Η έμπνευση για το παιχνίδι ήρθε από τον δημιουργό Will Wright, αφού το σπίτι του κάηκε στην καταιγίδα του Oakland το 1991. Ο Wright προσηλώθηκε στην εμμονή της ανθρωπότητας προς τα υλικά αγαθά και το αν η ευτυχία μπορεί να αγοραστεί.

Το στούντιο του, Maxis, είχε κυκλοφορήσει το SimCity με μεγάλη επιτυχία το 1989 και ήθελε να στρέψει αυτή την ιδέα σε κάτι νέο αλλά οικείο. Το 1997 η EA αγόρασε την Maxis, δίνοντας στην ομάδα χρηματοδότηση για ένα άλλο έργο. Από την διαχείριση μίας μικρής γειτονιάς, στην δημιουργία μίας ολόκληρης πόλης.