Βαβέλ “Επτά ημέρες δημιουργίας και καταστροφής”

Βαβέλ Βαβέλ: Η πρώτη ποιητική συλλογή του Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου η οποία αποτελείται από 7 μακροσκελή ποιήματα, κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες από τις εκδόσεις Αnima. Όπως έχει πει και ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξή του, η Βαβέλ «αποτελείται από θραύσματα ποιητικού λόγου τα οποία –αν και μοιάζουν αυτόνομα- εξιστορούν μια συγκεκριμένη ιστορία». Ας ξεκινήσουμε όμως από τον τίτλο. Γιατί Βαβέλ;

Κατά την αφήγηση στη Γένεση, ο Πύργος της Βαβέλ ήταν ένα ψηλό κτίριο στη Μεσοποταμία, το οποίο χτιζόταν με σκοπό την αύξηση της φήμης και της εξουσίας των κατασκευαστών του, που στόχο είχε να φτάσει μέχρι τον ουρανό. Όμως λόγω αυτής της βλασφημίας, ο θεός σύγχυσε τις γλώσσες των κατασκευαστών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους, να καταστεί αδύνατη η ολοκλήρωσή του, και αυτοί να διασπαρθούν σε όλο τον κόσμο και από κει κι έπειτα να μιλάνε διαφορετικές γλώσσες.

Eίναι γεγονός πως οι άνθρωποι συχνά μιλάμε διαφορετική γλώσσα ο ένας με τον άλλον ακόμα και όταν είμαστε της ίδιας εθνικότητας, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας και να εγκλωβιζόμαστε στη μοναξιά μας. Την εποχή της τεράστιας άνθισης της τεχνολογίας που θεωρητικά είναι πιο εύκολο από ποτέ να επικοινωνήσουμε, εμείς απομακρυνόμαστε και δυσκολευόμαστε όλο και περισσότερο να αφουγκραστούμε ο ένας τον άλλον, λες και μιλάμε διαφορετική γλώσσα από τους ανθρώπους γύρω μας. Λες και η επικοινωνία έγινε τελικά πιο δύσκολη από ποτέ και ο καθένας ζει μέσα στο δικό του «κουτάκι».

Ο αφηγητής, που ως πρόσωπο δεν ταυτίζεται πάντα με τον ποιητή, πνίγεται μέσα στο δικό του κουτάκι, έχει ανάγκη να ξεπεράσει τα όριά του και να κάνει την υπέρβαση. Ανακαλύπτει την υπαρξιακή αλλά και σεξουαλική του ταυτότητα και τη μοιράζεται μαζί μας χωρίς ενοχές και δεύτερες σκέψεις, καταθέτοντας την αλήθεια του ακατέργαστη, αυθεντική, χωρίς φτιασιδώματα και προσπάθειες εντυπωσιασμού.

Διαβάστε επίσης  «Η Συνάντηση» στο Θέατρο Παραμυθίας
Advertising

Advertisements
Ad 14

Πιάνοντας στα χέρια του το βιβλίο, ο αναγνώστης νιώθει πως διαβάζει ένα προσωπικό ημερολόγιο, σαν αυτά που γράφει κανείς όταν είναι μόνος του προκειμένου να εκφράσει τα εσώψυχά του. Ένα ημερολόγιο που δεν πρόκειται να διαβάσει κανείς άλλος, γι’ αυτό και είναι απελευθερωμένο από κλισέ, ταμπού και συμβάσεις. Αυτή την αίσθηση μου έδωσε καθώς το διάβαζα και νομίζω πως αυτή η αυθεντικότητα ήταν που με κέρδισε από την πρώτη σελίδα.

 

Ακροβατώ ανάμεσα

στον δικό μου κόσμο

και στον κόσμο

Advertising

που έχουν πλάσει

οι άλλοι

για μένα.

Δυο κόσμοι

Advertising

διαφορετικοί

ο ένας

σε συχνότητα

παράλληλη

Advertising

μ’ αυτό που έχω

ονομάσει

ανάγκη

[κι όμως

Advertising

τόσο ξένος

απ’ την ίδια μου

την ανάγκη]

ο άλλος

Advertising

κατ’ εικόνα

και

καθ’ ομοίωσιν

των ονείρων

Advertising

και

των προοπτικών

που σχεδίασαν

με περισσή

Advertising

φροντίδα

οι γονείς μου

την πρώτη

μέρα

Advertising

της Δημιουργίας.

Το πρόβλημα

είναι

πως σε κανέναν

Advertising

από τους δύο

αυτούς

κόσμους

δεν έχει

Advertising

υπολογιστεί

ο παράγων

που λέγεται:

ζωή-

Advertising

κι ό, τι βρέξει

ας

κατεβάσει.

 

Διαβάστε επίσης  Τι έχουμε να πούμε για «To κορίτσι που εξαφανίστηκε»;

Βαβέλ

Advertising

7 ημέρες Δημιουργίας και Καταστροφής

Αν και η ποιητική συλλογή αποτελείται από εφτά διαφορετικά ποιήματα, στην ουσία έχουμε να κάνουμε με εφτά κεφάλαια ενός και μοναδικού ποιήματος. Υπάρχει απόλυτη συνοχή ανάμεσα στα ποιήματα που μοιάζουν να είναι το ένα η φυσική συνέχεια του άλλου.  Η επιλογή του συγκεκριμένου αριθμού δεν μπορεί να είναι τυχαία αφού ο αριθμός 7 από τα αρχαία χρόνια είναι ένας συμβολικός και ιερός αριθμός. Διότι εκτός από τις επτά ημέρες της Δημιουργίας και τις επτά ημέρες της εβδομάδος, επτά είναι και τα θανάσιμα αμαρτήματα, επτά τα Μυστήρια της Εκκλησίας, επτά οι πύλες της Κολάσεως, επτά τα Θαύματα του Κόσμου, και η λίστα δεν έχει τελειωμό..

Σαν ένα προσωπικό ημερολόγιο εφτά ημερών λοιπόν, που Κωνσταντίνος Καραγιαννόπουλος μας δίνει το κλειδί για να το ανοίξουμε, να το διαβάσουμε και να προβληματιστούμε για τις δικές μας βαθύτερες σκέψεις, επιθυμίες και απελπισίες, αυτές που έχουμε καταπιέσει προκειμένου να είμαστε εντάξει με τις κοινωνικές συμβάσεις που μας έχουν επιβάλλει, η Βαβέλ σίγουρα αξίζει την προσοχή μας. Όντας η παρθενική ποιητική συλλογή του πολλά υποσχόμενου Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου, δίνει στους λάτρεις της ποίησης μια ανάσα και μια γλυκιά προσμονή για τα επόμενα ποιήματα θα ακολουθήσουν. Αναμένουμε!

Απ’ όλα τα γράμματα

Advertising

της αλφαβήτου

κοίτα

που βρέθηκα

σ’ αυτό το δίδυμο

Advertising

κάπα

να ναυαγήσω

Κ.Κ

 

Διαβάστε επίσης  Annotations: Το πιο χρήσιμο pet peeve

Κωνσταντίνος ΚαραγιαννόπουλοςΛίγα λόγια για τον συγγραφέα

Advertising

Ο Κωνσταντίνος Καραγιαννόπουλος γεννήθηκε στο Καρπενήσι το 1989. Ασχολείται με την δημοσιογραφία, την κριτική λογοτεχνίας και την ποίηση ενώ είναι εκδότης του λογοτεχνικού και πολιτιστικού περιοδικού Αλλιώς. Επίσης, κείμενά του, ποιήματα και λογοτεχνικές κριτικές, έχουν φιλοξενηθεί στα περιοδικά dailygoal.gr, vakxikon.gr, bibliotheque.gr, Θράκα και Κουκούτσι.

 


H Nατάσσα Λούππου είναι ηθοποιός και συγγραφέας του βιβλίου "Το Μυστικό της Μαγείας". Έχει τελειώσει τη Δραματική σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη καθώς επίσης και το Τμήμα Ιταλικής Φιλολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Λατρεύει κάθε μορφή τέχνης και τις αρέσει να μαθαίνει ξένες γλώσσες. Γνωρίζει Ιταλικά, Ισπανικά, Αγγλικά και λίγα Γαλλικά. Είναι vera νησιώτισσα με καταγωγή από Ρόδο, Σύμη, Μυτιλήνη. Μεγάλη της αδυναμία; O καλός καφές!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Γνωσιακό-Συμπεριφορικό Δράμα: Ένα θεραπευτικό παιχνίδι για το παιδί

Μάθετε πώς το Γνωσιακό-Συμπεριφορικό Δράμα βοηθά τα παιδιά να διαχειρίζονται

Προβλεπτικοί παράγοντες της δυσλεξίας

Το παρόν άρθρο, με τίτλο Προβλεπτικοί παράγοντες της δυσλεξίας, θα