Έρχεται νέος ΚΟΚ : μείωση προστίμων έως και 50%

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)

Με τη χώρα μας να διατηρεί πρωτιά στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα έρχεται νέα ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το Υπουργείο Μεταφορών εξετάζει το ενδεχόμενο δύο βασικών αλλαγών στον ΚΟΚ: μειωμένα πρόστιμα έως και 50%, ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη και κοινωνική εργασία ως ποινή.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Έθνος», η μείωση των προστίμων δεν αφορά  «σοβαρές» παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή. Έτσι, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, του STOP, η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα εξακολουθούν να τιμωρούνται με δυσβάσταχτα πρόστιμα που ανέρχονται στο ποσό των 700 ευρώ. Βέβαια, το σύστημα αυτό της αναλογικοποίησης αφήνει περιθώρια μειωμένων προστίμων για ορισμένους.

Οι δηλώσεις του Ν. Μαυραγάνη για τις αλλαγές στον ΚΟΚ

Ο Υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, υποστηρίζει πως το σύστημα αυτό έχει εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής: «άλλο να πληρώνει 100 ευρώ πρόστιμο κάποιος με εισόδημα 10.000 ευρώ και άλλο με 50.000 ευρώ».

Advertising

Advertisements
Ad 14

«Πρόσφατα υπήρξε επαφή με την διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή για την οδική ασφάλεια, όπου προτάθηκαν από το υπουργείο δύο προτάσεις σε καινοφανή κατεύθυνση. Η πρώτη αφορά την αναλογικοποίηση των προστίμων σε σχέση με το εισόδημα» ανέφερε ο υφυπουργός σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Επιπλέον, συμπληρώνει: «Είναι προφανές ότι άνθρωποι άνεργοι ή με πολύ χαμηλό εισόδημα θα μπορούσαν να συνετιστούν με ένα πρόστιμο 20, 30, 50 ευρώ. Τα ίδια ακριβώς ποσά για κάποιον με εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ είναι ασήμαντα … Όλοι πρέπει να συνετίζονται από τα πρόστιμα, αυτός είναι ο σκοπός τους, αλλά και να λειτουργούν αποτρεπτικά».

Όσον αφορά τη δεύτερη πρόταση σχετικά με την κοινωνική εργασία αναφέρεται: «εναλλακτικά ή υποχρεωτικά, ως ποινή, στις περιπτώσεις που προκαλούνται δυστυχήματα που έχουν ως συνέπεια και τραυματισμό, η υποχρεωτική συμμετοχή σε προγράμματα εξυπηρέτησης των ανθρώπων που έχουν υποστεί κακώσεις σωματικές, βλάβες ή μόνιμες αναπηρίες, από τροχαία, των ατόμων που είχαν συμμετοχή σε αυτά».

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως όλες αυτές οι αλλαγές βρίσκονται υπό συζήτηση και θα εφαρμοστούν κατόπιν καθολικής συναίνεσης.

Advertising

Είναι φοιτήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Μότο ζωής: Δούλεψε σκληρά για να αποκτήσεις ό,τι ποθείς!

Περισσότερα από τη στήλη: Χωρίς κατηγορία

Χωρίς κατηγορία

SEO για επιχειρήσεις: Πώς να σε βρίσκουν στο Google

Το να έχεις ιστοσελίδα είναι η αρχή. Το να σε βρίσκουν όμως όταν σε ψάχνουν,…

Χωρίς κατηγορία

Η Ενεργητική Μάθηση και τα Οφέλη της

Η ενεργητική μάθηση και τα οφέλη της Το παρόν άρθρο, με τίτλο Η ενεργητική μάθηση…

Χωρίς κατηγορία

Προγνωστικοί παράγοντες της ακουστικής και αναγνωστικής κατανόησης

Προγνωστικοί παράγοντες της ακουστικής και αναγνωστικής κατανόησης Η ικανότητα της αναγνωστικής κατανόησης κειμένου είναι ένας…

Χωρίς κατηγορία

Η κοινωνική τάξη των Κοζάκων

Η κοινωνική τάξη των Κοζάκων ήταν ένας νομαδικός πληθυσμός που αποτελούναν από ελεύθερους αγρότες, οι…

Χωρίς κατηγορία

ChatGPT και Claude: Η σημασία της ανθρώπινης εποπτείας

ChatGPT και Claude: Η σημασία της ανθρώπινης εποπτείας Η μελέτη των Lee και των συνεργατών…

Χωρίς κατηγορία

Κρίσεις πανικού και Τραύμα:Όταν το σώμα μιλά

    Πανικός…αυτός ο απρόσμενος ,άκομψος επισκέπτης που θα εμφανιστεί από το πουθενά Η αιτία…

Χωρίς κατηγορία

Ubisoft: Ελεύθερη πτώση, αμφισβήτηση και μάχη για την ανάκαμψη

   Η Παλιά Δόξα και η Αλλαγή Πορείας Η Ubisoft παραμένει ζωντανή. Αλλά όποιος πιστεύει…