Τα διαβάσαμε και σας τα προτείνουμε

Με τον ερχομό του νέου έτους, τα στολίδια, οι γιρλάντες και τα βιβλία που αγαπήσαμε τα Χριστούγεννα επιστρέφουν στο ράφι τους, η εύθυμη θαλπωρή των γιορτινών ημερών εξανεμίζεται και η καθημερινότητα αποκτά τους συνηθισμένους της ρυθμούς και μαζί της κι εμείς, θέλοντας και μη. Αν δεν έχεις βρει ήδη ή δεν έχεις υπομονή να περιμένεις τις νέες κυκλοφορίες των εκδοτικών, το Maxmag έρχεται για μια άλλη φορά να σου δώσει λύση στην αιώνια αναζήτηση του κατάλληλου βιβλίου και το 2018! Αυτή τη φορά, χτύπησα τις πόρτες και των υπόλοιπων υπέροχων συντακτών της στήλης του βιβλίου, ζήτησα γνώμες και αγαπημένα αναγνώσματα και τα παρουσιάζω σε εσάς, αγαπημένοι μου αναγνώστες, για να διαλέξετε όποιο σας ταιριάζει.

Ας υποδεχτούμε, λοιπόν, τον Ιανουάριο με όσα διαβάσαμε και σας τα προτείνουμε ανεπιφύλακτα!

 

Άνθρωπος σε Πτώση, του Ντον ΝτεΛίλλο

Ένα μυθιστόρημα που αναφέρεται στην 11η Σεπτεμβρίου και αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό (μαζί με του Φοερ) λογοτεχνικό δείγμα για όσα συνέβησαν στις αρχές του αιώνα μας. Μια οικογένεια αποτελεί τον βασικό πρωταγωνιστή καθώς ο πατέρας επιβίωσε απο την πτώση των δίδυμων πύργων και προσπαθεί να επιστρέψει στην κανονική του ζωή.

Advertising

Advertisements
Ad 14

 

Από την παρουσίαση του οπισθόφυλλου

 

Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για το γεγονός που σημάδεψε την Αμερική και συντάραξε ολόκληρη την υφήλιο στις αρχές του 21ου αιώνα. Από τις πρώτες του σελίδες, βγαλμένες κυριολεκτικά μέσα από τον καπνό και τη στάχτη των φλεγόμενων πύργων, επιχειρεί να ιχνηλατήσει την επόμενη ημέρα μέσα από την προσωπική ζωή των ηρώων. Του Κηθ, που βγαίνει από τα συντρίμμια σε μια ζωή που ποτέ δεν διανοήθηκε ότι θα ήταν η δική του. Της Λιάν, της αποξενωμένης γυναίκας του, στοιχειωμένης από τις αναμνήσεις, που προσπαθεί να συμφιλιώσει δύο πλευρές του ίδιου δυσνόητου χαρακτήρα. Και του μικρού τους γιου Τζάστιν, που στέκει στο παράθυρο ατενίζοντας τον ουρανό κι αναζητώντας σε αυτόν και άλλα αεροπλάνα. Ζωές που ορίζονται από την απώλεια, την οδύνη και τη γιγαντιαία δύναμη της ιστορίας.


Η Τελευταία Συγνώμη, του Μιχάλη Σπέγγου

Τρεις ιστορίες, μια στην κατοχή, μια στην εποχή της χούντας και μια στο σήμερα. Μέσα σε όλα αυτά υπάρχει κάτι κοινό. Τι όμως; Τρεις διαφορετικές υποθέσεις μπλέκονται μεταξύ τους και δίνουν ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο.

Advertising

Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο

1973, Γιάννενα. 
Ένας Χιλιανός αξιωματούχος, του καθεστώτος Πινοσέτ, επισκέπτεται την πόλη ως επίσημος προσκεκλημένος της χούντας των Συνταγματαρχών όταν ένα απόγευμα θα βρεθεί δολοφονημένος στο φαράγγι του Βίκου. Πανικόβλητη η κυβέρνηση φορτώνει τη δολοφονία σε έναν φοιτητή με αριστερή δράση. Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα;
1938-39, Γιάννενα. 
Παρά τη σκιά του πολέμου, οι νέοι της πόλης περνούν ανέμελα τις ημέρες τους. Ο χριστιανός Νίκος Καζαντζής ερωτεύεται την Εβραία Ρεβέκκα Λεβή, αλλά αν και οι οικογένειές τους είναι πολύ δεμένες, εκείνη θα ενδώσει στις πιέσεις του πατέρα της, προκειμένου να παντρευτεί έναν ομόθρησκό της, τον αμοραλιστή Αζέρ. 
1938-39, Αμβούργο.
Ο καλλιεργημένος μηχανικός Κάρστεν είναι γιος του στρατηγού και ήρωα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου Έρχαρτ Φον Έρεν και ένας από τους λίγους Γερμανούς που αντιστέκεται στη μαζική προπαγάνδα του χιτλερικού καθεστώτος. Καθώς ετοιμάζεται να υπηρετήσει στη Βέρμαχτ, παρακολουθεί έντρομος την κλιμάκωση της βίας ενάντια στους Εβραίους. 
1944, Γιάννενα.
Καθώς η συντριβή του Ράιχ είναι επικείμενη, οι Γερμανοί ετοιμάζουν μια μεγάλη επιχείρηση συγκέντρωσης του εβραϊκού πληθυσμού της πόλης και προώθησής του σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπου θα εξοντωθούν. Ο Κάρστεν υπηρετεί στη φρουρά της πόλης και μένει στο επιταγμένο σπίτι των Καζαντζήδων όπου την παραμονή της 25ης Μαρτίου, θα αποκαλύψει στον Νίκο ότι σε λίγες ώρες οι Γερμανοί, θα συλλάβουν όλους τους Εβραίους πολίτες. Ο Νίκος, με κίνδυνο της ζωής του, προσπαθεί να φυγαδεύσει όσα μέλη από την οικογένεια Λεβή μπορεί. Ο Αζέρ δεν καταφέρνει να ξεφύγει και στέλνεται στο εφιαλτικό στρατόπεδο συγκέντρωσης του Μπιργκενάου. Είναι, όμως, αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να επιβιώσει.

 

Διαβάστε επίσης  Ιστορίες τρόμου για την νύχτα των Χριστουγέννων

Από τον Παύλο Ιακωβίδη



Κάτω από τη σκιά του Άθω, της Val O’Teli

Advertising

Ένα βιβλίο για να θυμηθούμε το καλοκαίρι που πλησιάζει. Άλλωστε, τι είναι 6 μήνες ακόμα; Πρωτότυπο και πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο. Πιο αναλυτικά, μπορείς να βρεις το βιβλίο εδώ.

 

Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο

Σκιάθος 2011. Ο διάσημος φωτογράφος Βίκτωρας Κυριακόπουλος φτάνει από το εξωτερικό στο νησί του Παπαδιαμάντη για να καταγράψει με τον φακό του τις γνωστές και άγνωστες πλευρές του τόπου στο πλαίσιο του επόμενου επαγγελματικού του εγχειρήματος. Εκεί στη σκιά του Άθω (Σκιά + Άθως = Σκιάθος), παρακολουθούμε τις περιπλανήσεις του στο νησί, βλέπουμε πτυχές της ελληνικής πραγματικότητας και γινόμαστε μάρτυρες μιας διαδρομής που κινείται σε δύο επίπεδα:
Το πρώτο είναι αυτό της καλλιτεχνικής αγωνίας, που ψάχνει τρόπους για να βρει έκφραση σε ένα μέρος προικισμένο από τη φύση, αλλά εγκλωβισμένο ταυτόχρονα στη φήμη του ως τουριστικός προορισμός.
Το δεύτερο είναι αυτό της εσωτερικής αναζήτησης του ήρωα, ο οποίος ψάχνει εναγωνίως απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Μέσα από τα μάτια του και, κυρίως, μέσα από τον φακό του παρακολουθούμε, σαν σε ταινία, την κοινωνία των ανθρώπων σε κάθε μορφή έκφρασής της και, αναπόφευκτα, αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας ή μέρος αυτού στην πληθώρα των χαρακτήρων που ο ήρωας συναντάει και συναναστρέφεται. Παράλληλα, γνωρίζουμε μέρη και σημεία του νησιού, τα οποία συνθέτουν τη μεγάλη εικόνα που επιθυμεί ο ήρωας να οικοδομήσει, όπως επίσης και κομμάτια της ιστορίας του νησιού μέσα από τις περιπλανήσεις του, εκεί που συνήθως ο μέσος ταξιδιώτης δεν επιχειρεί να φτάσει, καθώς και την καταγραφή των ηθών και εθίμων της ελληνικής κουλτούρας και παράδοσης.
Το τέλος αυτού του ταξιδιού σημαδεύεται από ένα αναπάντεχο γεγονός, το οποίο, μέσα από την τραγικότητά του, οδηγεί τον ήρωα στις απαντήσεις που έμεναν χρόνια εκκρεμείς, μετατρέποντας τον δρόμο του γυρισμού σε ένα λυτρωτικό ταξίδι αυτογνωσίας και εσωτερικής γαλήνης.
Εκεί, κάτω απ’ τη σκιά του Άθω, πάνω στο πλοίο της επιστροφής, ο Βίκτωρας Κυριακόπουλος αναγνωρίζει για πρώτη φορά τη δύναμη της ανθρώπινης φύσης να επιβάλει το φως πάνω στο σκοτάδι.


Όλα σου τα ‘μαθα, μα ξέχασα μια λέξη, του Δημήτρη Μπουραντά

Διαβάστε επίσης  Οι Βιβλιοσυντροφιές επανέρχονται για να μας κρατήσουν συντροφιά
Advertising

Η προσπάθεια μιας φοιτήτριας να ξεχωρίσει και να μπορέσει να ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα. Βλέπουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και κυρίως τις αδικίες… Έχει όμως την στήριξη και την αγάπη του καθηγητή της.

 

Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο

Ο καθηγητής Νίκος Αλεξίου προσπαθούσε να συνειδητοποιήσει αν ζούσε έναν εφιάλτη στον ύπνο του ή την ωμή πραγματικότητα. Ξαφνικά ένιωσε πως κατέρρευσε ένα κομμάτι του εαυτού του: η υπερηφάνεια που ένιωθε κάθε φορά που σκεφτόταν ότι θ’ άφηνε πίσω κληρονομιά του την Άννα μετατράπηκε σε αγωνία, ίσως και ενοχή. Το μυαλό του και η ψυχή του βασανιστικά αναζητούσαν αυτοκριτική και λύση. Έπρεπε τώρα να ψάξει από την αρχή, καρέ καρέ, τη ζωή της Άννας και τη δική του ευθύνη σ’ αυτή. Μόνη σωτηρία της ψυχής του ήταν η μετάνοια. Να της ζητήσει συγγνώμη για όσα έκανε ή δεν έκανε και την έφτασαν ως εδώ, να βρει τι ξέχασε να της μάθει. Κι αν μπορούσε, να της το μάθει έστω και τώρα. Πριν να είναι αργά.

Advertising

“Αν είχαμε δυο ζωές, δε θα σκεφτόμουν ποτέ να γράψω τούτο το μυθιστόρημα. Δε θα ωφελούσε ούτε εσάς ούτε εμένα, θα ζούσαμε την πρώτη μας ζωή σαν πρόβα, σαν δοκιμή, για να μάθουμε να ζήσουμε όπως θα θέλαμε τη δεύτερη. Αν πεθαίναμε δύο φορές, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τη δεύτερη θα πεθαίναμε καλύτερα από την πρώτη. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Η ζωή μας είναι μόνο μία, και μάλιστα μικρής διάρκειας. Αυτό το θέατρο μπορούμε να το παίξουμε μόνο μία φορά. Χωρίς πρόβα, χωρίς δοκιμή. Γι’ αυτό, πρέπει να το παίξουμε όσο γίνεται καλύτερα και για μας τους ίδιους και για όσους αγαπάμε”.

 

Από την Στέλλα Γιαννοπούλου



Αύγουστος, του John Williams

Η ιστορία του Οκταβιανού Αύγουστου, ο οποίος κατόρθωσε να εξασφαλίσει στη Ρώμη μια πολυετή περίοδο ειρήνης και ευημερίας, μέσα από απομνημονεύματα, ημερολόγια, γράμματα και περιγραφές συγχρόνων του.

Advertising

 

Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο

“Ουδέποτε είχα τον συναισθηματισμό και τη ρητορική αγάπη για τον απλό λαό, που τα χρόνια της νιότης μου ήταν πολύ του συρμού (και είναι ακόμα τώρα). Οι άνθρωποι στο σύνολό τους είναι κατά τη γνώμη μου αγροίκοι, αδαείς και μοχθηροί – και είναι αδιάφορο αν σκεπάζουν αυτές τις ιδιότητές τους με τον χοντροκομμένο χιτώνα του χωρικού ή με τη λευκή περιπόρφυρη τήβεννο του συγκλητικού. Μα και στον πιο αδύναμο άνθρωπο, τις στιγμές που είναι μόνος του αυτός και ο εαυτός του, έχω βρει φλέβες δύναμης, σαν τις φλέβες του χρυσού μέσα στην άθλια πέτρα· στον πιο σκληρό και άκαρδο άνθρωπο είδα αστραπές τρυφερότητας και συμπόνιας· και στον πιο ματαιόδοξο απ’ όλους στιγμές απλότητας και χάρης”. 

Ο Ιούλιος Καίσαρας δολοφονείται και η εξουσία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας περνάει στον νεαρό και ευαίσθητο ανιψιό του Οκτάβιο, ο οποίος κατορθώνει να εξασφαλίσει στη Ρώμη μια πολυετή περίοδο ειρήνης και ευημερίας. Φίλος του Βιργιλίου και του Οράτιου, μπόρεσε στο τέλος της ζωής του να συνειδητοποιήσει την αντιφατικότητα της ανθρώπινης εμπειρίας και τη ματαιότητα της εξουσίας.

 

Διαβάστε επίσης  Η εξαφάνιση της Αγκάθα Κρίστι και οι θεωρίες για απόπειρα αυτοκτονίας

 

Από την Τάνια Δρανοβίτη

Advertising



Κάποτε στη Σαλονίκη, της Μεταξιάς Κράλλη

Η ιστορία ενός Εβραίου κ μιας χριστιανής στην Θεσσαλονίκη του μεσοπολέμου. Μια ιστορία για ρομαντικές ψυχές.

 

Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο

Η Χριστίνα Παπάζογλου και ο Αλμπέρτο Ματαλών συναντιούνται στη Θεσσαλονίκη το 1927. Είναι γείτονες και πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο. Αυτά είναι και τα μοναδικά πράγματα που τους ενώνουν. Εκείνη είναι ανιψιά του μητροπολίτη της πόλης κι εκείνος γιος μιας εύπορης εβραϊκής οικογένειας.

Advertising

Ο έρωτας που θα γεννηθεί μεταξύ τους μοιάζει καταδικασμένος. Στη Θεσσαλονίκη του μεσοπολέμου –ένα μωσαϊκό προσφύγων, φτωχολογιάς, αλλά και μιας πλούσιας, ανθηρής ισραηλιτικής κοινότητας– οι κανόνες της κοινωνίας και της θρησκείας δεν αφήνουν άλλο περιθώριο στο ζευγάρι παρά να ακολουθήσει διαφορετικούς δρόμους.

Από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα κι από κει στη μακρινή Βιέννη, ο Αλμπέρτο και η Χριστίνα γίνονται μάρτυρες των ταραγμένων στιγμών πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Κι όταν αυτός ξεσπάει, ό,τι ως τότε θεωρούνταν δεδομένο ανατρέπεται μέσα στη λαίλαπα των γεγονότων. Η Χριστίνα, ο Αλμπέρτο, ο Μπενίκο, η Νινόν, η Ρούλα και ο Αστέρης θα κληθούν να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους και τις πεποιθήσεις τους, αλλά και με όσα, σε πείσμα των καιρών, ποτέ δεν απαρνήθηκαν.

Ένα βιβλίο για μια πόλη, δυο κοινότητες και τους ανθρώπους που βρίσκονται αντιμέτωποι με τον εαυτό τους και την Ιστορία.

 

Από την Αλεξάνδρα Βαλτά

Advertising



Οιδίπους Τυραννούμενος και άλλα ποιήματα, του Νίκου Καρούζου

Μια συλλογή με ποιήματα του Έλληνα ποιητή που θα μείνει αξέχαστη στον αναγνώστη που θα το ξεφυλλίσει. Άλλοτε ποιήματα κομψά, άλλοτε αιχμηρά, άλλοτε γλυκόπικρα, αλλά πάντοτε ικανά να ακουμπήσουν βαθιά την καρδιά σου.

 

Από τον πρόλογο της έκδοσης

Advertising

Ο σύγχρονος ποιητής είναι αφηγητής με στρογγυλές φράσεις και με εικόνες. Τώρα, το πόσο είναι άξιοι οι στίχοι που ακολουθούν ή ανάξιοι δεν το ξέρω και δε με βασανίζει. Ευτυχώς, η αγάπη μου προς τη γραπτή τελειότητα έχει δώσει μέσα μου τη θέση της στην αγάπη, που ζητά από όλους μας να έχουμε ανάμεσά μας και προς αυτόν ο Κύριος και που ο Παύλος την ονομάζει σύνδεσμο της τελειότητας.
Όλοι αυτοί οι στίχοι πάρθηκαν από τον αφρό των στοχασμών μου και των αισθημάτων μου. Πολλά μένουν μέσα μου αφανέρωτα και τα θεωρώ, ας πούμε, τυχερά, γιατί με το να μην πέσουν στα χέρια του γραφιά εαυτού μου γλίτωσαν πιστεύω σ’ ένα μεγάλο βαθμό την ομορφιά τους. Θέλω να προσθέσω πως το πρόσωπο Φίλιππος που υπάρχει στους στίχους μου δεν είναι πλασμένο.

 

 Από εμέ την ιδία

 

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Αγίου Βαλεντίνου: 4+1 ξεχωριστές προτάσεις

Η γιορτή των ερωτευμένων ήρθε και μας βρίσκει να αναζητάμε

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη

Η ιστορία της βιομηχανίας στη Θεσσαλονίκη είναι μια περίοδος ανάπτυξης