Εδώ και αρκετά χρόνια, απο την εποχή του Playstation 3, Xbox 360 και την άνοδο του online gaming ως σύνολο μερικές, εαν όχι πλέον όλες οι μεγάλες εταιρίες του χώρου έχουν εφαρμόσει ένα ακόμη μοντέλο έτσι ώστε να αυξάνουν το κέρδος τους. Αυτό το μοντέλο ονομάζεται «Microtransactions», δηλαδή μικροαγορά, πιό συγκεκριμένα μια αγορά η οποία παίρνει μέρος εντός του παιχνιδιού το οποίο ο καταναλωτής έχει ήδη αγοράσει. Αυτές οι αγορές πολλές φορές πρόσφεραν πράγματα όπως in-game currency, διαφορα skins και άλλα κοσμητικά αντικείμενα σε παιχνίδια όπως το Call of Duty και κυρίως σε παιχνίδια φορητών συσκευών τα οποία συνήθως ήταν δωρεάν όπως το Clash of Clans και το Clash Royale.

Το εξής μοντέλο απο μόνο του αλλά και οι εφαρμογές του εως τότε δεν ηταν τίποτα ανησυχητικό. Πλέον όμως τα microtransactions βρίσκονται σε σχεδόν κάθε παιχνίδι δωρεάν ή οχι, πλέον επιρρεάζοντας το gameplay σημαντικά με διάφορες αγορές που μπορούν να δώσουν στον παίχτη μεγάλα πλεονέκτημα. Ενα παράδειγμα ειναι η σειρά Fifa ή EA FC όπως ονομάζεται πλέον, η οποία πλέον βγάζει μεγαλύτερο κέρδος απο τα microtransactions, δηλαδή τα packs με καρτες ποδοσφαιριστών που αγοράζουν οι παίχτες, παρά απο τις πωλήσεις του ίδιου του τίτλου. Αυτό αρχικά έχει ως αποτέλεσμα πολλοί παίχτες να έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα υπέρ άλλων μόνο και μόνο διότι έχουν ξοδέψει περισσότερα χρήματα. Επειτα, αυτό οδηγεί την EA στο να μην φροντίζει το παιχνίδι κάθε χρονιάς να έχει την ίδια ποιότητα ή καλύτερη με αυτο της προηγούμενης και πολλές φορές πουλώντας ένα παιχνίδι γεμάτο bugs και το πιο σημαντικό, ένα παιχνίδι το οποίο δεν είναι διασκεδαστικό μόνο και μόνο επειδή ξέρουν πως ότι χρήματα χάσουν απο τις πωλήσεις του παιχνιδιού θα τα βγάλουν απο τα microtransactions.

Ενα επιπλέον πρόβλημα με αυτο το μοντέλο το οποίο έχει καταστρέψει αρκετές εταιρίες στην αγορά οικονομικά, είναι τα free to play παιχνιδια με μεγάλη βάση στα microtransactions που έχουν να κάνουν με cosmetic items. Ενα καλό παράδειγμα είναι το Babylon’s fall απο την Square Enix, ένα παιχνίδι το οποίο κόστιζε 60€, δεν ήταν έτοιμο στην ώρα του release, δεν ήταν διασκεδαστικό, τελικά λόγω των υπερβολικά χαμηλών πωλήσεων ξεκίνησε να προσφέρεται δωρεάν και του οποίου ο μόνος τρόπος να βγάλει πλέον το οποιοδήποτε κέρδος ήταν τα microtransactions για cosmetics. Εν τέλη τα servers του παιχνιδιού έκλεισαν 11 μήνες μετα το release και η Square Enix έχασε εκατομμύρια δολλάρια δημιουργόντας κάτι το οποίο δεν ζήτησε κανείς μόνο και μόνο για να βγάλει «εύκολα χρήμα», κάτι το οποίο τελικά δεν δούλεψε.

Συμπερασματικά, εάν και υπάρχουν παιχνίδια τα οποία χρησιμοποιούν τα microtransactions ως κύρια πηγή εσόδων, όπως πχ. το Fortnite τα περισσότερα παιχνίδια με microtrasactions τείνουν να είναι χαμηλότερης ποιότητας και αυτό το μοντέλο συνολικά έχει οδηγήσει τον χώρο του gaming κατηφορικά, καταστρέφοντας τον, μέρα με την μέρα.