρος από τον Απρίλιο του 2017 έως και σήμερα ανήκουν σε ξένους συγγραφείς. Σε αυτό το άρθρο, σας παραθέτουμε τα βιβλία του Enrique Vila-Matas, της Emma Reyes, του Todias Wolff και της Yasmeen Ismail. Αναλυτικότερα, ο Enrique Vila-Matas (Ενρίκε Βίλα-Μάτας) θεωρείται από τους κορυφαίους συγγραφείς των σύγχρονων ισπανικών γραμμάτων και μία από τις πιο δυνατές και γνήσιες φωνές της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 32 γλώσσες και έχουν αποσπάσει διεθνή αναγνώριση και κάποια από τα σπουδαιότερα λογοτεχνικά βραβεία, όπως το Prix Médicis Étranger. Η Emma Reyes (Έμμα Ρέγιες) γεννήθηκε στην Μπογκοτά της Κολομβίας το 1919.Έζησε στο Μπουένος Άιρες, στο Μοντεβιδέο, στην Ιερουσαλήμ, στην Ουάσιγκτον και στη Ρώμη, πριν εγκατασταθεί στο Παρίσι το 1960. Το 2003, τη χρονιά που πέθανε, η Γαλλική κυβέρνηση την τίμησε με τα διάσημα του Ιππότη του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών. Το βιβλίο του Todias Wolff μεταφράζεται από τον Γιάννη Παλαβό και τον Τάσο Αναστασίου. Τέλος, η Yasmeen Ismail είναι βραβευμένη συγγραφέας, εικονογράφος και εμψυχώτρια. Σπούδασε στη σχολή τέχνης στο Δουβλίνο, όπου και αποφοίτησε το 2002.  

 

 

Στο Κάσελ δεν υπάρχει λογική, του Enrique Vila-Matas 

 Ένα περίεργο τηλεφώνημα διακόπτει την καθημερινότητα ενός συγγραφέα. Η μυστηριώδης γυναικεία φωνή στην άλλη άκρη της γραμμής τού λέει ότι οι ΜακΓκάφιν θέλουν να τον προσκαλέσουν σε δείπνο για να του αποκαλύψουν τη λύση στο μυστήριο του σύμπαντος.

Σύντομα θ’ ανακαλύψει ότι πρόκειται για μια πρόσκληση συμμετοχής στην Ντοκουμέντα του Κάσελ, τη θρυλική έκθεση σύγχρονης τέχνης. Η αποστολή του συγγραφέα θα είναι να καθίσει να γράφει κάθε πρωί σε ένα κινέζικο εστιατόριο στα προάστια της πόλης, μετατρέποντας τον εαυτό του σε μια ζωντανή καλλιτεχνική εγκατάσταση.

Στο Κάσελ, ο συγγραφέας διαπιστώνει έκπληκτος ότι η ψυχολογία του δεν πέφτει όταν σουρουπώνει και ότι, αντιθέτως, τον πλημμυρίζει η αισιοδοξία όταν κάνει περίπατο, διότι τον παρασύρει η αστείρευτη ενέργεια που κάνει την καρδιά της έκθεσης να χτυπά. Είναι η αυθόρμητη και ευφάνταστη απάντηση της τέχνης που ορθώνει ανάστημα μπροστά την απαισιοδοξία.

Διαβάστε επίσης  Το μπλε ζαφείρι με θαλασσινό άρωμα νησιού της Ρένας Ρώσση Ζαΐρη
Advertising

Advertisements
Ad 14

Η ειρωνεία είναι πάντα παρούσα στο βιβλίο, όπως και η σύγχρονη τέχνη και ο θαυμασμός γι’ αυτήν. Τα μονοπάτια της αφήγησης διακλαδώνονται, και ο Enrique Vila-Matas βαδίζει σε αυτά έχοντας μαζί του τις αναμνήσεις και την παρουσία των Φραντς Κάφκα, Ρόμπερτ Βάλζερ, Σάμιουελ Μπέκετ και Χόρχε Λουίς Μπόρχες… ―Libération

Ένα θαυμάσιο μυθιστόρημα για την documenta, την πιο φιλόδοξη έκθεση για τη σύγχρονη τέχνη. ―El Paίs

Δεν γνωρίζω προσωπικά τον Enrique Vila-Matas, ούτε και σχεδιάζω να τον συναντήσω. Προτιμώ να τον διαβάζω και να αφήνω τη λογοτεχνία του να με διαποτίζει. ―Pedro Almodóvar

 

Αναμνήσεις δι΄ αλληλογραφίας (Memoria por correspondencia), της Emma Reyes

Advertising

To 1969 η ζωγράφος Έμμα Ρέγιες έστειλε στον φίλο της ιστορικό Χερμάν Αρσινιέγας την πρώτη από τις είκοσι τρεις επιστολές που περιγράφουν τις σκληρές συνθήκες μέσα στις οποίες κύλησε η παιδική της ηλικία. Ο φίλος της συγκλονίστηκε από τις επώδυνες αυτές αναμνήσεις κι αποφάσισε να δείξει τα κείμενα στον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, ο οποίος ενθάρρυνε τη Ρέγιες να συνεχίσει το γράψιμο. Η αλληλογραφία κράτησε ως το 1997· σ’ αυτό το διάστημα, ο Αρσινιέγας κατάφερε να πάρει την έγκριση της Έμμα Ρέγιες για να εκδώσει τις επιστολές μετά τον θάνατό της.

Με μια γραφή που ξεχωρίζει για την εντιμότητα και την απουσία κάθε επιτήδευσης, η Ρέγιες αφηγείται τις αντιξοότητες των παιδικών της χρόνων στην Κολομβία στις αρχές του 20oύ αιώνα, όταν την εγκατέλειψαν μαζί με την αδερφή της σ’ ένα μοναστήρι. Χωρίς αυτολύπηση, με ευφυΐα ενηλίκου και ματιά κοριτσιού, καταφέρνει να μεταδώσει με ακρίβεια στον αναγνώστη τα συναισθήματά της.

Διαβάστε επίσης  6+1 βιβλία για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας

 

Αγγίζει την καρδιά των αναγνωστών με τη φρεσκάδα της, την ικανότητα να ζωντανεύει έναν κόσμο χωρίς να πέφτει στην ηθογραφία και τη μετριοπάθεια των λόγων της. Πέρα απ’ όλα όμως τις σελίδες της διατρέχει ποίηση και βαθιά ανθρωπιά.
Piedad Bonnet

Στην ψυχή του αναγνώστη μένουν όλα όσα δεν αφηγήθηκε η ζωγράφος: η ηθική έκπτωση στην παγκόσμια ιστορία της Εκκλησίας και η χωρίς οίκτο συμπεριφορά της ανώτερης τάξης κάθε τόπου. Με λίγα λόγια, η ιστορία του ανελέητου εγωισμού εκείνων που έχουν εξασφαλίσει τα προς το ζην. Η μεγάλη λογοτεχνία αφηγείται ιστορίες για να πει αυτό που δεν λέει.
Marianne Ponsford, El Espectador

Advertising

Μια συναρπαστική ιστορία που έγινε εκδοτικό φαινόμενο. Ένα αφήγημα εφάμιλλο του Ντίκενς. Το 2012 ανακηρύχθηκε βιβλίο της χρονιάς στην Κολομβία. Όμως, αυτό το βιβλίο είναι κάτι πολύ περισσότερο: είναι ένα καινούργιο κλασικό, σκληρό κι ευαίσθητο, προορισμένο να διαρκέσει.
Darίo Jaramillo

Μια ρεαλιστική και εμπνευσμένη περιγραφή του πώς κάποιος μπορεί να αναδυθεί από άθλιες συνθήκες και να ξεχωρίσει.
Kirkus Reviews

Οι αναγνώστες, καθώς διαβάζουμε τις Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας, επίσης μεγαλώνουμε απότομα, όπως η Έμμα Ρέγιες, και χαμογελάμε.
El Paίs

 

Η χαρά του πολεμιστή και άλλα διηγήματα, του Todias Wolff

 Το βιβλίο αποτελεί μια ανθολογία από το σύνολο των διηγημάτων του συγγραφέα. Περιλαμβάνονται τα εξής διηγήματα:

Advertising

“Κυνηγοί στο χιόνι”, “Ένα επεισόδιο από τη ζωή του καθηγητή Μπρουκ”, “Ο ψεύτης”, “Η χαρά του πολεμιστή”, “Λεβιάθαν”, “Θνητοί”, “Φρέσκο χιόνι”, “Σφαίρα στο κεφάλι”, “Δικό της σκυλί” και “Άγρυπνος”.

Διαβάστε επίσης  Οι ιστορίες του Χόρχε Μπουκάι

Ο Τομπάιας Γουλφ (Αλαμπάμα, 1945) είναι ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους Αμερικανούς διηγηματογράφους. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος και στη συνέχεια δίδαξε στο περίφημο Τμήμα Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Σίρακιουζ της Νέας Υόρκης. Από το 1997 είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ.

Το έργο του Τομπάιας Γουλφ μπορεί να συγκριθεί με το έργο του Τζον Τσίβερ και του Ρέιμοντ Κάρβερ […] Ένας από τους καλύτερους Αμερικανούς διηγηματογράφους.Sunday Times

Δεν χωράει αμφιβολία πως, με εξαίρεση ίσως την Άλις Μονρό, κανένας δεν υπηρετεί το διήγημα με τόσο βαθιά προσήλωση και αβίαστη δεξιοτεχνία όσο ο Τομπάιας Γουλφ.Washington Post

Advertising

Κική και Μπόμπος: Μια ηλιόλουστη μέρα, της Yasmeen Ismail

Η Κική και ο Μπόμπος πάνε στην παραλία. Είναι η τέλεια μέρα για να φάνε παγωτό και να κολυμπήσουν στη θάλασσα. Αλλά γιατί ο Μπόμπος είναι τόσο ανήσυχος; Μπορεί άραγε να τον βοηθήσει η Κική; Σήκωσε τα αναδιπλούμενα μέρη και ανακάλυψε τι συνέβη αυτή την ηλιόλουστη μέρα.

Στη νέα σειρά προσχολικών βιβλίων πρωταγωνιστούν μία γάτα και ένας σκύλος: η Κική και ο Μπόμπος! Οι δύο φίλοι περνούν πολύ χρόνο μαζί εξερευνώντας τον κόσμο που τους περιβάλει, με χιούμορ και ευαισθησία. Το φοβερό δίδυμο είναι δημιουργία της εικονογράφου και σχεδιάστριας κινούμενων σχεδίων Yasmeen Ismail, που έχει βραβευτεί με τα βραβεία The New York Times’ και V&A για το καλύτερο εικονογραφημένο βιβλίο και έχει υπάρξει στη μακρά λίστα για το Kate Greenaway Medal.

 

 

 

 

Διαθέσιμη πηγή στο http://ikarosbooks.gr/.

Advertising

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

ΔΕΠΥ και αυξημένος κίνδυνος άνοιας

Το παρόν άρθρο, με τίτλο ΔΕΠΥ και αυξημένος κίνδυνος άνοιας,
Σκακιστές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Οι σκακιστές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

Οι σκακιστές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου δεν ήταν απλώς άνθρωποι