Παλιός Ελληνικός Κινηματογράφος: Τρία μεγάλα αστέρια του

8 Φεβρουαρίου 2019

παλιός ελληνικός κινηματογράφος

Ο παλιός Ελληνικός Κινηματογράφος έχει αφήσει μία τεράστια πολιτισμική κληρονομιά στην χώρα μας. Ταινίες μίας άλλης εποχής, ακόμα και μετά από τόσες δεκαετίες, μας κάνουν παρέα και μας προσφέρουν άφθονο γέλιο. Άνθρωποι μίας άλλης γενιάς, μίας άλλης εποχής, μίας μεταπολεμικής Ελλάδας, που ήλπιζε και πάλευε για ένα καλύτερο αύριο, παίζουν στις οθόνες μας και μας ταξιδεύουν στο παρελθόν. Ακόμη και σήμερα, οι νέες γενιές, που δεν μεγάλωσαν στην χρυσή εποχή του παλιού Ελληνικού Κινηματογράφου, γνωρίζουν τους σταρ της οθόνης και τις ατάκες τους και έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μία άλλη Ελλάδα μέσω της έβδομης τέχνης.

Σε αυτό το άρθρο, θα θυμηθούμε κάποιους από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς, που ξεχώρισαν από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.

Λάμπρος Κωνσταντάρας

Advertising

Advertisements
Ad 14
Παλιός Ελληνικός Κινηματογράφος
Πηγή εικόνας: mixanitouxronou.gr

Ο Λάμπρος, το λαμπρό αστέρι, που αγαπήθηκε από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο γεννήθηκε στις 13 Μαρτίου 1913 στο Κολωνάκι. Μικρός ασχολήθηκε με το ποδόσφαιρο ως τερματοφύλακας και με τον στίβο σε αγωνίσματα ταχύτητας. Στη συνέχεια, πήγε στην Γαλλία για να σπουδάσει χρυσοχοΐα με σκοπό να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση. Τελικά, όμως παράτησε τις σπουδές του και έκανε διάφορες δουλειές, μέχρι που τον ανακάλυψε ο  Γάλλος σκηνοθέτης Λουί Ζουβέ. Έπαιξε ως κομπάρσος σε μία θεατρική παράσταση και σπούδασε ηθοποιός στο θέατρο “Ατενέ”. Το 1938 επέστρεψε στην Ελλάδα και ξεκίνησε την λαμπρή καριέρα του ως ηθοποιός.  Έπαιξε στο ελληνικό θέατρο για 40 χρόνια και συμμετείχε σε 191 ταινίες. Πολλές ταινίες του και ατάκες του είναι ιδιαίτερα γνωστές, όπως Τι 30, τι 40, τι 50, Υπάρχει και Φιλότιμο, Κάτι κουρασμένα παλικάρια, κ.ά. Οι ερμηνείες του ήταν σπουδαίες ακόμα και σε μη πρωταγωνιστικούς ρόλους, ενώ ξεχώριζε για τον αυτοσαρκαστικό λόγο του με αμίμητες γκριμάτσες, μορφασμούς και ανάλογες χειρονομίες. Η φυσιογνωμία του δεν γίνεται λοιπόν, να μην συνδεθεί άρρηκτα με τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.

Διαβάστε επίσης  Diamonds in the Night Sky: Όταν η τζαζ μπήκε στα αθηναϊκά σπίτια

Θανάσης Βέγγος

Παλιός Ελληνικός Κινηματογράφος
Πηγή εικόνας: filmfestival.gr

Το φαινόμενο Βέγγος αποτέλεσε ένα ξεχωριστό κομμάτι του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου και της κωμωδίας. Ο Έλληνας κωμικός γεννήθηκε στις 27 Μαΐου 1926 στον Πειραιά και ήταν μοναχοπαίδι. Ο πατέρας του ήταν δημόσιος υπάλληλος και ήρωας της αντίστασης. Λόγω των πολιτικών του φρονημάτων  έχασε την δουλειά του, πράγμα που προκάλεσε οικονομικά προβλήματα στην οικογένεια του. Έτσι, ο Θανάσης Βέγγος από μικρός δούλευε στο μεροκάματο και έκανε μικροθελήματα στην γειτονιά.  Για δύο χρόνια (1943-1950) εξορίστηκε στην Μακρόνησο, όπου γνώρισε τον μετέπειτα σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο. Αυτή η γνωριμία στάθηκε η αφορμή για να ξεκινήσει η καριέρα του ως ηθοποιός στην ταινία Μαγική Πόλη του Κούνδουρου το 1954. Αρχικά ερμήνευε μικρούς ρόλους μέχρι το 1962, όπου γνωρίστηκε με τον  σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη, που ανέδειξε το χειμαρρώδες κωμικό ταλέντο του, ερμηνεύοντας πολλές φορές τον ρόλο του νευρικού και αεικίνητου τύπου. Ο Βέγγος αγαπήθηκε από το ελληνικό κοινό, γιατί παρουσίαζε τον μέσο Έλληνα μέσα από έναν ολοκληρωμένο κινηματογραφικό χαρακτήρα ενός φουκαρά, κυνηγημένου, πολυμήχανου, φτωχού, τίμιου, γκαφατζή ήρωα που δεν σταμάταγε ποτέ να τρέχει!

Γεωργία Βασιλειάδου

Advertising

Παλιός Ελληνικός Κινηματογράφος
Πηγή εικόνας: newsbomb.gr

Η πιο αγαπημένη Ελληνίδα κωμικός, που έχει μείνει ως η πιο “όμορφη άσχημη” στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και την ιστορία του. Γεννήθηκε ως Γεωργία Αθανασίου στις 1 Ιανουαρίου 1897 στην Κυψέλη, σε μία οικογένεια με δέκα παιδιά. Άφησε το σχολείο, για να εργαστεί και να βοηθήσει οικονομικά την οικογένεια της, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα της. Την πρώτη της καλλιτεχνική εμφάνιση έκανε το 1922 ως μέλος της χορωδίας του Θεάτρου Ολύμπια. Στη συνέχεια εργάστηκε σε πολλές όπερες και θεατρικές παραστάσεις διαφόρων ειδών ερμηνεύοντας πολλούς διαφορετικούς ρόλους. Ο Αλέκος Σακελάριος είδε πάνω της τα χαρακτηριστικά που χρειαζόταν για έναν ρόλο στη θεατρική παράσταση Τα κορίτσια της παντρειάς κι έτσι άρχισε η απογείωση της με μεγάλες θεατρικές και κινηματογραφικές επιτυχίες. Έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό, παίζοντας εκπληκτικά σε τρεις διαδοχικές ταινίες της Φίνος Φιλμ: Ο Γρουσούζης, Η Ωραία των Αθηνών και Η Καφετζού και με την ταινία Η Θεία από το Σικάγο η Βασιλειάδου κυριολεκτικά αποθεώνεται από το ελληνικό κοινό. Ένα τεράστιο ταλέντο, που μπορούσε να ερμηνεύσει με μοναδικό τρόπο τον κάθε ρόλο, πρόσφερε πολλά με τους ρόλους και τις χαρακτηριστικές ατάκες της, κάνοντας μοναδική τη συμβολή της στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.

Διαβάστε επίσης  Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς: Ένα κινηματογραφικό τραγούδι της εποχής μας

ΠΗΓΕΣ:

  • finosfilm.com
  • el.wikipedia.org

Πιστεύω πως η ζωή είναι αγάπη, είναι τέχνη, είναι άθλημα!
Όπως και στην αγάπη, έτσι και στην ζωή ως άνθρωποι μαθαίνουμε να μοιραζόμαστε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον, να παίρνουμε και να δίνουμε, να εμπνέουμε και να εμπνεόμαστε.
Όπως και στην τέχνη, έτσι και στην ζωή γινόμαστε δημιουργοί και οραματιζόμαστε κάτι καλύτερο δημιουργώντας όλοι μαζί αυτό, που λέμε πολιτισμό.
Όπως και τα αθλήματα, έτσι και η ζωή είναι ένας ατέλειωτος αγώνας και για να επιβιώσουμε το μόνο, που χρειαζόμαστε είναι η αγάπη μεταξύ όλων των ανθρώπων.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Γουίνγκς Χάουζερ, ένας “σκληρός’ χαρακτήρας!

Ο Γουίνγκς Χάουζερ ήταν μια εμβληματική φιγούρα στο κινηματογραφικό και

Πλασματική διαταραχή: Ορισμός και διαγνωστικά κριτήρια

Το παρόν άρθρο Το παρόν άρθρο, με τίτλο Πλασματική διαταραχή: Ορισμός