Streaming Platforms: Η αρχή και η εξέλιξη τους

13 Νοεμβρίου 2019

Είχα την ευκαιρία αυτή την Κυριακή να παρακολουθήσω τους τελικούς του παγκόσμιου πρωταθλήματος league of legends και δεν μπόρεσα να παραβλέψω το γεγονός της μεγάλης ποικιλίας streaming πλατφορμών που είχα στην διάθεση μου για να δω το παιχνίδι, αλλά πρώτα ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Με την συνεχόμενη αύξηση των esports στα μέσα του 2006-2012 και τουρνουά μεγάλου βεληνεκούς να διοργανώνονται ανά τον κόσμο οι μόνοι που μπορούσαν να τα παρακολουθήσουν ήταν όσοι θα βρίσκονταν στο χώρο διεξαγωγής και ίσως κάποια τηλεοπτικά κανάλια που θα δείχνανε αποσπασματικά μερικά κομμάτια. Αυτό ήταν το έναυσμα για την δημιουργία της πρώτης πλατφόρμας καθαρά για video-game streaming και αγώνων esports, η οποία πλατφόρμα μέχρι και σήμερα  είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα esports και αυτή δεν είναι καμία άλλη πέρα από το twitch. tv.

source: en. wikipedia. org

TWITCH

Το twitch έκανε την εμφάνισή του το 2011 με το όνομα justin. tv και κατάφερε μέχρι το 2014 να έχει 45 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες(viewers). Στα τέλη του 2014 αγοράστηκε από την Amazon έναντι του ποσού των 970 εκατομμυρίων δολαρίων και μετονομάστηκε σε twitch. Μέχρι το 2015 είχε περισσότερους από 1, 5 εκατομμύρια streamers και 100 εκατομμύρια θεατές κάθε μήνα. Με την δημιουργία του twitch,  ξεκίνησε σιγά σιγά και η δημιουργία άλλων πλατφορμών οι οποίες άρχισαν να στοχεύουν σε συγκεκριμένες χώρες π. χ. Κορέα ή σε συγκεκριμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια όπως Counter Strike. Με την συνεχόμενη αύξηση στην αγορά των esports άρχισαν να δραστηριοποιούνται αρκετές πλατφόρμες στον χώρο του video-gaming streaming όπως η Azubu η οποία στοχεύει κυρίως στο κοινό της Ασίας και στο παιχνίδι του league of legends, η hitbox η οποία στόχευε στο ευρωπαϊκό κοινό μέχρι το 2013 όπου και αγοράστηκε από την Azubu και μετονομάστηκε σε Smashcast και ουσιαστικά είναι η παρουσία της Azubu στην Ευρώπη. Με το πέρασμα του καιρού άρχισαν να μπαίνουν στο “παιχνίδι”  εταιρίες κολοσσοί όπως η Microsoft, το Youtube και ακόμα και το Facebook.

Advertising

Advertisements
Ad 14
streaming
source: thenextweb. com

MIXER

Η Microsoft αγόρασε μία πλατφόρμα με το όνομα Beam το 2016 και το 2017 την μετονόμασε σε Mixer. Η Microsoft για να προσπαθήσει να ανταγωνιστεί το Twitch αποφάσισε να δώσει έμφαση στην διαδραστικότητα που θα επιτρέπει στους θεατές να εκτελούν ενέργειες που θα αλληλεπιδρούν στο stream. Ταυτόχρονα το Mixer κατάφερε να “κλέψει” από το Twitch δύο μεγάλους streamers η οποίοι πέρα από τα μεγάλα ποσά που φέρνανε στην εταιρία είχαν τεράστιο δίκτυο και ήταν αγαπητοί από το κοινό.

streaming
source: innov8tiv. com

YOUTUBE

Από την άλλη το Υoutube ξεκίνησε τα streamings από το 2010 με διάφορες συναυλίες και συνέχισε σταδιακά με διάφορα events ανά τον κόσμο. Το 2016 άρχισε να προσελκύει ονόματα διάσημων streamers για να πλαισιώσουν την πλατφόρμα της. Το Υoutube συγκριτικά με τις άλλες πλατφόρμες μπορεί να υποστηρίξει 4k ανάλυση στα 60 fps και 360 βίντεο.

Advertising

 

 


Περισσότερα από τη στήλη: Gaming

Gaming

Tokyo Game Show 2025: Το μεγάλο event Πλησιαζει!

 Η αρχή, η ιστορία και η εξέλιξη του Tokyo Game Show Το Tokyo Game Show…

Gaming

Football Manager: Το Παιχνίδι που Άλλαξε για Πάντα τον Τρόπο που Βλέπουμε το Ποδόσφαιρο

    Football Manager: Ένας Τρόπος Ζωής Υπάρχουν παιχνίδια που απλώς περνάς ευχάριστα την ώρα…

Gaming

YouTube: Τα Ελληνικά Gaming Κανάλια που Κάνουν τη Διαφορά

Ελληνικά gaming YouTube κανάλια: Ωριμάζουν σα το καλό κρασί Στην ελληνική YouTube σκηνή, το gaming…

Gaming

Gaming 2025: Πού Χάθηκε η Μαγεία και το Βάθος των Παιχνιδιών;

Gaming Nostalgia: Όταν τα Παιχνίδια Ήταν Ψυχή, Όχι Κατανάλωση Το 2025, το gaming έχει φτάσει σε…

Gaming

Underrated Games For PC – 10 Διαμάντια που ίσως σου ξέφυγαν

Όχι, δεν μιλάμε για obscure indie παιχνιδάκια που τα έπαιξαν πέντε άτομα και έπειτα εξφανίστηκαν…

Gaming

Πως το Breath of the Wild άλλαξε τα open-world παιχνίδια

Το The Legend of Zelda:Breath of the Wild είναι ενα βιντεοπαιχνίδι το οποίο κυκλοφόρησε το…

Gaming

Gaming Μετά τα 30: Τι αλλάζει;

Gamers άνω των 30: όταν το παιχνίδι γίνεται επιλογή, όχι συνήθεια Κάποτε, το gaming ήταν…