
Το The Legend of Zelda:Breath of the Wild είναι ενα βιντεοπαιχνίδι το οποίο κυκλοφόρησε το 2017 για το Nintendo Switch και Wii U. Δεν άργησε να χαρακτηριστεί ως επαναστατικό. Αν και δεν ήταν το πρώτο open-world παιχνίδι, επαναπροσδιόρισε το είδος με τρόπους που εξακολουθούν να επηρεάζουν τον σχεδιασμό παιχνιδιών μέχρι και σήμερα όπως το Game Of The Year του 2022, Elden Ring.

Το επαναστατικό design του Legend of Zelda: Breath of the Wild
Η μεγαλύτερη αλλαγή που έφερε ήταν η απόλυτη ελευθερία που έδινε στον παίχτη. Αντί να οδηγείται αυστηρά από αποστολές, συγκεκριμένα objectives, χρωματιστά βελάκια και γραμμές ο παίκτης μπορούσε να πάει όπου ήθελε από την πρώτη στιγμή. Δεν υπήρχε «σωστή σειρά» για να κάνεις τα πράγματα, μπορούσες να πας κατευθείαν στο τέλος του παιχνιδιού αν ήθελες και να σκότωνες το final boss. Αυτή η ελευθερία, σε συνδυασμό με έναν πανέμορφα πλασμένο φυσικό κόσμο που ανταποκρίνεται στη φαντασία και τη δημιουργικότητα του παίκτη, έκανε κάθε ανακάλυψη να μοιάζει προσωπική. Κάθε χαρακτήρα ξεχωριστό, κάθε side quest αξέχαστο αλλά και καθε ανακάλυψη shrine συναρπαστική.

Επιπλέον, το Breath of the Wild απέφυγε την υπερβολική άσκοπη πληροφόρηση του παίχτη η οποία τον ζαλήζει. Δεν υπήρχαν χάρτες γεμάτοι με εικονίδια ή ατελείωτες λίστες αποστολών. Οι παίκτες ενθαρρύνονταν να παρατηρούν, να εξερευνούν και να πειραματίζονται, όχι να ακολουθούν εναν δείκτη GPS όπως σε κάθε άλλο open-world παιχνίδι μέχρι τότε. Αυτό το μοντέλο σχεδιασμού ενέπνευσε δεκάδες τίτλους, από indie παραγωγές μέχρι μεγάλα AAA projects. Παιχνίδια όπως το Elden Ring και το Genshin Impact, τα οποία υιοθέτησαν πολλά στοιχεία του, δείχνοντας πόσο δυνατός ήταν ο αντίκτυπός του στον χώρο του gaming.
Το Breath of the Wild δεν άλλαξε απλώς το πώς παίζουμε open-world παιχνίδια. Άλλαξε το πώς τα φανταζόμαστε, άλλαξε τον σχεδιασμό σχεδόν κάθε τέτοιου παιχνιδιού μέχρι στιγμής. Και αυτό το καθιστά ένα από τα σημαντικότερα παιχνίδια όλων των εποχών.