Ενώ ο ζάμπλουτος Richard Gere στο «Pretty Woman» ερωτεύτηκε την «αλήτισσα» Roberts, η «λαίδη» με την σειρά της τον δικό της «αλήτη», ο Paul του «Breakfast at Tiffany’s» την Holly Golightly και η λίστα συνεχίζεται, ο Robert του «Death Walks on High Heels», ένας εύπορος οφθαλμίατρος, ερωτεύεται μια αισθησιακή Γαλλίδα στριπτιζέζ ονόματι Nicole και δεν χρονοτριβεί να την γνωρίσει και στο χωριό του. Η Nicole, κατατρεγμένη από έναν ανώμαλο που την παρενοχλεί τηλεφωνικά και απειλεί πως θα την σκοτώσει ζητώντας ως αντάλλαγμα την αποκάλυψη της κρυψώνας των πολύτιμων διαμαντιών που της άφησε «προίκα» ο θανών πατέρας της, ξακουστός ληστής των ημερών του, βρίσκει σύντομα σωτήρα και ταυτόχρονα τον έρωτα.
Αρχικά υποψιάζεται τον σύντροφό της, βρίσκοντας στο ντουλάπι του φακούς επαφής στο χαρακτηριστικό χρώμα των ματιών του δράστη, που ήταν και το μοναδικό μέρος του σώματός του που μπόρεσε να δει. Έπειτα από την σοκαριστική ανακάλυψη στο διαμέρισμα του αγαπημένου της, καταφεύγει γρήγορα στην «αγκαλιά» του γοητευτικού πελάτη του κέντρου στο οποίο εργάζεται, που εδώ και μέρες προσπαθεί να την προσεγγίσει ερωτικά, παρ’ ότι στην αρχή δεν μπορεί να πει πως της «γέμιζε» το μάτι…
Είναι αρκετές οι φορές που το λονδρέζικο τοπίο πρωταγωνίστησε στα λατρεμένα ιταλικά gialli της δεκαετίας, αλλά η αγγλική εξοχή σπανίζει σε ταινίες του είδους. Μια απόμερη οπτασία στο πουθενά της Αγγλίας, όπου κατοικούν μόνο λίγοι και εκλεκτοί, δυσκολευόμενοι να αποδεχτούν τους νέους επισκέπτες του τόπου τους, καθ’ ότι ως γνωστόν, ενώ η έκτασή της είναι υπεραρκετή για να τους χωρέσει όλους, τελικά καταλήγουν να είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Στο μεταξύ, ο δολοφόνος άλλοτε αποκαλύπτει μόνο τα μάτια του, ενώ άλλοτε τις εντυπωσιακές του, αστραφτερές μπότες και τίποτα, μα τίποτα που ενδεχομένως να αποτελεί στοιχείο για την ταυτότητά του. Όπως και να’ χει είναι σίγουρα ένας από τους πιο στιλάτους κινηματογραφικούς δολοφόνους που εμφανίστηκαν ποτέ, αφού στο «Death Walks on High Heels» (με τον αγγλικό τίτλο: «Death Stalks on High Heels», να σαμποτάρει δικαίως την εκδοχή του ιταλικού), ο «θάνατος» περπατά πάντοτε με στιλ.
Ο Paul, όπως ισχυρίζεται, συνήθιζε να ρωτάει τα πάντα για τους ανθρώπους, πράγμα που έπαψε πλέον να κάνει καθώς οι ερωτήσεις, αυτομάτως, οδηγούν στις απαντήσεις και οι απαντήσεις, κατ’ επέκταση, σε απογοητεύσεις, μοιάζοντας βαθιά πικραμένος από αυτή την έκφανση της ζωής. Η Nicole από την άλλη, φαίνεται να μην ρώτησε ποτέ το παραμικρό, γιατί, ίσως, το μυστήριο να αποτελούσε περισσότερο ζητούμενο για εκείνη απ’ ότι η αλήθεια. Οριακά δεν γνωρίζει καν που της άφησε ο πατέρας της την πολύτιμη παρακαταθήκη του.
Ο Luciano Ercoli, διάσημος για τις ταινίες, «Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion» και «Death Walks at Midnight», διασχίζοντας τα μονοπάτια του giallo και της κωμωδίας κατά την σύντομη σκηνοθετική του καριέρα, στο «Death Walks on High Heels» του ’71, συνεργάζεται για μια ακόμη φορά με την Ισπανίδα σύζυγό του, Nieves Navarro. Μαζί, «ένωσαν» εκ νέου τις καλλιτεχνικές τους δυνάμεις, δημιουργού-πρωταγωνιστή, όπως και στα περισσότερα από τα διάσημα έργα που απαρτίζουν την φιλμογραφία του, ενώ έως και τον θάνατο του Ercoli το 2015, συμπλήρωσαν σαράντα τρία ολόκληρα χρόνια γάμου.
Κατά την μικρή του «giallo» διαδρομή, ο Ercoli κινήθηκε στα φανταχτερά κίτρινα και κόκκινα χρώματα του υποείδους και συνέβαλλε με τον δικό του, εξίσου, σημαντικό τρόπο στην ανηφορική εξέλιξή του. Από την παλέτα του δεν λείπει ούτε ο διάχυτος αισθησιασμός αλλά ούτε και οι χαρακτηριστικοί μουσικοί ρυθμοί, εν προκειμένω του Stelvio Cipriani, στους οποίους «πατάει» με φινέτσα ο δολοφόνος του, σαν να κάνει κυριολεκτικά πασαρέλα, μαθαίνοντάς μας από την αρχή τις έννοιες: μόδα, μυστήριο αλλά και το πως να τρως με χάρη… ένα ψάρι!
Δείτε το trailer της ταινίας «Death Walks On High Heels» εδώ: