«What Have Τhey Done to Your Daughters?» – Μια επαναστατική ματιά στους φόνους των ιταλικών gialli

What Have They Done to Your Daughters?
Πηγή εικόνας: primevideo.com

Όπως πολλοί συνάδελφοί του, ο Massimo Dallamano πριν καταπιαστεί με το σινεμά μυστηρίου, έκανε το σκηνοθετικό του μπάσιμο σε μια ταινία western με τίτλο «Bandidos» στα τέλη της δεκαετίας του ‘60. Το ‘72 σκηνοθετεί και συνεισφέρει στο σενάριο του ανατριχιαστικού «What Have You Done to Solange?», που ακολουθεί τα βήματα του giallo κινηματογράφου ενώ ταυτόχρονα «σπάει», αν όχι τους κανόνες του, τα στερεότυπα που περικλείουν τον όρο του. Από το πρώτο του (και μόνο) έργο του είδους αυτού, αντιλαμβανόμαστε πως έχει βλέψεις για κάτι μεγάλο και διαφορετικό από ό,τι μας είχε συνηθίσει ο ιταλικός genre κινηματογράφος μέχρι τότε. Ο θάνατος δεν είναι πια τόσο ελκυστικός, τόσο λαμπερός και τα σκηνικά και οι γοητευτικές χρωματικές συνθέσεις, ποσώς έχουν σημασία, όσο το πηδάλιο παίρνει η εξέλιξη της πλοκής, οι χαρακτήρες και το σασπένς με έναν πιο… αμερικάνικο τρόπο!

What Have They Done to Your Daughters?
Πηγή εικόνας: imdb.com

Δυο χρόνια αργότερα, κυκλοφορεί το «What Have You Done to Solange?» ή αλλιώς «La polizia chiede aiuto» («Η αστυνομία ζητά βοήθεια») με τον ιταλικό τίτλο να επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά πως ο αμερικάνικος μεταφρασμένος τίτλος δεν έχει απολύτως τίποτα να προσφέρει στην υπόσταση του φιλμ. Η «αβοήθητη» αστυνομία λοιπόν, ερευνά τον θάνατο μιας μαθήτριας σχολείου θηλέων, εισχωρώντας ολοένα και βαθύτερα στον κόσμο των εφήβων συμμαθητριών της και τα μυστικά τους που δεν αρμόζουν σε παιδιά της ηλικίας τους. Όσο ο φόνος φαντάζει τερατώδης για ένα τόσο νεαρό κορίτσι με μια τόσο απλή ζωή, αυτά που κρύβουν όταν βγάζουν τη σχολική στολή και τη μάσκα της αθωότητας, αποδεικνύουν πως το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι νόμιζαν οι αρχές. Σε μια εκ βαθέων έρευνα, αποκαλύπτεται πως κάποιος από το περιβάλλον τους εξέδιδε τα κορίτσια και πλέον ο φόβος των ντετέκτιβ που έχουν αναλάβει την υπόθεση έγκειται στο αν πρόκειται για πάνω από έναν άνθρωπο που εμπλέκεται στην ιστορία και αν μπορεί να εντοπιστεί λόγω της υψηλής του θέσης. Έπειτα, γιατί όλοι διστάζουν να μιλήσουν; Ποιος είναι αυτός που πραγματικά φοβούνται; Παράλληλα, ο φονιάς (όποιος κι αν είναι) περιφέρεται ελεύθερος και σπέρνει τον τρόμο κάνοντας κι άλλα εγκλήματα στο διάβα του.

What Have They Done to Your Daughters?
Πηγή εικόνας: imdb.com

Τον ρόλο των ερευνητών της υπόθεσης της αδικοχαμένης μαθήτριας στο «What Have Τhey Done to Your Daughters?» παίρνουν ο Silvestri και η Vittoria, χαρακτήρες που υποδύονται δύο φρέσκα και ενδιαφέροντα πρόσωπα στο είδος, ο αέρινος Claudio Cassinelli και η αινιγματική Giovanna Ralli. Η υπόθεση -σύμφωνα με τα περισσότερα αρσενικά του χώρου- δεν αρμόζει σε μια γυναίκα. Είναι φρικτή, απάνθρωπη και ιδιαίτερα σοκαριστική καθώς σχετίζεται με ένα έφηβο κορίτσι. Όμως λίγο το μητρικό της ένστικτο, παρ’ ότι δεν έχει δικά της παιδιά, λίγο η στήριξη του Silvestri, που δεν αμφέβαλλε λεπτό για εκείνη και πολύ από την υποβόσκουσα δύναμη που τη βοηθούν να κάνει αυτό το επάγγελμα και να υποστηρίξει τη θέση και τον εαυτό της ανάμεσα σε δυναμικούς άντρες που επιχειρούν με κάθε τρόπο να την βγάλουν από το προσκήνιο, ωθούν την Vittoria να ασχοληθεί περαιτέρω και τώρα πιο δυναμικά με την διερεύνηση της δολοφονίας. Στο φόντο, ηρωικές σκηνές με επική μουσική υπόκρουση κυνηγητού και έρευνας από την αστυνομία, δείχνοντας πως όλη η πόλη πλέον έχει πάρει αυτό τον θάνατο προσωπικά.

Πηγή εικόνας: imdb.com

Με αυτήν ακριβώς τη στάση και την προσήλωση χειρίζεται και ο Dallamano το σενάριο (σε συνεργασία με τον Ettore Sanzò) και τη σκηνοθεσία του «What Have Τhey Done to Your Daughters?». Με τον πρέποντα σεβασμό και σοβαρότητα απέναντι στο θάνατο και την εγκληματικότητα, θέτει τη δεύτερη ως ένα βαρυσήμαντο πρόβλημα της κοινωνίας της τότε Ιταλίας. Εξαφανίσεις, πορνεία, φόνοι… Πρέπει επιτέλους να πάρουμε το ζήτημα στα σοβαρά και να μην κλείνουμε τα μάτια στην κατιούσα ενός κόσμου που έχει γαλουχηθεί να ζει μέσα στη φθορά και να στέκεται με σταυρωμένα τα χέρια. Κάτι τέτοιο θέλησε να πετύχει και το πρωταγωνιστικό δίδυμο μα και ο Dallamano, στο σύντομο αλλά με κύρος έργο του. Δυστυχώς όμως λόγω του απότομου θανάτου του από αυτοκινητιστικό δυστύχημα το ‘76, δεν του επετράπη να δείξει ό,τι ήθελε στο έπακρο. Ίσως να έφυγε νωρίς, μα αυτό συμβαίνει άλλωστε στους περισσότερους επαναστάτες. Και ο ίδιος, ήταν σίγουρα ένας από αυτούς!

Advertising

Advertisements
Ad 14

Δείτε το trailer της ταινίας εδώ:

Περισσότερα από τη στήλη: Κινηματογράφος

Κινηματογράφος

Taxi Driver – Το ψυχογράφημα της αποξένωσης μέσα από το βλέμμα του Σκορσέζε

«Taxi Driver» (1976) , η ταινία-καταβύθιση στην ψυχή ενός ανθρώπου που νιώθει αποκομμένος από τον…

Κινηματογράφος

50 Ξένες ταινίες για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Κάθε Οκτώβριο, το ίντερνετ γεμίζει από λίστες ταινιών τρόμου. Όλοι βλέπουν φαντάσματα, ζόμπι και κάνουν…

Κινηματογράφος

October Sky: Νοσταλγία και έμπνευση

Το October Sky είναι μία αμερικανική βιογραφική ταινία του 1999, σε σκηνοθεσία του Joe Johnston…

Κινηματογράφος

Ο Λύκος της Wall Street: Η αχαλίνωτη απληστία μέσα από το βλέμμα του Σκορσέζε

Ο «Λύκος της Wall Street» δεν είναι απλώς μια βιογραφική ταινία για έναν πολυεκατομμυριούχο απατεώνα·…

Κινηματογράφος

One Battle After Another – Όταν η επανάσταση αποτυγχάνει (?)

Το «One Battle After Another» σηματοδοτεί την πιο πολιτική και ίσως πιο ώριμη στιγμή του…

Κινηματογράφος

Καπερναούμ (2018) – Μια ταινία για την παιδική οργή σ’ έναν κόσμο χωρίς ελπίδα

H ταινία «Καπερναούμ» της Ναντίν Λαμπακί δεν είναι απλώς ένα κοινωνικό δράμα· είναι μια ωμή…

Κινηματογράφος

Dracula (1992): Ο ιδανικός Δράκουλας του Coppola

Σε μια εποχή ξεχασμένων remake και άτονων διασκευών, το Dracula του Coppola εξακολουθεί να αποτελεί…