Build advanced payment workflows with the Fusebox Elavon Portal and leverage Elavon’s enterprise infrastructure for global payment operations.

Πανέξυπνη επιχειρηματική κίνηση ή τεράστιο σκάνδαλο η νέα τεχνολογία της Activision;

3 Νοεμβρίου 2017

Το φλέγον αυτό θέμα έχει σηκώσει κύμα αντιδράσεων στο ίντερνετ και δικαιολογημένα. Όλη αυτή η ταραχή που έχει ξεσπάσει στην gaming κοινότητα αφορά τα νέα που κυκλοφόρησαν σχετικά με τις κινήσεις της Activision. Συγκεκριμένα, η εταιρία πατεντάρισε μια νέα τεχνολογία η οποία ουσιαστικά ωθεί το αγοραστικό της κοινό σε microtransaction. Δηλαδή ωθεί τους πελάτες τις σε in-game αγορές πέρα από την πώληση του ίδιου του παιχνιδιού.

Σύμφωνα με δηλώσεις της εταιρίας και των developement teams, αυτού του είδους η τεχνολογία δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε κανένα τίτλο τους.

Microtransactions υπήρχαν σε άπειρους τίτλους μέχρι σήμερα όμως αφορούσε κυρίως κοσμητικές αγορές που δεν επηρέαζαν το παιχνίδι αν δεν τις έκανε κάποιος. Υπάρχουν κι άλλου τύπου microtransactions των οποίων η χρήση δεν είναι απλά κοσμητική αλλά ανεβάζει τα στατιστικά ενός παίχτη και αυτά είναι που πολεμά η gaming community εδώ και χρόνια. Όμως φαίνεται ότι τα πράγματα σταμάτησαν να ταλαντεύονται στα όρια του επιτρεπτού και αρχίζουν να ξεφεύγουν.

Λίγα λόγια για τη τεχνολογία αυτή

Αρχικά χρησιμοποιείται η μέθοδος του profiling η οποία εφαρμόζεται σε σχεδόν όλα τα τα multiplayer παιχνίδια για τη δημιουργία σωστού match-making. Το profiling με λίγα λόγια είναι η μέθοδος συλλογής δεδομένων για κάθε παίχτη και τις δράσεις του στο παιχνίδι με σκοπό να ανακατανέμονται ισορροπημένα και όσο το δυνατό πιο δίκαια οι παίχτες στο επόμενο online match.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία συλλέγονται και άλλες πληροφορίες όπως οι προτιμήσεις του παίχτη στο τίτλο, σχόλια για το παιχνίδι, παράπονα κλπ ώστε να βελτιώσουν την συνολική του εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτές τις μεταβλητές ουσιαστικά αλλάζει το σύνολο των αποτελεσμάτων όπως αν αλλάζαμε τις μεταβλητές σε μια εξίσωση. Λόγω του γεγονότος ότι αυτά τα inputs είναι ευμετάβλητα μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν του προγραμματιστή.

Αυτή η μέθοδος λοιπόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλους σκοπούς. Για παράδειγμα να εξισώνει ένα νέο παίχτη σε μια κατηγορία στην οποία ο ίδιος αρέσκεται με ένα έμπειρο παίχτη που αρέσκεται στην ίδια κατηγορία. Όντας πιο έμπειρος έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερου επιπέδου αντικείμενα λόγω του γεγονότος ότι έχει περισσότερες ώρες μέσα στο παιχνίδι.

Με τον ίδιο τρόπο (δηλώνεται στη πατέντα) πως μπορεί να εξισωθεί ένας παίκτης που δεν κατέχει αντικείμενα αποκτημένα μέσω microtransaction (μικροπληρωμή) με ένα που έχει προβεί σε αυτή τη κίνηση. Αντίστροφα, μπορούμε να πούμε ότι  δημιουργείται ένας καθεστώς επιβράβευσης σε αυτόν που έχει προβεί σε αγορά. Έτσι δημιουργούνται τεράστια χάσματα μεταξύ των παιχτών ωθώντας έτσι στην εύκολη λύση των microtransactions.

 

Επιλογικά

Εν κατακλείδι, τέτοιου είδους ενέργειες δεν πρέπει να μας αφήνουν αδιάφορους. Αντίθετα δείχνουν το πόσο επιρροή μπορεί να έχει μια εταιρία στους καταναλωτές τις και πόσο μπορεί να τους χειραγωγήσει ή τουλάχιστον να τους ωθήσει σε μία συγκεκριμένη συμπεριφορά. Link με το έγγραφο της πατέντας βρίσκεται εδώ.

Περισσότερα από τη στήλη: Gaming

Gaming

Steam Machine: όσα γνωρίζουμε

Το 2015 το Alienware Steam Machine συζητήθηκε από πολλούς gamers αλλά απέτυχε να μπει στα…

Gaming

Call Of Duty Black Ops 7: Game Review

Το Call of Duty Black Ops 7 κυκλοφόρισε στις 13 Νοεμβρίου του 2025, συνεχίζοντας μια…

Gaming

Grow a Garden: Μια ταινία βγαλμένη απ’το Roblox

Κάποια games είναι φτιαγμένα με τρόπο τέτοιο που σχεδόν «παρακαλάνε» να βγουν στη μεγάλη οθόνη.…

Gaming

Parnitha Patient 66 – Παιχνίδι τρόμου με άρωμα Ελλάδας

Καθώς λοιπόν πλησιάζουμε στο τέλος του 2025 λίγες πλέον κυκλοφορίες έχουν απομείνει για να ολοκληρωθεί…

Gaming

Dispatch : Game review

Το Dispatch, ενα παιχνίδι από την AdHoc Studio ανήκει στην κατηγορία των «Episodic Adventure Games»,…

Gaming

Pokémon Hardcore Nuzlocke – Μία απαιτητική περιπέτεια

  Ένας από τους μεγαλύτερους κολοσσούς παιχνιδιών της Nintendo και κατ’ επέκταση της βιομηχανίας παιχνιδιών…

Gaming

Video Games ως τέχνη: τα υπέρ και κατά

  Κάθε gamer μπορεί να διαλέξει τουλάχιστον έναν τίτλο που του άλλαξε την ζωή. Ωστόσο,…