Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Όσκαρ 2025: Οι θρίαμβοι και τα σνομπ της Ακαδημίας

Όσκαρ
Πηγή εικόνας: Forbes.com

Η 97η τελετή απονομής των Βραβείων Όσκαρ πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαρτίου 2025 στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, με τον Κόναν Ο’Μπράιεν να αναλαμβάνει τον ρόλο του οικοδεσπότη. Η φετινή απονομή χαρακτηρίστηκε από εντυπωσιακές εμφανίσεις, συναισθηματικές ομιλίες και έναν αναπάντεχο θρίαμβο της ταινίας Anora”  του Σον Μπέικερ, που απέσπασε πέντε βραβεία, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας.

Τα μεγάλα βραβεία της βραδιάς

Η Μάικι Μάντισον κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο “Anora”, ενώ ο Άντριεν Μπρόντι απέσπασε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο The Brutalist”. Στην κατηγορία Β’ Ρόλων, ξεχώρισαν η Ζόι Σαλντάνα (Emilia Pérez) και ο Κίερεν Κάλκιν (A Real Pain).

Στις τεχνικές κατηγορίες, το Dune: Part Two” κέρδισε τα βραβεία Ήχου και Οπτικών Εφέ, ενώ το Wicked”  διακρίθηκε για τον Σχεδιασμό Παραγωγής και τα Κοστούμια. Το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας πήγε στο I’m Still Here” από τη Βραζιλία, ενώ η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήρθε στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. Το “Flow” από τη Λετονία απέσπασε το βραβείο, αποδεικνύοντας πως δεν χρειάζονται τεράστια budgets και μεγάλοι στούντιο για να δημιουργηθεί μια αξέχαστη ταινία, βάζοντας κάτω μεγάλους κολοσσούς του animation.

Όσκαρ
Πηγή εικόνας: npr.com

Αξιοσημείωτες στιγμές και εκπλήξεις

Μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές της βραδιάς ήταν η νίκη του Πολ Ταζγουέλ για τον Σχεδιασμό Κοστουμιών στο “Wicked”, καθιστώντας τον τον πρώτο μαύρο άνδρα που κερδίζει σε αυτή την κατηγορία.

Επίσης, οι περσινοί νικητές, όπως η Έμα Στόουν και ο Κίλιαν Μέρφι, επέστρεψαν στη σκηνή για να παρουσιάσουν βραβεία, δημιουργώντας έναν συμβολικό σύνδεσμο μεταξύ της κινηματογραφικής ιστορίας και του παρόντος.

Παράλληλα, δεν είναι λίγες οι φορές που η Ακαδημία σνομπάρει ταινίες ή ερμηνείες που έχουν αγαπηθεί από το κοινό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα φέτος ήταν η Ντέμι Μουρ για την ερμηνεία της στο “Substance”, η οποία θεωρούνταν φαβορί για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, όμως τελικά δεν κατάφερε να κερδίσει.

Αυτή η παράδοση της Ακαδημίας να αγνοεί ταινίες ή ερμηνείες που λατρεύει το κοινό έχει μακρά ιστορία. Ένα από τα πιο διάσημα παραδείγματα είναι το “Mulholland Drive”  του Ντέιβιντ Λιντς, το οποίο το 2001 δεν έλαβε υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία, παρά το γεγονός ότι θεωρείται μία από τις κορυφαίες ταινίες του 21ου αιώνα. Αντίστοιχα, το “The Dark Knight”  το 2008 έμεινε εκτός της κατηγορίας Καλύτερης Ταινίας, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη αντίδραση απο το κοινό.

Ένα βήμα μπροστά για τον κινηματογράφο

Η φετινή απονομή των Όσκαρ επιβεβαίωσε τη συνεχή εξέλιξη του κινηματογράφου, τιμώντας ποικίλα είδη, νέες κινηματογραφικές φωνές και ερμηνείες που άφησαν το στίγμα τους. Η νίκη του “Anora”  αποδεικνύει ότι το ανεξάρτητο σινεμά μπορεί να θριαμβεύσει απέναντι στις μεγάλες παραγωγές του Χόλιγουντ, ενώ οι βραβεύσεις σε διεθνείς δημιουργούς δείχνουν τη διεύρυνση της παγκόσμιας κινηματογραφικής σκηνής.

Παρά τις όποιες παραλείψεις και “αδικίες”, τα Όσκαρ παραμένουν ο σημαντικότερος θεσμός βράβευσης στην κινηματογραφική βιομηχανία. Οι διαχρονικές διαμάχες για τις επιλογές της Ακαδημίας απλώς αποδεικνύουν πόσο παθιασμένο είναι το κοινό με τον κινηματογράφο, και η συζήτηση για τις ταινίες που άξιζαν περισσότερα βραβεία θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

Με ένα μείγμα από συγκίνηση, εκπλήξεις και λαμπερές εμφανίσεις, τα Όσκαρ 2025 σίγουρα θα μείνουν αξέχαστα.

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Το Black Phone 2 πιο πολύ κουράζει…παρά τρομάζει

Το The Black Phone 2 μιμείται μάλλον αποτυχημένα τη στοιχειωτική ατμόσφαιρα της πρώτης ταινίας, δοκιμάζοντας…

Κινηματογράφος

5 σκηνές αυτοσχεδιασμού που παρέμειναν στη ταινία

Σινεμά χωρίς σενάριο γίνεται; Όχι ακριβώς, αλλά μερικές φορές οι πιο αξέχαστες στιγμές γεννήθηκαν από…

Κινηματογράφος

3 ελληνικά διαμαντάκια στο TIFF66

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (TIFF66) είχε μια ενέργεια περίεργη, σχεδόν χαοτική. Ήταν μια γιορτή…

Κινηματογράφος

The Panic in Needle Park: Η καταθλιπτική πλευρά της ζωής

Το The Panic in Needle Park είναι μια αμερικανική δραματική ταινία του 1971, σε σκηνοθεσία…

Κινηματογράφος

La Chinoise: Όταν ο Godard συναντά Mao, Brecht και Dostoevsky

Το La Chinoise του Jean-Luc Godard αποτελεί μια από τις πιο αμφιλεγόμενες και απαιτητικές ταινίες…

Κινηματογράφος

38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου!

Το 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου έρχεται δυναμικά στην Αθήνα από 20 έως 26 Νοεμβρίου 2025,…

Κινηματογράφος

Η πιο ανθρώπινη εκδοχή του Frankenstein από τον Guillermo del Toro

Με το Frankenstein ο Guillermo del Toro επιχειρεί κάτι που λίγοι σκηνοθέτες θα τολμούσαν: να…