Η ιστορία του μαγιό

Ο Jean Cocteau έλεγε πως μια αλήθεια υπερβολικά γυμνή δεν είναι ικανή να διεγείρει τους άντρες!

Και γεννηθήτω το μαγιό…

Ο αισθησιασμός και το εξαιρετικό design είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του μαγιό της σημερινής εποχής. Η υψηλή ποιότητα και τα καινοτόμα υλικά το κάνουν απλά ακαταμάχητο. Η παρουσία όμως στην παραλία δεν ήταν πάντοτε εντυπωσιακή. Προέρχεται από τη γαλλική λέξη maillot/maille και δήλωνε σε πρώτη φάση, το 1530, ένα κομμάτι υφάσματος με το οποίο φάσκιωναν το νεογέννητο. Μεταφράζεται σε στενό ολόσωμο ρούχο, κοστούμι για κολύμβηση, σπάργανο, φανέλα, μπανιερό. Κάπως έτσι ξεκινάει το ταξίδι στην ιστορία του μαγιό. 

Advertising

Advertisements
Ad 14

Η κατασκευή του μαγιό

Μαγιό

Το μαγιό ήταν ένα ένδυμα, το οποίο σχεδιάστηκε, για να κρύβει κάποια σημεία του σώματος, έτσι ώστε να μπορεί ο λουόμενος να απολαμβάνει με απόλυτη ελευθερία οποιαδήποτε κολυμβητική και υπαίθρια δραστηριότητα μέσα στην παραλία ή στην πισίνα. Στην πραγματικότητα η ανάγκη που γέννησε την ιδέα του μαγιό δεν ήταν άλλη από τις μυκητιασικές λοιμώξεις, αφού το νερό, η εφίδρωση και η ακτινοβολία ήταν τρείς βασικοί επιβαρυντικοί παράγοντες, που σε συνδυασμό με το γυμνό σώμα ευνοούσαν τους ερεθισμούς, αλλά και την ανάπτυξη και τον πολλαπλασιασμό των μικροβίων.

  • Το αρχαιότερο υλικό ήταν το βαμβάκι. Αγγειόσπερμο και δικότυλο φυτό της οικογενείας των Μαλαχοειδών. Το υλικό αυτό έκανε τα μαγιό ανθεκτικά, απορροφητικά, δροσερά και επέτρεπαν στο δέρμα να αναπνεύσει. Η χρήση του βάσει ιστορικών αναφορών χρονολογείται από το 3000 π.Χ.
  • Το 1900 έχουμε το “costume de bain”, δηλαδή ένα μαγιό από μαλλί ή βαμβάκι ή από λινάρι, το οποίο είναι σχεδιασμένο από δέρμα με λουριά ώμου, καλσόν και χρησιμοποιείται από χορευτές και ακροβάτες.
  • Ακολουθεί η χρήση του rayon και του μεταξωτού στη δεκαετία του 1920 για την κατασκευή σφικτών μαγιό, με το πρώτο να αποδεικνύεται άκρως προβληματικό, αφού παρουσίαζε πολλά μειονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η έλλειψη αντοχής, ειδικότερα στην υγρασία, στο τσαλάκωμα και στην παραμόρφωση. To υλικό αυτό είναι κατασκευασμένο από φυσικά πολυμερή, αναγεννημένη κυτταρίνη και θεωρείται ημισυνθετική ίνα.Μαγιό
  • Στη δεκαετία του 1930 αναπτύσσονται νέα υλικά όπως το latex και το naylon, τα οποία για πρώτη φορά αναδεικνύουν καλύτερα το σώμα της γυναίκας, αφού το αγκαλιάζουν και δεν το πνίγουν. Το latex είναι ένα πολύπλοκο γαλάκτωμα που αποτελείται από πρωτείνες, αλκαλοειδή, άμυλα, σάκχαρα, κόμμεα και ρητίνες που πήζουν κατά την έκθεση στον αέρα. Επί της ουσίας είναι ένα λευκό μείγμα σωματιδίων καουτσούκ στο νερό. Το naylon  είναι ένα πολυμερές συμπύκνωσης που σχηματίζεται με την αντίδραση ίσων μερών διαμίνης και δικαρβοξυλικού οξέος. Τα χημικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ο άνθρακας, το άζωτο, το υδρογόνο και το οξυγόνο. Είναι συνθετική ύλη που παράγεται από υποπροϊόντα του πετρελαίου.
  • Τεχνητό βαμβάκι και μαλλί ήταν δυο υλικά που χρησιμοποιήθηκαν πριν από τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο και μεταπολεμικά γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη λόγω του χαμηλού κόστους.
  • Ακολουθεί το lycra ή spandex το γνωστό σε όλους elastan, το 1958,  το οποίο φέρνει κυριολεκτικά επανάσταση στη βιομηχανία της ένδυσης. Οι ίνες του spandex παράγονται με εξώθηση τήγματος ή κλώση αντίδρασης ή με ξηρή περιδίνηση ή με υγρή περιδίνηση διαλύματος. Τα πλεονεκτήματά του είναι η μεγάλη αντοχή και η ελαστικότητά του που εκτείνεται ως και πέντε φορές από το αρχικό μήκος του.
  • Μεταπολεμικά, επίσης, τοποθετείται και η χρήση του πολυεστέρα, ο οποίος διαθέτει ομοιόμορφες ίνες σε αντίθεση με τις φυσικές (βλέπε βαμβάκι). Οι ίνες του είναι ιδιαιτέρως ανθεκτικές και ελαστικές. Για πρώτη φορά έχουμε τη χρήση τεχνητών χημικών ινών στις αρχές του 20ο αιώνα, καθώς και παραγωγή συνθετικών ινών (βλέπε πολυαμιδών, πολυακριλικών κ.λπ.) με βάση την ασετιλίνη και άλλες χημικές ενώσεις.

Διαβάστε επίσης  Ελληνοτουρκικές σχέσεις: Το χρονικό της αέναης κόντρας (Α' μέρος)

Η ιστορία του μαγιό

Μαγιό

  • ΑρχαιότηταΑν και υπάρχουν πληροφορίες για γυμνούς κολυμβητές, κάποιες ρωμαικές τοιχογραφίες απεικονίζουν γυναίκες να παίζουν αθλήματα φορώντας κοστούμια δυο τεμαχίων που κάλυπταν το στήθος και τους γοφούς.
  • Μεσαίωνας: Η παρακμή του πληθυσμού και οι διάφορες πανδημίες, όπως για παράδειγμα η μαύρη πανώλη, αποθάρρυναν κάθε ανάγκη για κολύμβηση.Μαγιό
  • 17ος αιώνας: Οι κυρίες πηγαίνουν στο λουτρό με ένα ένδυμα από λεπτό κίτρινο καμβά, το οποίο είναι αρκετά άβολο. Έχει με μεγάλα μανίκια και μοιάζει με σύγχρονο ράσο.
  • 18ος αιώνας: Οι γυναίκες φορούν φαρδιά φανελάκια τύπου ρόμπας ή φανέλας, έτσι ώστε να μη σκανδαλίζεται το άλλο φύλο.
  • 19ος αιώναςΗ περιγραφή των μαγιό έχει πλέον να κάνει με κόκκινες-λευκές σωβρακοφανέλες.
  • 1920: Τα μαγιό επιτέλους γίνονται πιο λειτουργικά και επιπλέον ενσωματώνουν διασκοσμητικά στοιχεία. Για πρώτη φορά έχουμε την εμφάνιση δυο τεμαχίων αλλά ακόμη και το γνωστό σήμερα ως  topless.
  • 1930: Τα μανίκια εξαφανίζονται, οι πλευρές του μαγιό κόβονται, γιατί σφίγγουν, ιμάντες ώμου προστίθονται για καλύτερη κράτηση και μαύρισμα. Τα μαγιό γίνονται πιο προκλητικά.
  • 1940: Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1946 σχεδιάζετε το Bikini. Το όνομά του το πήρε από την Ατόλη του Μπικίνη, όπου εκεί πραγματοποιούνταν όλες οι μεταπολεμικές δοκιμές στην ατομική βόμβα. Στην αρχή το σχέδιο θεωρήθηκε ριψοκίνδυνο και σκανδαλώδες από την καθολική εκκλησία αλλά και από μεγάλη μερίδα γυναικών.Μαγιό
  • 1950: Μπορεί τα μαγιό της δεκαετίας του 1940 να αγκαλιάζουν καλύτερα τη σιλουέτα, αρχές όμως του 1950 προωθούνται πιο νέα, στιλάτα και μοντέρνα μπανιερά. Αναδεικνύουν τη θηλυκότητα και δεν κρύβουν το στήθος. Φλοράλ σε συνδυασμό με ζώνες, καπέλα και κοσμήματα αλλάζουν την ιστορία της μόδας στην παραλία. Για πρώτη φορά σε καλιστεία Miss World τα μοντέλα φορούν μπικίνι.
  • 1970: Το elastan και το naylon βελτιώνουν την ελαστικότητα και την αντοχή τους και στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1972 οι Ανατολικογερμανοί κολυμβητές υιοθετούν μαγιό, τα οποία παίρνουν τη φόρμα του σώματος. Λόγω της νέας σύστασης, όταν μπαίνουν στην πισίνα μοιάζουν διαφανή. Αυτό προκάλεσε έντονη δυσαρέσκεια στους κολυμβητές των ΗΠΑ και μεγάλα προβλήματα.
  • 1980: Έχουμε την εμφάνιση του Monokiki, δηλαδή του topless, το οποίο σχεδιάστηκε ως διαμαρτυρία σε μια συντηρητική και σεμνότυφη κοινωνία. Είναι ένα μαγιό σε σχήμα V, το οποίο κρύβει την ηβική περιοχή αλλά αφήνει ακάλυπτη όλη την περιοχή του θώρακα και του στήθους.
  • 1990: Φτάνουμε αισίως στη δεκαετία του 1990, που έχουμε μια καινοτομία. Το Tankini συνδυάζει το κλασικό μπικίνι σε λίγο πιο φαρδιά γραμμή μαζί με ένα top φανελάκι, το οποίο δίνει τέλος στο άγχος των γυναικών για τις ατέλειες του σώματος.
  • 2000: Έχουμε κοστούμια κολύμβησης Fastskin, τα οποία μιμούνται το δέρμα καρχαρία με αποτέλεσμα να διοχετεύουν νερό πάνω στο σώμα του κολυμβητή 3% πιο αποτελεσματικά από εκείνα που υπήρχαν ως τότε.
  • 2018: To μπικίνι παραμένει ως σήμερα η κορωνίδα των μαγιό, αφού είναι ο πιο δημοφιλής τύπος γυναικείου μπανιερού σε όλο τον κόσμο.

ΜαγιόΜαγιόΜαγιόΜαγιό


Η εξέλιξη του μαγιό μέσα από την τηλεόραση και τον κινηματογράφο

Μαγιό

Advertising

  • 1956-1957
Διαβάστε επίσης  Συζήτηση με έναν άνθρωπο!

Jane Russel: Χολιγουντιανό αστέρι και sex symbol στις δεκαετίες του 1940-1950. Η ηθοποιός απέδειξε πως ένα ολόσωμο μαγιό θα μπορούσε να αναδείξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γυναικείες καμπύλες σε μια εποχή που ο πουριτανισμός μεσουρανούσε.

  • 1959

Elizabeth Taylor: Έκλεψε κυριολεκτικά την παράσταση στην ταινία: «Suddenly, Last Summer» (1959) με το ολόσωμο μαγιό τύπου maillot. Η διαφορά του με τα μαγιό της εποχής ήταν η λιγότερο σύνθετη και περίπλοκη εμφάνιση του.

  • 1962

Ursula Andress: Κλέβει τα βλέμματα με το χαρακτηριστικό λευκό μπικίνι με τη ζώνη στη μέση. Στην ταινία: «Dr. No», βρετανικής παραγωγής, με πρωταγωνιστές τον Sean Connery και εκείνη.

Μαγιό

Advertising

  • 1962-1963:

Raquel Welch: μια από τις πιο διάσημες φιγούρες του αμερικανικού κινηματογράφου. Κανείς δε θα ξεχάσει το μαγιό δύο τεμαχίων τύπου Barbarella.

  • 1969

Jane Birkin: Στο καλοκαίρι του έρωτα φοράει ένα μικροσκοπικό μπικίνι με ένα λεπτό χρυσό περιδέραιο και συμβολίζει την είσοδο σε μια Bohemian εποχή.

Μαγιό

  • 1976

Farrah Fawcett: Ποιος μπορεί να λησμονήσει το κόκκινο μαγιό με την ελάχιστη εσωτερική επένδυση;

Advertising

  • 1979

Bo Derek και το μαγιό στο χρώμα του δέρματος. Στην ταινία «10» καθιερώθηκε ως κινηματογραφικό αστέρι. Ένα μαγιό, το οποίο δεν άφηνε πολλά στη φαντασία, αφού ήταν αποκαλυπτικότατο.

Μαγιό

  • 1987

Goldie Hawn: Στην ταινία «Overboard» ήταν το πρόσωπο που τράβηξε όλα τα βλέμματα για το μαγιό της. Φορούσε όσο χρυσό μπορούσε να βάλει πάνω της.

  • 1991 -1992

Μαγιό

Advertising

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και στην τηλεοπτική σειρά «Saved by the Bell»το μαγιό που λανσάρεται, αλλάζει με neon χρώματα και τυπωμένες στάμπες. Κάτι που εντάσσεται στην κουλτούρα του serf της Καλιφόρνια.

  • 1993
Διαβάστε επίσης  Emily Blunt: από τη γραμματέα της Meryl Streep στη νέα Mary Poppins

Baywatch style και το χαρακτηριστικό κόκκινο ολόσωμο μαγιό, το οποίο αναδεικνύει και απενοχοποιεί τις γυναικείες καμπύλες.

  • 2001

Angelina Jolie: Στην ταινία «Tomb Raider» φοράει ένα αθλητικό μαγιό, το οποίο αναδεικνύει το καλογυμνασμένο της σώμα.

  • 2004-2005

Jessica Simpson: Στην τηλεοπτική παραγωγή «Dukes of Hazard» φοράει ένα μικροσκοπικό μπικίνι σε συνδυασμό με τα κοντά denim σορτς.

Advertising

Μαγιό


Κάπου εδώ τελειώνει το ταξίδι στην ιστορία του μαγιό. Όποιες και να είναι οι τάσεις για φέτος το καλοκαίρι, απολαύστε την καταγάλανη θάλασσα με μαγιό ή χωρίς.

Γιατί τα μυστικά της ξεχνιούνται στο ακρογιάλι…

Γιώργος Σεφέρης

Advertising


Και επειδή μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, ανακαλύψτε τη διαδρομή του μαγιό στον χρόνο μέσα από ένα υπέροχο βίντεο:


Πηγές:

Φωτεινή Μακρή: Έχει σπουδάσει Πληροφορική και μένει στο Σιδηρόκαστρο Σερρών. Παρακολούθησε το σεμινάριο «Χρηματοοικονομικής Τεχνολογίας – FinTech – Πληροφορική και Οικονομία» από τον Δρ. Σπύρο Φουντούκη στο City Unity College. Είναι κειμενογράφος στο www.maxmag.gr, στο www.mikrofwno.gr και freelancer παραμυθογράφος. Είχε επιλεγεί από τον Μάρκο Σαριμανώλη και πρόεδρο των Ελλήνων Λογοτεχνών για να συνεργαστεί μαζί του στο site •www.grafomichani.com. Εκεί ως επί το πλείστον σατίριζε την πολιτική επικαιρότητα. Μεταξύ άλλων, από τον Σεπτέμβριο του 2017 συμμετέχει ενεργά στον τομέα της αρθρογραφίας στα εξής site: •www.grafomichani.com, •www.creteonair.eu,•www.enfo.gr, •www.maxmag.gr. Επιπλέον, έχει δική της σατιρική στήλη, με το όνομα «Οι γλωσσοκοπάνες» με 177 άρθρα την οποία εικονογραφεί, στο •www.mikrofwno.gr. Από τον Αύγουστο του 2018 δημιουργεί τα «Daily Madness Stories», εικονογραφημένες, μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας, ενώ από το φθινόπωρο του 2020 ένα όνειρο της πήρε σάρκα και οστά, καθώς άρχισε να γράφει παιδικά παραμύθια για λογαριασμό του www.beastypress.com. Έτσι έγραψε το «Δεν ζεις χωρίς αγάπη» το 2020 και το 2021 το παραμύθι «Ο Bullys ήταν μπούλης». Τα δύο παραμύθια εντάσονται στο Giving Sight the Project και αφορούν το bullying. Τον Σεπτέμβριο του 2022 ξεκίνησε να παρακολουθεί Δημιουργική Γραφή στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει κάνει σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής με την Δημοσιογράφο ραδιοφωνική παραγωγό, εκπαιδεύτρια Λία Λάππα. Tον Οκτώβριο του 2022 έγινε μέλος της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων Ε.Σ.Ε www.senariografoi.grΤον Φεβρουάριο του 2023 παρακολούθησε ειδικό σεμινάριο στην Πληροφορική στο MEDITERRANEAN COLLEGE Αθηνών με τίτλο:
«Νέες Τεχνολογίες, Ασφάλεια, Άμυνα και Κυβερνοτρομοκρατία»θέματα ασφαλείας ψηφιακών συστημάτων και υποδομών 5g.Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ)-θέματα κυβερνοασφάλειας και κυβερνοτρομοκρατίας.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Κολλημένοι στη ζάλη, χαμένοι...

Κολλημένοι στη ζάλη, χαμένοι…

Κολλημένοι στη ζάλη. Σε μια φούσκα με εμάς να κοιτάμε
Ροδώπις: Η πρώτη εκδοχή της Σταχτοπούτας

Ροδώπις: Η πρώτη εκδοχή της Σταχτοπούτας

Η ιστορία μιας φημισμένης γυναίκας που οι αρχαίοι συγγραφείς προδίδουν