Δυσορθογραφία: Όταν τα ορθογραφικά λάθη δεν είναι τεμπελιά

Πηγή: lesvosnews.net

Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες ή αλλιώς learning disabilities είναι ένα σύνολο διαταραχών σε μια ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες που αφορούν στη χρήση, την κατανόηση και την παραγωγή του γραπτού και προφορικού λόγου.Οι μαθησιακές δυσκολίες διακρίνονται σε 2 κατηγορίες τις γενικές και τις ειδικές.Στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες εντάσσεται η δυσλεξία, η δυσορθογραφία, η δυσαριθμησία και η δυσαναγνωσία.

Ορισμός:

Η Δυσορθογραφία είναι μια ειδική διαταραχή της μάθησης της ορθογραφίας και των κανόνων της. Οι δυσκολίες εμφανίζονται στους κανόνες που έχουν διδαχθεί, στην αντιστοίχηση φωνημάτων και γραφημάτων και στη σύνταξη της πρότασης και της παραγράφου.

Advertising

Advertisements
Ad 14

Συμπτώματα:

  •  Αντιστρέφει και παραλείπει γράμματα, συλλαβές και λέξεις
  • Προσθέτει φθόγγους και συλλαβές μέσα στις λέξεις, χωρίς λόγο
  • Αντικαθιστά τα γράμματα μέσα στις λέξεις χωρίς λόγο
  •  Αντικαθιστά τα γράμματα μέσα στις λέξεις που μοιάζουν ακουστικά ή οπτικά (π.χ. β-φ, θ-φ, κ-χ, γ-χ)
  • Παρουσιάζει ανομοιότητα γραμμάτων κατά τη διάρκεια γραφής πάνω σε γραμμές
  • Δυσκολεύεται στη σύνθεση ομόηχων λέξεων
  • Αντιστρέφει φωνήεντα (π.χ. αεροπλάνο – εαροπλάνο)
  • Αντιστρέφει σύμφωνα (π.χ. βλέπω – λβέπω)
  • Κάνουν λάθη στη χρήση των γραμμάτων –υ, -φ, -β (εφχαριστώ αντί για ευχαριστώ)
  • Κάνουν συντακτικά λάθη (Τα παιδιά έτρεχε)
  • Παρουσιάζουν αδυναμία αυτοδιόρθωσης

Τα συμπτώματα είναι ενδεικτικά και λόγω του ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό χρειάζεται εξατομικευμένη αξιολόγηση.

Για να συμπεράνουμε πως ένα παιδί έχει δυσορθογραφία πρέπει να εμφανίζει ένα σύμπτωμα από τα παραπάνω για χρονικό διάστημα άνω των 6 μηνών. 

Διαβάστε επίσης  Maurizio Cattelan: Η χρυσή μπανάνα των 120.000€

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ:

Advertising

Η αντιμετώπιση της δυσορθογραφίας ,όπως και των άλλων μαθησιακών δυσκολιών,πραγματοποιείται από εξειδικευμένους επιστήμονες όπως είναι οι : α) Λογοθεραπευτές , β) Εργοθεραπευτές , γ) Ειδικοί Παιδαγωγοί και δ) Ψυχολόγοι.

Ενδεικτικοί τρόποι αντιμετώπισης:

  1. Εμπλουτισμός λεξιλογίου
  2. Ενίσχυση μνήμης
  3. Διδασκαλία κανόνων γραμματικής
  4. Χρήση εικονογραφικής μεθόδου ( μετατροπή συμβόλων σε σκίτσα )
  5. Επιβράβευση ορθών γραμμένων λέξεων 
  6. Δημιουργία ατομικού καταλόγου λέξεων ή λεξικού εικονικών αναπαραστάσεων των λέξεων

Σε γενικά πλαίσια οι μαθητές που παρουσιάζουν δυσορθογραφία δυσκολεύονται να κατανοήσουν, να αποκωδικοποιήσουν και να αποθηκεύσουν τους κανόνες ορθογραφίας. Επίσης, παρουσιάζουν ελλείμματα στην οπτικοακουστική αντίληψη και επεξεργασία, τη γλώσσα και τη μνήμη.

Η δυσορθογραφία μπορεί να συνυπάρχει με τη δυσλεξία, ωστόσο αυτό δεν είναι απαραίτητο, μπορεί να υπάρχει και αυτόνομα.

Advertising

ΠΗΓΕΣ:

dysorthografia

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/242594_mipos-paidi-moy-ehei-mathisiakes-dyskolies

Advertising

 

 

Γεια σας!! Είμαι φιλόλογος, απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Αγαπώ την εκπαίδευση, τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, την ιστορία, τον εθελοντισμό και τα ταξίδια. Μου αρέσει η αρθρογραφία,γιατί είναι ένας όμορφος τρόπος για να συλλογιζόμαστε και να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας. Η φράση που με εκφράζει περισσότερο είναι του Σόλωνα: «Γηράσκω αεί διδασκόμενος» .

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Κολλημένοι στη ζάλη, χαμένοι...

Κολλημένοι στη ζάλη, χαμένοι…

Κολλημένοι στη ζάλη. Σε μια φούσκα με εμάς να κοιτάμε
Ροδώπις: Η πρώτη εκδοχή της Σταχτοπούτας

Ροδώπις: Η πρώτη εκδοχή της Σταχτοπούτας

Η ιστορία μιας φημισμένης γυναίκας που οι αρχαίοι συγγραφείς προδίδουν