Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Capernaum: Ο ορισμός της γροθιάς στο στομάχι

Capernaum

Το “Capernaum”, είναι αυτό ακριβώς που περιγράφει ο τίτλος. Ένα σκληρό και άκρως ρεαλιστικό δράμα που επιδιώκει να συγκλονίσει τον θεατή από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό. Η πρώην ηθοποιός Nadine Labaki σκηνοθετεί ερασιτέχνες ηθοποιούς μέσα στην «ασχήμια» της κοινωνίας και δικαιώνεται. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο της επιτροπής στις Κάννες, ενώ βρέθηκε και στα Όσκαρ με υποψηφιότητα για το ξενόγλωσσο αγαλματίδιο.

Στην καταραμένη βιβλική πόλη της Καπερναούμ, που χρησιμοποιείται σαν μεταφορά, ένα 12χρονο αγόρι βιώνει τα πάνδεινα στην προσπάθεια του να επιβιώσει. Αναλαμβάνει ευθύνες δυσανάλογες της ηλικίας του και καταλήγει να μηνύει τους γονείς του, επειδή τον γέννησαν. Όλα αυτά συμβαίνουν στις φτωχογειτονιές του Λιβάνου, εκεί που η ανθρώπινη ζωή έχει μικρή αξία και τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο.

Capernaum
Πηγή εικόνας: lifo.gr

Το “Capernaum” βασίζεται περισσότερο στις εικόνες, παρά στους διαλόγους. Είναι μια άκρως εκφραστική ταινία στα πρότυπα του σύγχρονου ρεαλιστικού σινεμά. Οι ερμηνείες αν και από ερασιτέχνες είναι παραπάνω από καλές. Αυτό δικαιολογείται βέβαια, αφού οι πρωταγωνιστές επιλέχθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να ταυτιστούν με την πραγματικότητα της ταινίας. Η Nadine Labaki ρίσκαρε ολοκληρωτικά για την υλοποίηση του οράματος της (καλλιτεχνικά και οικονομικά) και χάρισε μια ταινία που αφήνει το στίγμα της σε όποιον επιλέξει να την παρακολουθήσει.

Το “Capernaum”, όμως, είναι προσεγμένο και ολοκληρωμένο απ’ όλες τις απόψεις. Επιλέγει έναν μη γραμμικό τρόπο αφήγησης με πολλά φλας μπακ. Σε αυτό συμβάλλει το αξιοζήλευτο μοντάζ της που χτίζει την αγωνία μεθοδικά. Η φωτογραφία παραπέμπει περισσότερο σε ντοκιμαντέρ και δένει ιδανικά με την άσχημη αστική πραγματικότητα. Τέλος, το μελοδραματικό σάουντρακ με τα βιολιά που «κλαίνε» οδηγούν στην τελική αποθέωση της τραγωδίας που βιώνει ο αδύναμος αλλά γεμάτος ελπίδα πρωταγωνιστής.

Capernaum
Πηγή εικόνας: athinorama.gr

Η ταινία μπορεί να κατηγορήθηκε για τις δήθεν λαϊκίστικες συμπεριφορές της να εκμαιεύσει συναισθήματα, αλλά αυτό δεν είναι αναγκαστικά αλήθεια ή έστω μια κακή αλήθεια.

Είναι μια σκληρή ταινία, έκκληση απέναντι στην φιλεύσπλαχνη, αλλά αδιάφορη Δύση.

Πετυχαίνει, λοιπόν, τον σκοπό της αν και χάνει τις ισορροπίες αλλά δίνει έμφαση στην συναισθηματική φύση του ανθρώπου. Όπως και να έχει, αποτελεί μια ταινία ορόσημο για τον διεθνή κινηματογράφο και συγκαταλέγεται εύκολα στις καλύτερες ταινίες της προηγούμενης χρονιάς.

Με λένε Γιώργο και σπουδάζω στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Στον ελεύθερο μου χρόνο ασχολούμαι με διάφορα καλλιτεχνικά πρότζεκτ και αρθρογραφώ. Επίσης, πηγαίνω σινεμά τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Μοναδικός μου σκοπός είναι να γράφω πράγματα που θα σου μείνουν!

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

10 (όχι τόσο κλισέ) χριστουγεννιάτικες ρομαντικές ταινίες

Όχι, δεν είναι μια ακόμα λίστα που θα σού προτείνει το Love Actually και το…

Κινηματογράφος

Avatar: Fire and Ash – H Πανδώρα ξανα στις φλόγες

Ο James Cameron επιστρέφει στην Πανδώρα με το Avatar: Fire and Ash, την τρίτη ταινία…

Κινηματογράφος

Ο Μάρτιν Σκορσέζε προτείνει 12 αγαπημένες του ταινίες

Ο αγαπημένος μας Μάρτιν Σκορσέζε μοιράζεται μαζί μας 12 ταινίες που αποκαλύπτουν τις επιρροές, τις…

Κινηματογράφος

Prisoners (2013) – Jake Gyllenhaal και Hugh Jackman στη κόψη της ηθικής

Ένα από τα πιο συνεκτικά και απαιτητικά σύγχρονα θρίλερ – Το Prisoners του Denis Villeneuve…

Κινηματογράφος

Vivre Sa Vie (1962): Το πραγματικό αριστούργημα του Γκοντάρ

Χωρισμένο σε 12 κεφάλαια, το Vivre Sa Vie βάζει τον χαρακτήρα στο μικροσκόπιο, μιλά ανοιχτά…

Κινηματογράφος

Τα Χρονικά της Νάρνια: 20 χρόνια μετά

Πριν από 20 χρόνια, Τα Χρονικά της Νάρνια έγιναν κομμάτι της παιδικής μας ηλικίας και…

Κινηματογράφος

Ρόουζ εναντίον Ρόουζ – Μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος!

Οι Ρόουζ επιστρέφουν πιο αιχμηροί, πιο αθυρόστομοι και πιο Βρετανοί από ποτέ, με την Olivia…