Το reveal του Battlefield V επιστρέφει στα χαρακώματα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, και στο event που διεξήχθη μας δώθηκαν αρκετά νέα στοιχεία σχετικά με το πώς θα είναι ο επερχόμενος νέος τίτλος της EA DICE. Ας τα αναλύσουμε με τη σειρά που παρουσιάστηκαν στο σχετικό event, σχολιάζοντας ελάχιστα παράλληλα για το καθένα.
Αρχικά, το gameplay θα είναι πολύ πιο αληθοφανές, με τις εκρήξεις να σε επηρεάζουν άμεσα, σπρώχνοντας σε ακόμα και από απόσταση, ενώ τα βαριά βλήματα θα μπορούν να διαπερνούν τοίχους ανάλογους με εκείνους που θα μπορούσαν στη πραγματικότητα και να σε σκοτώσουν ενώ έχεις κάλυψη. Το terrain θα φέρει μόνιμα τα σημάδια των όπλων, είτε πρόκειται για κτήρια, είτε για στοιχεία του εδάφους. Ο ρεαλισμός είναι πάντα καλοδεχούμενος, ειδικά σε ένα παιχνίδι σα το Battlefield V, που ο σκοπός είναι το απόλυτο immersion σε μια διαφορετική πραγματικότητα.
Όσον αφορά τα game modes, πρέπει να μιλήσουμε για τα Grand Operations και War Stories. Το Grand Operations θα είναι μια σειρά αλλεπάλληλων μαχών, όπου τα πυρομαχικά, η κούραση και το battle damage που έχεις υποστεί θα μεταφέρονται αυτούσια στην επόμενη μάχη, κάνοντας το ένα αρκετά δύσκολο mode που θα απαιτεί σωστή διαχείριση των όσων έχεις στη διάθεσή σου να επιβιώσεις, καθώς και καλή ομαδική συνεργασία ώστε να επιβιώσετε όλοι. Το Grand operations θα αποτελείται από τέσσερα σενάρια με αυξανόμενη δυσκολία ως απόρροια της όλης συνέχεια μεταξύ τους. Τα War Stories επιστρέφουν να δώσουν το single player κομμάτι με τρόπο παρόμοιο με αυτό που έχουμε δει στο Battlefield 1. Θα σας δωθεί η ευκαιρία να ελέγξετε όχι μόνο στρατιώτες αλλά και κάθε λογής ανθρώπους και να δείτε το πόλεμο μέσα από τα δικά τους μάτια. Ως παράδειγμα στη παρουσίαση μας δόθηκε ένα από τα stories, όπου θα αναλαμβάνεις το ρόλο μιας γυναίκας μέλους της Νορβηγικής αντίστασης εναντίον των Γερμανικών κατοχικών δυνάμεων. Ακούγεται πολλά υποσχόμενο, αν καταφέρουν να δώσουν σωστή ανάπτυξη χαρακτήρα σε συνδυασμό με την όλη δράση, και όχι να είναι αντιγραφή μιας ταινίας του Michael bay, γεμάτη από χωρίς νόημα εκρήξεις.
Το co-op στοιχείο θα ονομάζεται Combined Arms, όπου ο παίκτης σε συνεργασία με κάποιο φίλο του ή και μη θα πέφτουν ως paratroopers πίσω από τις εχθρικές γραμμές, και με ελάχιστα πυρομαχικά θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν ή θα αποχωρήσουν. Δε διευκρινίστηκε αν το συγκεκριμένο mode θα είναι μόνο online ή θα περιλαμβάνει και local co-op, αν και ψηφίζω online μόνο.
Περνώντας στα όπλα, το Battlefield V θα έχει αρκετά από τα ήδη γνώριμα όπλα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, μαζί με νέες προσθήκες. Οι developers υπόσχονται όσο το δυνατόν περισσότερο ρεαλισμό γίνεται στα όπλα, αν και αυτό πάντοτε ήταν ένα από τα δυνατά σημεία της σειράς. Θα υπάρχουν tanks και κάθε λογής όχημα σε γη κι αέρα, καθώς και κάτι καινούργιο, το fortifications. Αυτό είναι μια νέα προσθήκη στο παιχνίδι, που θα σου επιτρέπει να δημιουργήσεις ενισχύσεις για την ομάδα σου, να επισκευάσεις ήδη κατεστραμμένα στοιχεία στο πεδίο της μάχης και να κατασκευάσεις για παράδειγμα machinegun nests σε καίρια σημεία που θα επιτρέψουν σε σένα και την ομάδα σου να επιτύχετε ευκολότερα το σκοπό σας. Δε φανερώθηκε βέβαια αν θα μπορείς εξ’ αρχής να έχεις πρόσβαση σε όλη τη παλέτα ενισχύσεων ή θα σου δίνετε όσο ανεβαίνεις επίπεδα μέσω παιχνιδιού.
Ας περάσουμε στο βασικό multiplayer mode του Battlefield V, το The Company, όπου θα μπορείς να σχηματίζεις ομάδες με τους φίλους σου και να επιλέγεις μέσα από μια γκάμα στρατιωτών με διαφορετικές ικανότητες ο καθένας, οι οποίοι θα ταιριάζουν στο στυλ του κάθε παίκτη που τους επιλέγει. Δηλαδή θα έχουμε από assault μέχρι support και ο,τιδήποτε περιλαμβάνεται ανάμεσα. Δε διευκρινίστηκε πως ακριβώς θα είναι οι χαρακτήρες που θα επιλέγεις, αν δηλαδή έχουν ικανότητες τόσο διαφορετικές μεταξύ τους όπως στο Overwatch, ή θα είναι λίγο πιο θολά όπως στο Rainbow Six Siege. Θα υπάρχει πάντως μεγάλη επιλογή σε customization του χαρακτήρα σου, τόσο στο θέμα των όπλων όσο και στο θέμα της εμφάνισης. Τώρα η EA DICE υποστήριξε πως τα πάντα θα κερδίζονται μέσω gameplay και δε θα υπάρχουν ούτε microtransactions που να κάνουν το παιχνίδι pay to win, ούτε premium pass ( δηλαδή season pass). Δηλαδή όλοι οι χάρτες θα ανήκουν σε όλους καθώς και όλα τα modes, άρα όλοι θα έχουν πρόσβαση στα πάντα. Θυμάμαι και για το Battlefront 2 είχαν πει ακριβώς τα ίδια λόγια και είχα ενθουσιαστεί τότε, και ακόμα παθαίνω ptsd από τότε που το έπαιξα.
Τέλος, πρέπει να μιλήσουμε για το Tides of War. Αυτό θα είναι ένα multiplayer mode με events περιορισμένου χρόνου, όπου θα βιώνεις στιγμές του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, μόνος σου ή με την ομάδα που έχεις δημιουργήσει στο The Company, μαζί με όλα τα customizations που έχεις δώσει από εκεί στο χαρακτήρα σου. Δωρεάν υποστηρίζουν πως θα είναι και αυτά, ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους και να μη χωρίζεται με το τρόπο αυτό το player base. Ανήκοντας στα games as a service, το Battlefield V θα προσθέτει με αυτό το τρόπο συνεχώς νέο περιεχόμενο, ώστε να κρατάει τους παίκτες ενεργούς στο παιχνίδι για αρκετό καιρό μετά τη κυκλοφορία του.
Συνοψίζοντας, μου άφησε καλές εντυπώσεις το όλο event, αλλά δε θα ξέρουμε ποτέ τίποτα μέχρι να το πάρουμε στα χέρια μας. Η EA DICE λέει πως δε θα υπάρχουν lootboxes που θα δίνουν πλεονέκτημα στη μάχη, και αυτά πρέπει να κερδηθούν με gameplay, και ό,τι υπάρχει θα είναι μόνο στα cosmetics, ούτε θα υπάρχει premium pass και όλοι θα έχουν πρόσβαση παντού. Στη θεωρία καλό ακούγεται, αλλά ξέροντας την EA δε μπορείς ποτέ να επαναπαυθείς. Η EA που προσπαθεί να υπερασπιστεί έναντι αρκετών ευρωπαϊκών κυβερνήσεων τα lootboxes πιστεύετε δε θα βρει τρόπο να πάρει λεφτά στο δεκαπλάσιο για όσο θα υποστηρίζει το παιχνίδι; Δε νομίζω ότι δε θα δούμε κάτι, αν και πραγματικά το εύχομαι να είναι όπως το παρουσίασαν, δίκαιο και προσβάσιμο σε όλους. Happy gaming….