Όταν βγήκε το πρώτο Shenmue το 1999 στο Sega Dreamcast ήταν ένα από τα μεγαλύτερα, εντυπωσιακότερα και πιο φιλόδοξα παιχνίδια που είχαν βγει ως τότε. Ήταν επίσης ένα από τα ακριβότερα με κόστος παραγωγής περίπου 70.000.000 δολάρια. Και επιτέλους, αυτά τα αριστουργηματικά παιχνίδια του Yu Suzuki (After Burner, Space Harrier) έρχονται remastered για PS4, XBOX ONE και PC. Γιατί όμως τα Shenmue τα ζητούσαν οι fans σε remastered τόσα χρόνια; Τι το ιδιαίτερο έχουν; Ας το δούμε λίγο γρήγορα.
Αρχικά το gameplay ήταν επαναστατικό για την εποχή, διότι έφερε σε κονσόλα έναν πλήρως ανοικτό τρισδιάστατο κόσμο, όπου σε παρόμοιο τρόπο με τα GTA, μπορούσες να περιπλανηθείς στη πόλη, να κάνεις side quests, να κάνεις προπόνηση για να αυξήσεις τα στατιστικά σου, ναι πιάσεις δουλειά αν θέλεις χρήματα, ακόμα και να επισκεφθείς arcades για να παίξεις παλιά παιχνίδια (όσοι είστε αρκετά μικροί για να ξέρετε τι είναι τα arcades, ρωτήστε). Ο χειρισμός ήταν λίγο περίεργος, καθώς το Dreamcast είχε μόνο έναν αναλογικό μοχλό, οπότε κινούσες το χαρακτήρα σου με το d-pad και κοιτούσες γύρω σου με τον αναλογικό μοχλό. Βέβαια έχουν ήδη πει ότι το Shenmue στο επερχόμενο HD remaster θα έχει νέο μοντέρνο έλεγχο που θα υποστηρίζει δυο αναλογικούς μοχλούς, όποτε όλα καλά. Το Shenmue έχει εναλλαγή μέρας και νύχτας, γεγονός που επηρεάζει τις αποστολές και το όλο παιχνίδι, όπως για παράδειγμα να πρέπει να συναντήσεις έναν npc σε συγκεκριμένη ώρα, σύμφωνα πάντα με το εσωτερικό ρολόι του παιχνιδιού. Το σύστημα μάχης ήταν αρκετά προηγμένο για την εποχή, αν και πιστεύω θα δούμε εκμοντερνισμό και σε αυτό, και επίσης υπήρχαν πληθώρα από quick time events, τα οποία να πω την αλήθεια εμένα ποτέ δε με ενθουσίαζαν, σου αποσπάσει τη προσοχή από τη δράση στην οθόνη όταν περιμένεις να δεις ποιο κουμπί πρέπει να πατήσεις μετά., οπότε ελπίζω να έχει επιλογή αφαίρεσής τους.
Όσον αφορά το story, δε θέλω να μπω σε πολλές λεπτομέρειες, καθότι με τα remasters καθοδόν για τους περισσότερους θα είναι η πρώτη φορά που θα τα παίξουν, οπότε πρέπει να αποφύγω τα spoilers 100%. Το γενικότερο story που μπορώ να αποκαλύψω είναι πως είσαι ο Ryo Hazuki, και όταν κυριολεκτικά σχεδόν στις πρώτες στιγμές του παιχνιδιού σκοτώνεται ο πατέρας σου από μια Κινέζικη συμμορία μπροστά στα μάτια σου, ξεκινάς ένα τεράστιο ταξίδι εκδίκησης, όπου στη πορεία θα γνωρίσεις νέους συμμάχους και εχθρούς με σκοπό να αποδοθεί δικαιοσύνη για το χαμό του πατέρα σου.
Η μουσική είναι σε πάρα πολύ υψηλό επίπεδο, και δε θα μπορούσε να είναι και αλλιώς καθώς στη σύνθεση συμμετέχει ο Yuzo Koshiro. Είναι ορχηστρική, με πολλά ανατολίτικα στοιχεία και ειδικά σε στιγμές συναισθηματικής φόρτισης φαίνεται καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη στιγμή, σου δίνει μια αίσθηση θλίψης αλλά και ελπίδας μαζί, απόλυτα ταιριαστή στο όλο θέμα του Shenmue.
Όσον αφορά τα γραφικά, για την εποχή του ασφαλώς και ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια που είχαν φτιαχτεί. Βέβαια, η εκδόσης για το Dreamcast δείχνουν το γήρας τους στον εν λόγω τομέα, γιατί ενώ για παράδειγμα έχουμε full voice acting σε κάθε χαρακτήρα και npc (αν και το voice acting δεν είναι και ότι καλύτερο, αλλά αυτό προσθέτει χαρακτήρα στο Shenmue κατά τη γνώμη μου), τα στόματά τους δε κινούνται καν, και οι εκφράσεις του προσώπου είναι στο επίπεδο του βασικού. Βέβαια, άλλα στοιχεία κρατάνε ακόμα, όπως το όλο ζωντανό περιβάλλον, τα lighting effects και τα backgrounds στη πόλη.
Μην αφήσετε παιχνίδια σαν το Shenmue να περάσουν χωρίς να τα παίξετε, ειδικά αν σας αρέσουν ανοικτού κόσμου adventure στο γενικότερο στυλ των GTA με πολύ ισχυρό story. Happy gaming…..