Τελικά πώς η μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook βοηθάει την επιχείρησή σας
Ανοίγεις την επιχείρησή σου. Έχεις ακούσει για το ότι οφείλεις να έχεις μια παρουσία στα social media και ειδικά στο facebook. «Facebook» σκέφτεσαι, «πόσο δύσκολο μπορεί να είναι;» Όντως ακολουθώντας τις αντίστοιχες οδηγίες μπορείς να στήσεις την σελίδα στο facebook σε λιγότερο από 5 λεπτά.
Η ευκολία αυτή όμως δεν σημαίνει απαραίτητα και επιτυχία.
Γίνονται πολλές συζητήσεις για το τί επηρεάζει την δημοφιλία μιας σελίδας. Η ουσία βρίσκεται στους αλγορίθμους. Ο αλγόριθμος edgerank μίλησε για την συνάφεια των πράξεων μας στην σελίδα. Η σχέση μεταξύ του περιεχομένου της σελίδας, την βαρύτητας της κάθε ανακοίνωσης (υπάρχει σχολιασμός, εντύπωση, κοινοποίηση;) καθώς και ο χρόνος που έχει γίνει η ανάρτηση (όσο πιο καινούργια, τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να φανεί στο χρονολόγιο των χρηστών) έχουν τον ρόλο τους.
Με τις νέες αλλαγές στον αλγόριθμο του facebook στο παιχνίδι μπαίνουν και η συσχέτιση μεταξύ των ενδιαφερομένων. Υπάρχει η τάση να ενοποιηθούν άνθρωποι με κοινά ενδιαφέροντα, να δημιουργούνται φυσικές αλληλεπιδράσεις και να ενεργοποιηθούν ομάδες με ίδια ενδιαφέροντα μέσω του σχηματισμού συγκεκριμένης ομάδας (group).
Ναι, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται. Για αυτό και η καλύτερη λύση είναι να αφεθεί το όλο εγχείρημα στα χέρια ειδικών.
Τι γίνεται σε περίπτωση όμως που μια/ένας επιχειρηματίας δεν έχει τον κατάλληλο προϋπολογισμό;
- Στήνει σχεδιαστικά το λογότυπο, και την σελίδα στο facebook βάσει προδιαγραφών. Ενα καλό εργαλείο είναι το https://www.canva.com/ Η απλότητα, και η αμεσότητα είναι λέξεις κλειδιά.
- Προσέχει πώς λειτουργούν σελίδες που έχουν ήδη μεγάλη επισκεψιμότητα και διακεκριμένο brand. Π.χ. https://www.facebook.com/Tiffany/ Μια εταιρεία που πουλάει κοσμήματα και έχει
9,923,284 ανθρώπους που έχουν πατήσει «Μου αρέσει» στην σελίδα, σίγουρα δεν έχει το αντίστοιχο πελατολόγιο. Σκοπός όμως είναι να γίνει ακόμα γνωστότερο το brand, και να έχει επαφή με το κοινό, γιατί πλέον δεν δημιουργεί αξία μόνο με το προϊόν αλλά με αυτά που πρεσβεύει και μπορούν να μοιραστούν. Η εν λόγω εταιρεία προσπαθεί να προσεγγίσει το νεανικό κοινό για αυτό και οι διαφημίσεις της πλέον έχουν ποπ και χιουμοριστικό χαρακτήρα πέραν των κλασικών. - Πριν γίνει μια ανάρτηση καλό είναι να γίνεται η εξής ερώτηση: «Τι αξία δίνω στην πελάτισσα/στον πελάτη;» Οι περισσότερες/οι επιχειρηματίες στήνοντας ένα εγχείρημα επιμένουν να δουν πώς θα ωφελήσει την επιχείρησή τους. Το θέμα είναι όμως ότι καμία επιχείρηση δεν ωφελείται όταν δεν μάθει να ωφελεί τους πελάτης της. Για αυτό και ένα άλλο στοιχείο που επηρεάζει την δημοφιλία είναι η διαφορετικότητα του περιεχομένου (φωτογραφία, βίντεο, άρθρο, ανάρτηση από άλλο μέσο)
- Καλό είναι να ελέγχονται τα στατιστικά της σελίδας και να αλλάζει το περιεχόμενο ανάλογα. Σε ένα διάστημα 6 μηνών μπορούν να υπάρξουν τα πρώτα στοιχεία που θα μας διευκολύνουν να δούμε πώς θα διαχειριστούμε κάποια πράγματα.
- Αφού γίνει έλεγχος των στατιστικών της σελίδας μπορεί να γίνει η επιλογή για το ποια ανάρτηση θα επιλέξουμε να συμπεριλάβουμε στην πληρωμένη διαφήμισή μας. Ενας έξυπνος τρόπος θα ήταν να ελιχθούμε ανάλογα με το ενδιαφέρον των πελατισσών/πελατών σε συνάρτηση με αυτό που θέλουμε να πετύχει η φίρμα μας.
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι οι σελίδες στο facebook δεν φέρνουν απαραίτητα περισσότερους πελάτες. Είναι ένα εργαλείο αναγνώρισης του brand και επίδειξης προϊόντων. Ωστόσο επειδή το σωστό μάρκετινγκ φέρνει τις πωλήσεις και πλέον το facebook κυριαρχεί στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων και μπορεί να λειτουργήσει σαν διαφήμιση από στόμα σε στόμα θεμιτό θα ήταν να δοθεί σε ειδικούς με την πρώτη ευκαιρία, όπως θα γινόταν με ένα οποιοδήποτε άλλο μέσο διαφήμισης.
Πηγή: https://blog.bufferapp.com/facebook-algorithm