Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

“The Interpreter”: Ένα γλυκόπικρο road movie

The Interpreter

Το “The Interpreter”, αποτελεί δίκαια έναν εκπρόσωπο του ευρωπαϊκού λιτού κινηματογράφου. Έχοντας ως βάση μια καλή σεναριακή ιδέα και χτίζοντας καλά το πρωταγωνιστικό δίδυμο, δημιουργεί ένα τελικό αποτέλεσμα που δεν εντυπωσιάζει, αλλά ούτε απογοητεύει. Ο Martin Sulík, δημιουργεί ένα γλυκόπικρο road movie, που ισορροπεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Η καλή φωτογραφία και το απολαυστικό σάουντρακ- που ίσως χρησιμοποιήθηκε υπερβολικά- συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα. Η ταινία αποτέλεσε την πρόταση της Σλοβακίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Επίσης, προβλήθηκε στο φεστιβάλ του Βερολίνου.

Ένας ηλικιωμένος μεταφραστής, ταξιδεύει από την Σλοβακία στην Βιέννη. Μοναδικός του σκοπός είναι να πάρει εκδίκηση από τον ναζί, που σκότωσε τους Εβραίους γονείς του στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Εκεί, θα βρει τον γιο του στρατιωτικού ο οποίος φαίνεται να μην γνωρίζει το μέγεθος των εγκλημάτων που είχε διαπράξει ο πατέρας του. Οι δύο τους, θα ταξιδέψουν μαζί αναζητώντας ο καθένας στοιχεία για το παρελθόν τους. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού, θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες που θα τους φέρουν πιο κοντά, δημιουργώντας μια ουσιαστική φιλία.

The Interpreter
Πηγή εικόνας: variety.com

Το “The Interpreter”, όπως και οι περισσότερες ταινίες του είδους, βασίζεται στις αντιθέσεις. Η σημαντικότερη από αυτές είναι οι άκρως διαφορετικοί χαρακτήρες. Από την μία, ο εγωιστής και δύστροπος μεταφραστής και από την άλλη ο γλεντζές και πλακατζής συνοδοιπόρος του. Οι δύο ηθοποιοί παίζουν υποδειγματικά και βοηθούν την ταινία να βρει την ταυτότητά της. Έτσι , ο θεατής φτάνει στο συμπέρασμα ότι οι δύο φαινομενικά αντίθετοι άνθρωποι είναι ίδιοι. Είναι ίδιοι, γιατί έχουν στιγματιστεί σε όλη την διάρκεια της ζωής τους. Ο πρώτος, εξαιτίας των πολιτικών του πεποιθήσεων και της καταγωγής του και ο δεύτερος, επειδή είναι γιος ενός επαγγελματία δολοφόνου.

Όντας τεχνικά άρτια, καταφέρνει έχοντας μηδενικό μπάτζετ ένα καλό αποτέλεσμα. Από τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς, μέχρι την ομάδα παραγωγής γίνεται αντιληπτό ότι έχει γίνει επαγγελματική δουλεία. Αυτά που προσωπικά εκτίμησα στο “The Interpreter” ήταν δύο πράγματα. Το πρώτο είναι η ικανότητα της να «μεταφέρεται» εξαιρετικά από την κωμωδία στο δράμα και το αντίθετο. Μια διαδικασία που μόνο εύκολη δεν είναι, αλλά ανταπεξήλθε χωρίς δυσκολίες και μάλιστα πάνω σ’ ένα λεπτό θέμα, όπως η γενοκτονία των Εβραίων. Το δεύτερο είναι , οι ιδιαίτεροι συμβολισμοί και οι μεταφορές που χρησιμοποιήθηκαν. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, η σκηνή στην πισίνα, όπου οι δύο άντρες συνομιλούν στο ομιχλώδες τοπίο, ενώ από πίσω τους δύο κοπέλες κάνουν συγχρονισμένη κολύμβηση.

The Interpreter
Πηγή εικόνας: film.festivalfinale.cz

Τέλος, η ταινία θίγει πετυχημένα πολλά κοινωνικοπολιτικά προβλήματα. Από τον καθημερινό ρατσισμό και το χάσμα γενεών ως τον πόλεμο στην Ουκρανία και τους κύκλους της Ιστορίας. Χρησιμοποιεί κατάλληλα την ταλαιπωρημένη και διχασμένη κεντρική Ευρώπη. Παρουσιάζει κοινωνίες που έχουν αποπροσανατολιστεί και δυσκολεύονται να βρουν τον δρόμο τους. Παράλληλα, με μια ενδιαφέρουσα αφηγηματική τεχνική, καταδικάζει άμεσα και έμμεσα το μίσος απ’ όπου και αν αυτό προέρχεται.

Με λένε Γιώργο και σπουδάζω στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Στον ελεύθερο μου χρόνο ασχολούμαι με διάφορα καλλιτεχνικά πρότζεκτ και αρθρογραφώ. Επίσης, πηγαίνω σινεμά τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Μοναδικός μου σκοπός είναι να γράφω πράγματα που θα σου μείνουν!

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Bugonia – Ο Λάνθιμος είναι δικαίως αγανακτισμένος

Ο Λάνθιμος στήνει ένα σκοτεινό παραμύθι για τη συντέλεια του κόσμου και την αυτοκαταστροφική φύση…

Κινηματογράφος

Το Black Phone 2 πιο πολύ κουράζει…παρά τρομάζει

Το The Black Phone 2 μιμείται μάλλον αποτυχημένα τη στοιχειωτική ατμόσφαιρα της πρώτης ταινίας, δοκιμάζοντας…

Κινηματογράφος

5 σκηνές αυτοσχεδιασμού που παρέμειναν στη ταινία

Σινεμά χωρίς σενάριο γίνεται; Όχι ακριβώς, αλλά μερικές φορές οι πιο αξέχαστες στιγμές γεννήθηκαν από…

Κινηματογράφος

3 ελληνικά διαμαντάκια στο TIFF66

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (TIFF66) είχε μια ενέργεια περίεργη, σχεδόν χαοτική. Ήταν μια γιορτή…

Κινηματογράφος

The Panic in Needle Park: Η καταθλιπτική πλευρά της ζωής

Το The Panic in Needle Park είναι μια αμερικανική δραματική ταινία του 1971, σε σκηνοθεσία…

Κινηματογράφος

La Chinoise: Όταν ο Godard συναντά Mao, Brecht και Dostoevsky

Το La Chinoise του Jean-Luc Godard αποτελεί μια από τις πιο αμφιλεγόμενες και απαιτητικές ταινίες…

Κινηματογράφος

38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου!

Το 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου έρχεται δυναμικά στην Αθήνα από 20 έως 26 Νοεμβρίου 2025,…